2019-11-27, 23:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vichy6
Hur funkar likhundar när vattnet är kallt?

Vattentemperaturen har noll betydelse då dom sitter i båten och sniffar efter kadaverin (liklukt), men är vattenytan belagt med is blir det svårare men inte omöjligt. Men att isbeläggning skulle ske vid denna tid känns osannolikt.
Citera
2019-11-27, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oldKan
Fick höra på villovägar att wilma hade varit i lysekil på fredagen innan hon försvann. Hon hoppade in i en bil och åkte iväg. Mer vet jag inte då det inte var jag som såg det utan tjejens vän berättade det. Men har polisen ens tänkt på att kolla i lysekil? Hon var väl ändå därifrån?

Om någon tror sig ha sett henne någonstans kring de dagarna hon försvann, så borde den personen kontakta polis omgående med de uppgifterna!!! Så om dett är sant kan du ju be din tjejs vän att ringa polis....
Citera
2019-11-27, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av birne
Finns det inga tidigare flickvänner eller pojkvänner vad MGM nu kan haft innan Wilma, som vet hur han är att vara ihop med.
Kanske inte vågar vittna om han sedan skulle komma på fri fot. Då vill man nog inte bli inblandad.
Citera
2019-11-27, 23:55
Medlem
skillnads avatar
Citat:
Tjatar lite nu men finns två alternativ.

1. Hon var inte död när hon fördes bort, hundarna markerade inte

2. Hundarna markerade i MGM:s bil och det är en av anledningarna till att han sitter häktad. Man fraktar inte döda inom hemtjänsten.

Är doftmarkerking skäl till häktande?
Tillsammans med vissa vittnesmål naturligtvis. Kan räcka enbart med att det funnits en viss hotbild innan, men det har ju inte etablerats.

Mest sannolikt har kroppen gjorts av med på en sådant (skändligt sätt) att den inte kommer finnas. iaf inte intakt. Alla rörelsemönster på alla MGM:s närstående både före och efter försvinnandet borde undersökas för att få en klar helhetsbild.
Citera
Medlem
TakeYouOnACruises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Labanos
Absolut.
Men i Marina-fallet så hittades kroppen bara några kilometer från bostaden, långt senare, trots att polisen hade "finkammat" i samma område.

Så kan det absolut vara, att man missar gravplatsen. Det är lite som att leta efter
en nål i höstack.

Jag tror han har haft hjälp av äldre släktingar, i annat fall hade hon redan varit funnen.

Hur gammal är pojken? 17-18?

Helt klart för oerfaren för att styra upp ett sådant försvinnande på eget bevåg.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Uppenbarligen har vännen inte berättat det för polisen annars hade de väl sökt i Lysekil också eller åtminstone vägen som leder dit.

Jag skulle därför inte tro på det ryktet om jag var du.

Vad jag vet så är det anmält. Och då hon har familj där så är det väl knappast nån raketforskning för polisen att kolla upp lysekil.
Citera
2019-11-27, 23:57
Medlem
vichy6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skillnad
Tillsammans med vissa vittnesmål naturligtvis. Kan räcka enbart med att det funnits en viss hotbild innan, men det har ju inte etablerats.

Mest sannolikt har kroppen gjorts av med på en sådant (skändligt sätt) att den inte kommer finnas. iaf inte intakt. Alla rörelsemönster på alla MGM:s närstående både före och efter försvinnandet borde undersökas för att få en klar helhetsbild.

Den kommer förmodligen hittas
Citera
2019-11-27, 23:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Willow1
Röd bil 🚗
Men den som brann var ju röd!!

Vad!! Var den röd? Detta börjar bli riktigt mystiskt.
Citera
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oldKan
Vad jag vet så är det anmält. Och då hon har familj där så är det väl knappast nån raketforskning för polisen att kolla upp lysekil.

Då är det väldigt märkligt att polisen inte följer upp Lysekil-spåret.
Citera
Medlem
skillnads avatar
Citat:
Den kommer förmodligen hittas
Vad grundar du det på, ett erkännande?
Citera
2019-11-27, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TakeYouOnACruise
Så kan det absolut vara, att man missar gravplatsen. Det är lite som att leta efter
en nål i höstack.

Jag tror han har haft hjälp av äldre släktingar, i annat fall hade hon redan varit funnen.

Helt klart för oerfaren för att styra upp ett sådant försvinnande på eget bevåg.

Han är 22.
Citera
2019-11-28, 00:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TakeYouOnACruise
en nål i höstack.

Han är väl ungefär lika gammal som Billy Fagerberg var när han hade ihjäl Tova och röjde undan henne. 22 år ca.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in