2019-11-28, 00:42
Medlem
Håller det kortfattat för att det blir lättast så för alla.
Har tagit två olika preparat tidigare var för sig.
Sertralin:
Bra mot ångest
Gav mig stabilt humör
Mer fokuserad
Mindre känslosam
- trötthet
-svettningar i pannan osv framför folk
-impotens

Venlafaxin
Ingen effekt what so ever utöver sömnsvårigheter

Vad bör jag föreslå härnäst? Effekterna från sertralin var ju rätt ok med undantag av alla dåliga biverkningar.
Citera
2019-11-28, 00:50
Medlem
BlueBerryBerrys avatar
Alprazolam krka 1mg depot 2ggr dygn alltså morgon och kväll. Tyvärr är det ett helvete att sluta med efter några månaders bruk. Men det är bra mot ångest och depression.
Citera
2019-11-28, 00:54
Medlem
UgLyBastards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlueBerryBerry
Alprazolam krka 1mg depot 2ggr dygn alltså morgon och kväll. Tyvärr är det ett helvete att sluta med efter några månaders bruk. Men det är bra mot ångest och depression.
haha

KBT, skit i piller så långt det går.

motion, testa att motionera 45-60 minuter varje dag i 30 dagar. gå snabbt, jogga, spring, få upp pulsen i minst 45-60 minuter per dygn.
hjälper inte det någonting så kan du fundera på att knapra piller.
Citera
2019-11-28, 00:58
Medlem
BlueBerryBerrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UgLyBastard
haha

KBT, skit i piller så långt det går.

motion, testa att motionera 45-60 minuter varje dag i 30 dagar. gå snabbt, jogga, spring, få upp pulsen i minst 45-60 minuter per dygn.
hjälper inte det någonting så kan du fundera på att knapra piller.
Verkligen 👍👍 det är ju det bästa dvs om personen i fråga klarar av det ansvaret.
Citera
2019-11-28, 01:00
Medlem
Citat:

Jo det vet jag men det är väl rätt svårt att få utskrivet och dessutom tänkte jag mer på antidepressiva, ej benzo som är tänkt att användas vid behov och kortsiktigt.
Citera
2019-11-28, 01:07
Medlem
BlueBerryBerrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av salsadansaren
Jo det vet jag men det är väl rätt svårt att få utskrivet och dessutom tänkte jag mer på antidepressiva, ej benzo som är tänkt att användas vid behov och kortsiktigt.
Asså, behöver du ens ta alprazolam? Jag åt det sj i 3 år varje dag utskrivet. Den dagen jag slutade och några dagar framöver när avtändningen började och typ 20 dagar framöver trodde jag i perioder att jag var döende . Alltså man skakade fick hjärtklappnigar paranoia åt inget osv.

Var det värt det? Hmm på sätt o vis upplever nu att jag mår bättre än någonsin sedan jag slutade . Hur slutade jag då? Tyvärr fick jag ett kortare fängelsestraff på 40 dagar som gjorde att jag gick igenom allt detta då dom ej tillät benzo inom kriminalvården. Jag är jääävligt tacksam för att dom ej gav mig medicinen.
Citera
2019-11-28, 01:11
Medlem
Citat:
Asså, behöver du ens ta alprazolam? Jag åt det sj i 3 år varje dag utskrivet. Den dagen jag slutade och några dagar framöver när avtändningen började och typ 20 dagar framöver trodde jag i perioder att jag var döende . Alltså man skakade fick hjärtklappnigar paranoia åt inget osv.

Var det värt det? Hmm på sätt o vis upplever nu att jag mår bättre än någonsin sedan jag slutade . Hur slutade jag då? Tyvärr fick jag ett kortare fängelsestraff på 40 dagar som gjorde att jag gick igenom allt detta då dom ej tillät benzo inom kriminalvården. Jag är jääävligt tacksam för att dom ej gav mig medicinen.

Benzo ska man inte ta regelbundet. Det är bara vid enstaka tillfällen när det är absolut nödvändigt för att orka med all stress och ångest under en viss dag.

Men jag vill gärna ha svar på min fråga. Detta är off topic.
Citera
2019-11-28, 01:13
Medlem
BlueBerryBerrys avatar
Citat:
Benzo ska man inte ta regelbundet. Det är bara vid enstaka tillfällen när det är absolut nödvändigt för att orka med all stress och ångest under en viss dag.
Tyvärr får du oftast mer ångest av benzodiazepiner om du brukar dessa under lång tid , vilket är väldigt vanligt idag att läkare skriver ut .
Citera
2019-11-28, 01:16
Medlem
Citat:
Tyvärr får du oftast mer ångest av benzodiazepiner om du brukar dessa under lång tid , vilket är väldigt vanligt idag att läkare skriver ut .

Det är skitsvårt att få det utskrivet pga risken för missbruk. Därför finns det en svart marknad istället.

Men åter till ämnet

Ingen annan som kan inflka med något relevant tips?
Citera
2019-11-28, 09:07
Medlem
Svavelvinters avatar
Vad är själva problemet? Ångest? Depression?
Citera
2019-11-28, 11:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svavelvinter
Vad är själva problemet? Ångest? Depression?

Social fobi och depression skulle jag säga. Sertralin hjälpte faktiskt en del fast tröttheten var besvärlig. Orkade typ inget. Sen plötsliga svettningar.

Så något åt sertralinhållet önskar jag utan biverkningarna.
Senast redigerad av salsadansaren 2019-11-28 kl. 12:01.
Citera
2019-11-28, 15:55
Medlem
Svavelvinters avatar
Citat:
Social fobi och depression skulle jag säga. Sertralin hjälpte faktiskt en del fast tröttheten var besvärlig. Orkade typ inget. Sen plötsliga svettningar.

Så något åt sertralinhållet önskar jag utan biverkningarna.

Okej. Biverkningar är knepiga, man vet ju inte från början vilka man får.
Kanske testa Escitalopram? Har för mig att det är den ssri som är mest selektiv.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in