2019-11-28, 13:32
Medlem
vichy6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vichy6
Nej... stämmer inte. Men vi jobbar i olika kommuner 🙂

Tror inte på teorin hos gömd hos brukare
Citera
2019-11-28, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svepps
Låter också jävligt korkat ifall han mördat henne i lägenheten (vilket man verkar tro) burit ner henne flera trappor och använt bil som han har koppling till. Jag tror inte han är så smart. Det finns en anledning till att misstankar stärks efter förhör och analyser av fynd.

Kanske uttalade mig olämpligt, givetvis påstår jag inte att han är det minsta "smart". Men JAG tror att om man tittar på statistik så är det mer troligt att hon blivit mördad i deras gemensamma bostad.

Du talar om analyser av fynd och förhör, var tänker du att de hittat dessa, och vad för typ av fynd om mordet inte skett hemma hos dem?
Citera
2019-11-28, 13:34
Medlem
Rospigg1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av meii
Säker kan man ju inte vara men familjen har uttalat sig så att hon skulle inte hålla sig borta frivilligt

Fast oftast så tror väl familjen, det bästa om sitt lilla barn. Ganska vanlig sägning att så skulle mitt barn aldrig göra eller säga
Citera
2019-11-28, 13:36
Medlem
hippilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vichy6
Tror inte på teorin hos gömd hos brukare
Nej det är bara en kortsiktig gömma att ha det hos någon annan
Citera
2019-11-28, 13:37
Medlem
meiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rospigg1
Fast oftast så tror väl familjen, det bästa om sitt lilla barn. Ganska vanlig sägning att så skulle mitt barn aldrig göra eller säga

Jo så klart, men av allt att döma, som polisen gått ut med så kan vi nog till hundra procent säga att hon inte håller sig borta frivilligt 😔
Citera
2019-11-28, 13:40
Medlem
Illkrokkodills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bestiallatest
TWITTER!!!!
säger bara att det e något som e jävligt skumt!
Det finns ett konto som heter @tishkosh*b*z som är borttaget. Kollar man på gamla tweets som han är taggad i finns det en hel del Donald trump relaterade.
NU TILL DET VIKTIGA!
Ett Twitter konto med namn @wilm*nouvelle som skapades OKT 2019, första tweet 23 okt.
Ett annat Twitter konto med namn @96yose**
Skapades OKT 2019, första tweet 22 okt.

Dessa konton har väldigt mycket relaterat till Donald trump,
DOM RETWEETAR VARANDRAS INLÄGG OCH SKRIVER EN HEL DEL SNÄLLA SAKER TILL VARANDRA.
Det som jag tycker är absolut skummast är att kontot @wilm*nouvelle, delar en hel del bilder ang. Förhållande, kärlek, otrohet, lojalitet mot sin partner 13NOV! Därefter kommer det inget mer från detta konto och såna här bilder har inte kommit tidigare än just denna dag.

På näst sista delade bilden står det en text "remain loyal until death"
Där @wilm*nouvelle som jag tror är TISHK (som skapat fejkkonto)
skriver som beskrivning till bilden "he know what he taking about".
12 NOV retweetade detta kontot en text "with discipline everything is possible"

Det måste ligga något i dessa konton för det är väldigt skumt.. Allt är screenshotat så skulle någon som vill röja undan se detta och försöka radera så är det ingen idé.
*a *f

För mig känns det mer som förvrängda trollkonton skapta av personer som rättfärdigar hederskultur..
Citera
2019-11-28, 13:42
Medlem
Illkrokkodills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qirtero
Ja det är mer sannolikt att det är som du säger, antagligen har han sagt något i förhör som visat sig inte stämma. t.ex. vart han varit eller något sådant.

Far och son ger skilda berättelser?
Citera
2019-11-28, 13:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farbrorbertil22
I hemtjänst i annan kommun använder vi en app i arbetstelefoner som låser upp ytterdörr hos brukare (detta loggas även såklart). Men givetvis finns det fåtal brukare som man har en fysisk nyckel till.

Det låter däremot extremt korkat att gömma W hemma hos någon annan, risken för att hon hittas blir såklart mycker större. Och hur ska det ske rent tekniskt, utan att bli upptäckt vid själva dumpningen? Långt bort från mänsklig aktivitet låter mer troligt.

Ni som jobbar inom hemtjänst, är det tillåtet att göra en avvikare under ett arbetspass för att gömma en kropp hos en brukare? Eller är det något som skulle kunna sluta i uppsägning?

Tycker för övrigt som du att detta sidospår är väldigt långsökt. Lite som att vi tittar på de få detaljer vi faktiskt vet och kommer på något utifrån det. "Han jobbade inom hemtjänst. Kan han gömt kroppen hos en brukare? Ibland åt han hämtmat. Kan han ha forslat kroppen i en pizzakartong?"
Citera
2019-11-28, 13:44
Medlem
Ja men ni får ju se det ur MGM's perspektiv, hon kanske hade chattat med sitt x eller nåt.
Citera
2019-11-28, 13:46
Medlem
Illkrokkodills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HannahGraafRyttare
Ni som jobbar inom hemtjänst, är det tillåtet att göra en avvikare under ett arbetspass för att gömma en kropp hos en brukare? Eller är det något som skulle kunna sluta i uppsägning?

Tycker för övrigt som du att detta sidospår är väldigt långsökt. Lite som att vi tittar på de få detaljer vi faktiskt vet och kommer på något utifrån det. "Han jobbade inom hemtjänst. Kan han gömt kroppen hos en brukare? Ibland åt han hämtmat. Kan han ha forslat kroppen i en pizzakartong?"

Haha, tror inte det är tillåtet att gömma en kropp hos en brukare och ja det leder till uppsägning.

Men jag antar att du menar att ”avvika” från rutten? Det kan jag tänka är fullkomligt normalt så länge besöken görs under dagen i något rimlig tid.
Citera
2019-11-28, 13:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HannahGraafRyttare

Beroende på hur arbetsdagen ser ut kan man absolut ha möjlighet att ha ett "hål" på uppåt en timme, iaf i våran kommun, men det är ju inget som är planerat utan schemat ligger ju så att man endast räknat in resväg från en brukare till en annan. Vissa bilar har dessutom gps som visar vart bilarna kört. Jobbar man dessutom tex som timvikarie kanske du hamnar i en grupp med brukare i närområde och får då gå eller använda cykel under arbetspasset, men nu talar jag som sagt om en annan kommun.
Citera
2019-11-28, 13:52
Medlem
Illkrokkodills avatar
Hoppas de har snärjt in sig riktigt ordentligt och lämnat olika berättelser i förhör.. det är väl det enda som kan få MGM att börja svaja och erkänna.

Tror inte man är så tuff därinne längre om så är fallet. Spännande att se hur de kan trycka på lite, om de nu gör det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in