2019-11-28, 00:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vichy6
Nej! Men få som bara försvinner. De flesta mördare tänker kortsiktigt och blir straffade. Lättare om du iscensätter ditt eget självmord. Planering som någon skrev... händer inte i ett relationsdrama vanligtvis. Hur länge kan de hålla honom?

Som sannolikt misstänkt för mord? I princip hur länge som helst, men det sker omförhandling med jämna mellanrum, oftast var 14:e dag eller varje månad där åklagare måste avrapportera/visa att misstanken stärkts el. ha en giltig förklaring som TR accepterar.

Nu är det datumet fastställt till 6 december 2019.
Citera
2019-11-28, 00:17
Medlem
Fin-ls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marsipananka
Hej alla,

Jag tror vi ska avvakta till polisen är klar med sin analys. Alla vi andra är bara amatörer´. På gott och ont- Om någon har något att tillföra som bidrar så kontakta polisen

Hej men nej! Vi borde absolut spekulera i detta fall!
Citera
2019-11-28, 00:18
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johannajack
Jag tror oxå hon finns en bra bit från Uddevalla, då jag mer och mer börjar tro att detta var planerat.

Vem tror du är så korkad så att denne planerar ett mord, i sin egen lägenhet, på fjärde våningen, utan hiss, och där en kropp svårligen kan lastas in i en bil, utan upptäckt??

Har brottet skett i lägenheten så har det skett i affekt.
Citera
2019-11-28, 00:18
Medlem
Sveppss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skillnad
Tillsammans med vissa vittnesmål naturligtvis. Kan räcka enbart med att det funnits en viss hotbild innan, men det har ju inte etablerats.

Mest sannolikt har kroppen gjorts av med på en sådant (skändligt sätt) att den inte kommer finnas. iaf inte intakt. Alla rörelsemönster på alla MGM:s närstående både före och efter försvinnandet borde undersökas för att få en klar helhetsbild.

Han häktades på sannolika skäl för mord. Alltså inte skäligen och inte människorov utan sannolika skäl och mord.

Så, polisen måste ha teknisk bevisning som pekar på att just han har mördat Wilma. Inga vittnesmål kan styrka att hon är död. Det måste vara teknisk bevisning.

Det ska bli så intressant att se vad polisen går ut med imorgon.
Citera
2019-11-28, 00:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marielo
Menar sign OldKan att det var på fredagen? Det var ju en torsdag som det hördes högljudda röster och senare samma natt konstiga ljud (steg) i trappuppgången.
Om hon hoppade in i en bil i Lysekil dagen EFTER så faller väl hela upplägget ... eller menar du fredagen innan?

Vad jag fick höra så skall det handla om fredagen efter bråket ja. Men som sagt hur säkert det är vet jag inte men då hon vet vem Wilma är så känner hon ju igen henne. Och wilmas kusin går ju i skola där med min ”styvdotter” så visst brukade hon vara där och hälsa på. Men då det inte är jag som sett eller hört nåt förstahand så vill jag heller inte säga att det är så.
Citera
2019-11-28, 00:20
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustLikeMoney
Källa?

Finns i tråden
Citera
2019-11-28, 00:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av truthwillout
Har inte sett att det nämnts här i tråden, men kan inte kroppen ha blivit forslad till en närliggande återvinningsstation? Om den är styckad bör det inte vara särskilt svårt att förpacka och slänga delarna på en soptipp. Eller är jag helt ute och cyklar?

Du är inte ensam att tänka sopor och sopförbränning.

Sverige har ju inga deponier av avfall som är brännbart. En kropp som läggs in i en koffert och missas av sopgubbarna åker in i ugnen. Missing P och andra frivilliga får eller kan inte söka på sopstationer och privat område.
Polisen kan och jag undrar om don gjort det?
Citera
2019-11-28, 00:21
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Hur menar du med "När jag såg Twitter blev jag säker"?
Du menar att han avslutade sitt konto där i god tid, bytte namn på kontot eller ...?
Något han skrev som är konstigt?

Har du kollat? Och läst hela tråden?
Citera
Medlem
Jofs avatar
SÅ jobbigt för alla som letar efter henne och så sitter killen (med stor sannolikhet) där och vet precis var hon finns, men talar inte om det.
Kan inte nån klämma sanningen ur honom!
Citera
Medlem
TakeYouOnACruises avatar
Citat:
Han är 22.

Citat:
Ursprungligen postat av viperstyle
Han är väl ungefär lika gammal som Billy Fagerberg var när han hade ihjäl Tova och röjde undan henne. 22 år ca.

Ok. My bad. Är han ostraffad? Vet vi något om detta, om han är straffad vad rör det sig om?

Det är väldigt ovanligt att en tidigare ostraffad person begår mord som sitt första brott.
Citera
2019-11-28, 00:22
Medlem
JustLikeMoneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Willow1
Finns i tråden
Nej, finns ingen källa på kulör eller fabrikat på bilen som brann i förra veckan nära ställverket.

Leta gärna upp källan innan du skapar en trådsanning.
Citera
2019-11-28, 00:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kallis
Tänker på häktade pojkvännen och att Wilmas far engagerar sig som förbryllar lite.

Nu spekulerar jag, men kan det vara släktingar till pojkvännen som är nyckeln till lösningen? Att pojkvännen är bortlovad, enligt deras kultur, att det hela handlar om heder, att Wilma måste röjas ur vägen? För att pojkvännen inte lydde släktens beslut?

Sådant har väl hänt tidigare. Om så är fallet är antalet gärningsmän troligen fler som planerat, beräknat och genomfört gärningen. Haft en långsiktig plan om hur kroppen skall hanteras förr att försvinna i evighet. De har ju erfarenheter från sina hemländer om tillvägagångssättet, ta bara exemplet med mordet på den saudiske journalisten Jamal Khashoggi inne på Saudiarabien konsulat i Istanbul, hösten 2018.

Hur då engagerar sig hans far?
Det har skrivit en del om detta förut här i tråden.
Pappan sa att han haft en god kontakt med W, men samtidigt har annan anhörig
förmedlat att pappan inte var så glad när MGM lämnade en flickvän därför att han träffat W.
Och att W tänkt göra slut (de var ihop till och från i 2 år skrivs också).
Detta är vad som framkommit tidigare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in