2019-11-28, 00:01
Medlem
afKnollentotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TakeYouOnACruise
Och där har inte MP/Polisen haft insatser? Jag tycker givetvis att de bör finkamma detta område, men samtidigt ha i åtanke att flickan kan finnas långt därifrån. Gärningsman/män har haft ett par dagar på sig att gömma kroppen. Hon kan vara långt borta.

Att det finns / fanns flera dagar i anspråk - att ta till - när det gäller / gällde att transportera ett lik - från brottsplats till stället, där, den unga flickan W nu befinner sig i.. blir förstås spekulationer. Många timmar tycks ha förflutit...... Mgm finns under dygnen förstås, men inte W. Ingen reagerar å det snaraste... ej heller senare...
Att flickan mördats i mgm´s lägenhet verkar osannolikt - tycker jag. Uttransporten, förslagsvis om natten, osett - låter orimligt. Flickan är död, mördad någonannanstans....
Citera
2019-11-28, 00:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2britter
Kanske inte vågar vittna om han sedan skulle komma på fri fot. Då vill man nog inte bli inblandad.

Det har ju skrivits i denna tråd att han hade en flickvän som han lämnade när han träffade W.
Och att detta skapade vissa problem för någon i hans släkt som misstyckte, osv.
Citera
2019-11-28, 00:02
Medlem
vichy6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skillnad
Vad grundar du det på, ett erkännande?

Nej! Men få som bara försvinner. De flesta mördare tänker kortsiktigt och blir straffade. Lättare om du iscensätter ditt eget självmord. Planering som någon skrev... händer inte i ett relationsdrama vanligtvis. Hur länge kan de hålla honom?
Citera
2019-11-28, 00:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MindYourOwn
Alla jävla trådpoliser och märkliga människor som tror att ni är riktiga poliser som ska ”lösa detta” och talar om för andra vad de får spekulera kring och inte, sluta snälla. Vi är alla här för att underhållas, sluta förstöra vårat kvällsnöje med era uppmaningar till andra om ditten och datten.

Tack!

Kvällsnöje? Många här är seriösa, och dessutom finns de som bor i samma stad som MGM här i tråden.
Polisen vill ju ha tips. Här finns ju massor av tips.
Flera här har kontaktat polisen också.
Senast redigerad av Marielo 2019-11-28 kl. 00:09.
Citera
2019-11-28, 00:05
Medlem
Wilma kan ligga precis var som helst i hela Sverige om de nu är så att hon är mördad!! Utlänningen vet att han har iaf ett dygn på sig troligtvis innan någon misstänker att hon är borta! Imorgon berättar de väl mer info om
Utredningen? Eller har jag missuppfattat de?
Hoppas tjejen hittas oavsett. ( helst levande) men de som jag är ” är mest rädd för” är att idioten kommer ut...... han å många andra kan få en enkelbiljett sedan är de bra! Då hoppas jag Jimmy Åkesson tar över. Tack föe mig!! [/i]
Citera
2019-11-28, 00:05
Medlem
JustLikeMoneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oldKan
Fick höra på villovägar att wilma hade varit i lysekil på fredagen innan hon försvann. Hon hoppade in i en bil och åkte iväg. Mer vet jag inte då det inte var jag som såg det utan tjejens vän berättade det. Men har polisen ens tänkt på att kolla i lysekil? Hon var väl ändå därifrån?
Du menar den 8/11? Jag antar att både polis och MPS/FIKK har utgått från var hon setts senast, samt teknisk bevisning och tips.

Hon var skriven i Lysekil, men enl. inlägg i tråden åkte hon dit ibland, men inte så ofta.

Skulle det finnas minsta spår att hon åkt dit skulle nog mer sök skett där.
Citera
2019-11-28, 00:06
Medlem
skillnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vichy6
Nej! Men få som bara försvinner. De flesta mördare tänker kortsiktigt och blir straffade. Lättare om du iscensätter ditt eget självmord. Planering som någon skrev... händer inte i ett relationsdrama vanligtvis. Hur länge kan de hålla honom?
Visst, men då krävs det att polisen har något att gå på, annars är det slumpen att hoppas på.

Det beror på bevisningen mot honom.
Citera
2019-11-28, 00:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Willow1
Absolut planerat! När jag såg twitter blev jag säker.
Så obehagligt 😖

Hur menar du med "När jag såg Twitter blev jag säker"?
Du menar att han avslutade sitt konto där i god tid, bytte namn på kontot eller ...?
Något han skrev som är konstigt?
Citera
2019-11-28, 00:08
Medlem
JustLikeMoneys avatar
Citat:
Röd bil 🚗
Men den som brann var ju röd!!
Källa?
Citera
2019-11-28, 00:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vichy6

Tills bevisen är slut, har det skrivits. Och tills utredningen inte har mer att hämta och det hela inte
väger tillräckligt tungt för fortsatt kvarhållande.
Citera
2019-11-28, 00:10
Medlem
JustLikeMoneys avatar
Citat:
Absolut planerat! När jag såg twitter blev jag säker.
Så obehagligt 😖
Det är troligtvis inte pojkvännen som är inblandad i fejkade twitter-kontot. Det verkar vara nån sjuk människa i Tyskland eller USA vad det verkar, säkert med koppling till Sverige.
Citera
2019-11-28, 00:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thetruesayer
Om någon tror sig ha sett henne någonstans kring de dagarna hon försvann, så borde den personen kontakta polis omgående med de uppgifterna!!! Så om dett är sant kan du ju be din tjejs vän att ringa polis....
Menar sign OldKan att det var på fredagen? Det var ju en torsdag som det hördes högljudda röster och senare samma natt konstiga ljud (steg) i trappuppgången.
Om hon hoppade in i en bil i Lysekil dagen EFTER så faller väl hela upplägget ... eller menar du fredagen innan?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in