2019-11-27, 23:39
Medlem
Labanoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TakeYouOnACruise
Och där har inte MP/Polisen haft insatser? Jag tycker givetvis att de bör finkamma detta område, men samtidigt ha i åtanke att flickan kan finnas långt därifrån. Gärningsman/män har haft ett par dagar på sig att gömma kroppen. Hon kan vara långt borta.
Absolut.
Men i Marina-fallet så hittades kroppen bara några kilometer från bostaden, långt senare, trots att polisen långt innan hade "finkammat" i samma område.
Senast redigerad av Labanos 2019-11-27 kl. 23:42.
Citera
2019-11-27, 23:39
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johannajack
Jag tror oxå hon finns en bra bit från Uddevalla, då jag mer och mer börjar tro att detta var planerat.

Absolut planerat! När jag såg twitter blev jag säker.
Så obehagligt 😖
Citera
2019-11-27, 23:40
Medlem
vichy6s avatar
Helt omöjligt att hitta en kropp som blivit sänkt nu på en ev lång kustremsa.vilken mardröm för familjen
Citera
2019-11-27, 23:41
Medlem
Marsipanankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shookers
Men varför finns Flashback då om man inte får spekulera och gissa?

Glöm inte bort att många fall har löst sig genom att polisen har varit inne och läst på fb.
Senast i huvudet på en mördare så talade en polis ut om hjälpen de får här i trådarna och en flashbackare hade hjälpt till och hittat flera viktiga bitar och bevisning som kunde knytas till offret och GM.

Vad bra, om det nu stämmer
Citera
2019-11-27, 23:42
Medlem
vichy6s avatar
Hur funkar likhundar när vattnet är kallt?
Citera
2019-11-27, 23:44
Medlem
Systerns facebook ligger kvar vad jag kan se. Kan hon haft två konton? Ett kopplat till Wilmas försvinnande och att det är det som är ”borta”.
De har troligtvis olika pappor för den som undrade.
Citera
2019-11-27, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Willow1
Absolut planerat! När jag såg twitter blev jag säker.
Så obehagligt 😖
Det som talar emot planerat är "bråket" i lgh. Men det kanske var ett "planerat" bråk för att han skulle kunna forts med sin plan. Eller va det inget bråk alls, det kan ha varit stökigt pga flytt av föremål eller annat. Eller tjafs med andra (hans medhjälpare) högljudda familje medlemmar. Hursomhelst kunde han/dem aldrig veta att dem skulle få 5 dagars försprång. Så planen måste varit låst från början. Att han tiger är antingen för att han är 100% säker på att dem aldrig kommer hitta kroppen. Eller att han helt enkelt inte vet! Hade dem haft Jätte stark bevisning, borde det vara svårare för honom att tiga. Han är relativt ung o borde rimligen kunna knäckas. Men han verkar säker.. JA obehagligt
Citera
2019-11-27, 23:47
Medlem
Fick höra på villovägar att wilma hade varit i lysekil på fredagen innan hon försvann. Hon hoppade in i en bil och åkte iväg. Mer vet jag inte då det inte var jag som såg det utan tjejens vän berättade det. Men har polisen ens tänkt på att kolla i lysekil? Hon var väl ändå därifrån?
Citera
2019-11-27, 23:49
Medlem
vichy6s avatar
Tjatar lite nu men finns två alternativ.

1. Hon var inte död när hon fördes bort, hundarna markerade inte

2. Hundarna markerade i MGM:s bil och det är en av anledningarna till att han sitter häktad. Man fraktar inte döda inom hemtjänsten.

Är doftmarkerking skäl till häktande?
Citera
2019-11-27, 23:51
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oldKan
Fick höra på villovägar att wilma hade varit i lysekil på fredagen innan hon försvann. Hon hoppade in i en bil och åkte iväg. Mer vet jag inte då det inte var jag som såg det utan tjejens vän berättade det. Men har polisen ens tänkt på att kolla i lysekil? Hon var väl ändå därifrån?

Uppenbarligen har vännen inte berättat det för polisen annars hade de väl sökt i Lysekil också eller åtminstone vägen som leder dit.

Jag skulle därför inte tro på det ryktet om jag var du.
Citera
Medlem
Marsipanankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oldKan
Hallå eller? Om det är seriöst så kontakta polisen eller piss off
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vichy6
Helt omöjligt att hitta en kropp som blivit sänkt nu på en ev lång kustremsa.vilken mardröm för familjen

Behöver ju inte åka så långt som till Norge, bara 3-4 från uddevalla hamnar du i obyggden.. Massvis med sjöar och skogar, fåtal hus mest sommarstugor.. Typ färgelanda, hedekas.. Små samhällen..kan relativt enkelt dumpa en kropp där och snabbt åka sträckan t/r osedd om du åker gamla vägen inga kameror, ingen trafik.. 👌
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in