2019-11-28, 00:23
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svepps
Han häktades på sannolika skäl för mord. Alltså inte skäligen och inte människorov utan sannolika skäl och mord.

Så, polisen måste ha teknisk bevisning som pekar på att just han har mördat Wilma. Inga vittnesmål kan styrka att hon är död. Det måste vara teknisk bevisning.

Det ska bli så intressant att se vad polisen går ut med imorgon.

Nej tyvärr måste man inte ha teknisk bevisning för häktning däremot är det bra till rättegången annars blir det bara ett indiciemål.
Citera
2019-11-28, 00:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TakeYouOnACruise
Ok. My bad. Är han ostraffad? Vet vi något om detta, om han är straffad vad rör det sig om?

Det är väldigt ovanligt att en tidigare ostraffad person begår mord som sitt första brott.

Ja han lär vara ostraffad, står det i media-
Citera
2019-11-28, 00:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fin-l
Hej men nej! Vi borde absolut spekulera i detta fall!

Polisen vill ha tips. Visst kan man spekulera. Särskilt de som bor i samma område där det hände.
Citera
2019-11-28, 00:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Som sannolikt misstänkt för mord? I princip hur länge som helst, men det sker omförhandling med jämna mellanrum, oftast var 14:e dag eller varje månad där åklagare måste avrapportera/visa att misstanken stärkts el. ha en giltig förklaring som TR accepterar.

Nu är det datumet fastställt till 6 december 2019.

Inte oftast var 14:e dag eller varje månad.
Alltid senast var 14:e dag.
Enligt rättegångsbalken ska omhäktningsförhandling hållas med högst två veckors mellanrum fram till dessa att åtal väckts.

Dock ska här påpekas att vid långa häktningar så går inte MGM på om häktningarna utan brukar bara acceptera att omhäktningen förlängs.
Citera
2019-11-28, 00:25
Medlem
skillnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svepps
Han häktades på sannolika skäl för mord. Alltså inte skäligen och inte människorov utan sannolika skäl och mord.

Så, polisen måste ha teknisk bevisning som pekar på att just han har mördat Wilma. Inga vittnesmål kan styrka att hon är död. Det måste vara teknisk bevisning.

Det ska bli så intressant att se vad polisen går ut med imorgon.
Jo, men nu vet vi inte exakt vad för teknisk bevisning polisen har i det här fallet. Är inte helt säker på att markering av en hund håller i längden utan annan bevisning.
Citera
2019-11-28, 00:26
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Vem tror du är så korkad så att denne planerar ett mord, i sin egen lägenhet, på fjärde våningen, utan hiss, och där en kropp svårligen kan lastas in i en bil, utan upptäckt??

Har brottet skett i lägenheten så har det skett i affekt.

Det är väl bara att slänga ner kroppen från balkongen? Det har hänt förr.
Citera
2019-11-28, 00:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oldKan
Vad jag fick höra så skall det handla om fredagen efter bråket ja. Men som sagt hur säkert det är vet jag inte men då hon vet vem Wilma är så känner hon ju igen henne. Och wilmas kusin går ju i skola där med min ”styvdotter” så visst brukade hon vara där och hälsa på. Men då det inte är jag som sett eller hört nåt förstahand så vill jag heller inte säga att det är så.

OK, jag tror dig. Men detta är en ganska så uppseendeväckande / intressant kommentar!
Jag tycker absolut du ska berätta detta till polisen om du inte redan gjort det!
Citera
2019-11-28, 00:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skillnad
Jo, men ny vet vi inte vad för teknisk bevisning polisen har i det här fallet. Är inte helt säker på att markering av en hund håller i längden utan annan bevisning.

Så länge de väntar DNA svar så kan de hålla honom så länge de vill. Börjar de ta slut på analyser så kan de bara skicka in ett nytt lakan för DNA så får de förlängd tid att utreda.
Citera
2019-11-28, 00:28
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustLikeMoney
Nej, finns ingen källa på kulör eller fabrikat på bilen som brann i förra veckan nära ställverket.

Leta gärna upp källan innan du skapar en trådsanning.

Jag slog på bilnummret som finns i tråden. Där fick jag upp bilen
Citera
2019-11-28, 00:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shookers
Inte oftast var 14:e dag eller varje månad.
Alltid senast var 14:e dag.
Enligt rättegångsbalken ska omhäktningsförhandling hållas med högst två veckors mellanrum fram till dessa att åtal väckts.

Dock ska här påpekas att vid långa häktningar så går inte MGM på om häktningarna utan brukar bara acceptera att omhäktningen förlängs.

Tack för den exakta formuleringen!
Citera
2019-11-28, 00:30
Medlem
TakeYouOnACruises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av afKnollentott
Att det finns / fanns flera dagar i anspråk - att ta till - när det gäller / gällde att transportera ett lik - från brottsplats till stället, där, den unga flickan W nu befinner sig i.. blir förstås spekulationer. Många timmar tycks ha förflutit...... Mgm finns under dygnen förstås, men inte W. Ingen reagerar å det snaraste... ej heller senare...
Att flickan mördats i mgm´s lägenhet verkar osannolikt - tycker jag. Uttransporten, förslagsvis om natten, osett - låter orimligt. Flickan är död, mördad någonannanstans....

Såklart ren spekulation från min sida, men likväl en död kropp måste forslas bort från mordplatsen till en plats där GM förvissar sig om att kroppen aldrig kommer att återfinnas. Har man många dagar på sig kan kroppen grävas ner alt. sänkas i vatten. Inte lätt att finna, såtillvida GM inte bryter ihop, vilket han inte verkar göra.
Citera
2019-11-28, 00:33
Medlem
Vi är så inskränkta på Uddevalla.
Tänk på att många att dessa killar mer eller mindre vallfärdar mot GBG på helgerna.

Lyssnar man på bruset så talas det mycket om Stenungsund ....
Har tänkt mycket på detta , geografiskt vart MGM bodde så är det hållet rätt. ... Snabbt ute på E6 rakt genom Göteborgsvägen , hästepallarna. Och ut en kort bit på gamla 44:an sen har du E6 mot Göteborg.

Visst vill man vara trygg då återgår man till uppväxtområdet norra Uddevalla.

Men eftersom det mesta tyder på att han har 1-2 medhjälpare så känns Göterborgshållet mer korrekt.

Känslan säger mellan. Ua- Kungälv.

Måtte hon snart hittas!!!!!!!!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in