2019-11-28, 15:28
Medlem
Parasolltrolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BHmn
hade hon inte en enda vän att kontakta under tiden 14/11-17/11 ? eller skvallra vad har hänt eller fråga något ? ingen saknade henne ? inte pojkvännen inte pojkvännen pappa elle familj heller ?!
Hon var nog död from natten mellan 13 och 14.
Citera
2019-11-28, 15:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BHmn
hade hon inte en enda vän att kontakta under tiden 14/11-17/11 ? eller skvallra vad har hänt eller fråga något ? ingen saknade henne ? inte pojkvännen inte pojkvännen pappa elle familj heller ?!

Tragiskt med tanke på hon var minderårig, men vi ska nog inte sylta för mycket i det med respekt för närstående.
Citera
2019-11-28, 15:29
Medlem
Jag tror det vore bra om vi kunde samarbeta med tips och ideér, två kloka huvuden tänker bättre än hundra korkade, nej men, skicka PM.

Citat:
Ursprungligen postat av OY
Jag skulle kunna göra det, vill dock inte ge någon möjlighet att kanske undanröja något, har kontakt med folk som har för avsikt att undersöka en konkret plats som jag finner mycket intressant

Har resonerat för mig själv exakt så som du har gjort, samma ingångsvärden och hamnat vid sjöarna som jag har nämnt.

Ditt inlägg kring det här är något av det klokaste och mest läsvärda i tråden tycker jag, även om Kalix, brödrost, gröna portar och lite andra tokigheter har framkallat några skrattattacker.
Citera
2019-11-28, 15:31
Medlem
Nu har jag personligen kollat upp platsen mellan Varekil och Vräland på Orust. Det syns tydligt att det körts bil/bilar på den idag och även fotspår så jag är säker på att jag var på rätt plats. Vägen leder ingenstans så har man inget speciellt ärende så kör man absolut inte in där.

Jag hittade lite ihopknycklad silvertejp brevid vägen ca 2 meter från vattenbrynet. Såg nu ut, har inte legat där någon längre tid. Men polisen har garanterat sett det eller så kommer de från dom själva.

Kan även bekräfta att de patrulleras över Orust.
Citera
2019-11-28, 15:31
Medlem
Min teori är att hon har dumpats i en dagvattenbrunn. Det är bara att lyfta bort ett järngaller och sedan dumpa kroppen på en plats där det inte finns några vittnen. Polisen borde be VA-gubbarna i kommunen att kontrollera varenda brunn.

Citat:
Ursprungligen postat av vichy6
Hon finns nog nära
Citera
2019-11-28, 15:32
Medlem
Polis har vid flera tillfällen varit kring Ljungskile och sökt efter henne både i sjöar och på land. Vad detta beror på bör naturligtvis vara iakttagelser från platsen eventuellt annat som också kan ha kommit fram i utredningen.

Citat:
Ursprungligen postat av Parasolltroll
Vad är det som kopplar händelsen till Ljungskile? Intresserad även om det bara är din hypotes. Är det vittnesmål från kvinnan som såg billyktor på natten? Eller har du något annat som kopplar mgm till Ljungskile? Varför hittar han särskilt bra just där?
Citera
2019-11-28, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Erik Öst
Hon kanske haft sånt beteende tidigare ,att inte svara på flera dagar när anhöriga ringt så de väntade några dygn som de gjort tidigare.

NEJ LÄS TRÅDEN

Fredagen den 15 dagen efter försvinnandet torsdagen den 14e då det hörts bråk från mgm lägenhet kl 18-19 och under natten till den 15e kl 02-04 då tunga steg hörts från trapphuset så försöker Wilmas pappa kontakta Wilma för att meddela att papperen för övningskörning va klara och att dom skulle ut och övningsköra. Fick ingen kontakt och lördagen den 16e åkte Wilmas pappa till lägenheten som va fullt upplyst men ingen kontakt kunde fås med varken Wilma eller mgm, söndag den 17e fick slutligen Wilmas pappa kontakt med mgm och då va denne enbart dryg/uppkäftig och då kontaktade dom polis och anmälde Wilma försvunnen.

Fan är det bara barn/dementa i tråden? Jävligtntröttsamt då tråden är snart 13000 inlägg men består av typ 10000 upprepningar för att folk saknar minne eller inte kan läsa.
Citera
2019-11-28, 15:34
Medlem
Bilder? Avspärrningar?
Detta har jag missat, vad handlar detta om?

Citat:
Ursprungligen postat av DetektivDamp
Nu har jag personligen kollat upp platsen mellan Varekil och Vräland på Orust. Det syns tydligt att det körts bil/bilar på den idag och även fotspår så jag är säker på att jag var på rätt plats. Vägen leder ingenstans så har man inget speciellt ärende så kör man absolut inte in där.

Jag hittade lite ihopknycklad silvertejp brevid vägen ca 2 meter från vattenbrynet. Såg nu ut, har inte legat där någon längre tid. Men polisen har garanterat sett det eller så kommer de från dom själva.

Citera
2019-11-28, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DetektivDamp

Undrar vad detta rör sig om då.
Tycker dock att om polisen varit på den platsen så borde de väl ha tagit med den tejpbiten du nämner, om det haft med W:s försvinnande att göra. Tror det rör något annat, men det återstår att se.
Citera
2019-11-28, 15:37
Medlem
hippilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spanaren321
Min teori är att hon har dumpats i en dagvattenbrunn. Det är bara att lyfta bort ett järngaller och sedan dumpa kroppen på en plats där det inte finns några vittnen. Polisen borde be VA-gubbarna i kommunen att kontrollera varenda brunn.
Idén är inte dum men det är ingen långvarig gömma utan att bli upptäckt
Citera
2019-11-28, 15:38
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MCL85
De måste väl ha nåt som tyder på att hon kan vara död, men lika gärna vara i livet för att uttala båda delarna. För att ena stunden misstänka mord och för att i nästa stund säga att man hoppas att hon fortfarande lever. Jag vet inte, jag tycker bara det känns konstigt och förvirrande.

Så länge inte den döda kroppen har hittats så kan hon teoretiskt vara i livet. Även om det nu är mindre troligt. Därför säger de så.

Citat:
Ursprungligen postat av 9och0
De kan inte bekräfta att någon är död utan att veta om att hon är död. Jag skulle tro att de misstänker att hon är avliden.
Eftersom mgm fortfarande är misstänkt, så har de troligen hittat spår tex blod, men inte så pass mycket att de med säkerhet kan fastställa att personen dött.

Kanske har det skickats sms i stil med "Kom hit, jag behöver hjälp" till mgm2 under kvällen/natten hon försvann, ingen av dem har en bra förklaring på vad de gjorde och därför är båda två misstänkta.

Polisen har bevis på att något hänt, men saknar bevis på vad som hänt. Så tolkar jag det iallafall.

Jag tror att de har ganska starka mordmisstankar eftersom de så tidigt gick ut med det.

Edit:

Citat:

Ja, det har gjorts bl.a. av en seriemördare i Ryssland. Dock så får de i så fall räkna med att hon hittas förr eller senare.
Senast redigerad av ganglere2 2019-11-28 kl. 15:41.
Citera
2019-11-28, 15:39
Medlem
vichy6s avatar
Citat:

Men då har hon förflyttats
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in