Citat:
Ursprungligen postat av
MCL85
De måste väl ha nåt som tyder på att hon kan vara död, men lika gärna vara i livet för att uttala båda delarna. För att ena stunden misstänka mord och för att i nästa stund säga att man hoppas att hon fortfarande lever. Jag vet inte, jag tycker bara det känns konstigt och förvirrande.
Så länge inte den döda kroppen har hittats så
kan hon teoretiskt
vara i livet. Även om det nu är mindre troligt. Därför säger de så.
Citat:
Ursprungligen postat av
9och0
De kan inte bekräfta att någon är död utan att veta om att hon är död. Jag skulle tro att de misstänker att hon är avliden.
Eftersom mgm fortfarande är misstänkt, så har de troligen hittat spår tex blod, men inte så pass mycket att de med säkerhet kan fastställa att personen dött.
Kanske har det skickats sms i stil med "Kom hit, jag behöver hjälp" till mgm2 under kvällen/natten hon försvann, ingen av dem har en bra förklaring på vad de gjorde och därför är båda två misstänkta.
Polisen har bevis på att något hänt, men saknar bevis på vad som hänt. Så tolkar jag det iallafall.
Jag tror att de har ganska starka mordmisstankar eftersom de så tidigt gick ut med det.
Edit:
Citat:
Ursprungligen postat av
Spanaren321
Min teori är att hon har dumpats i en dagvattenbrunn. Det är bara att lyfta bort ett järngaller och sedan dumpa kroppen på en plats där det inte finns några vittnen. Polisen borde be VA-gubbarna i kommunen att kontrollera varenda brunn.
Ja, det har gjorts bl.a. av en seriemördare i Ryssland. Dock så får de i så fall räkna med att hon hittas förr eller senare.