2019-11-27, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vichy6
Efter eller före?
Det där låter högst trovärdigt ju.
Men just för att man kan tänka sig / vet att hon tidigare bara lämnat MGM:s bostad, kan man ju inte
helt utesluta att hon inte lämnat även denna gång.
Eller så var det så bråket uppstod; att hon var på väg ut men hindrades av MGM.
Citera
2019-11-27, 23:25
Medlem
Marsipanankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tannii
Har en kollega som jag arbetat med som berättat att hennes barn har arbetat med den MGM. Där har denne hört både de ena å andra hur han varit svartsjuk och när W*ilma och MGM bråkat har W*lma ibland lämnat lägenheten..Hon brukade ibland åka till sina föräldrar då.. sen har hon inte fått komma tillbaka hem förens MGM sagt att hon fick det osv.. Han var tydligen väldigt kontrollerande. Sen om detta e sant eller inte vet jag inte men detta e vad jag har hört. Låter ju ändå ganska trovärdigt med tanka på vad man läst innan om honom.

Hej alla,

Jag tror vi ska avvakta till polisen är klar med sin analys. Alla vi andra är bara amatörer´. På gott och ont- Om någon har något att tillföra som bidrar så kontakta polisen
Senast redigerad av Marsipananka 2019-11-27 kl. 23:53.
Citera
2019-11-27, 23:26
Medlem
Labanoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TakeYouOnACruise
Varför?
För att det är bara några få minuter med bil från Uddevalla centrum via Kappelle, men ändå ödsligt och lugnt där ute i skogen t.ex. vid lilla parkeringen vid Vindsvalan motionsslinga. Även längre bort finns en liten kort avtagsväg med liten bod/koja till vänster strax före man kör över 44an.
Citera
2019-11-27, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marsipananka
Hej alla,

Jag tror vi ska avvakta till polisen är klar med sin analys. Alla vi andra är bara amatörer´. På gott och ont-

Men varför finns Flashback då om man inte får spekulera och gissa?

Glöm inte bort att många fall har löst sig genom att polisen har varit inne och läst på fb.
Senast i huvudet på en mördare så talade en polis ut om hjälpen de får här i trådarna och en flashbackare hade hjälpt till och hittat flera viktiga bitar och bevisning som kunde knytas till offret och GM.
Citera
Avstängd
vichy6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marielo
Det där låter högst trovärdigt ju.
Men just för att man kan tänka sig / vet att hon tidigare bara lämnat MGM:s bostad, kan man ju inte
helt utesluta att hon inte lämnat även denna gång.
Eller så var det så bråket uppstod; att hon var på väg ut men hindrades av MGM.

Låter så illa att med tidigare historia.

Hur orkar man tiga?
Citera
Medlem
Citat:
Norr om Uddevalla finns det klippor ( 3 mil), en kropp kan lätt försvinna där

Norr om? I Färgelanda ?
Citera
2019-11-27, 23:31
Avstängd
vichy6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ballelainoo
Norr om? I Färgelanda ?

Hela vägen till Norge är klippor. Då lär det dröja 😖 Rimligt att hon förts bort några mil.
Citera
2019-11-27, 23:34
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Hela vägen till Norge är klippor. Då lär det dröja 😖 Rimligt att hon förts bort några mil.

Det är bara inte så lätt att komma nära med bil. Tror det är svårt att gå en längre sträcka med en kropp speciellt om det är mörkt
Citera
2019-11-27, 23:35
Avstängd
vichy6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Det är bara inte så lätt att komma nära med bil. Tror det är svårt att gå en längre sträcka med en kropp speciellt om det är mörkt
Sant! Men om du vill komma undan med mord lär du vara villig att gå
Citera
2019-11-27, 23:35
Medlem
TakeYouOnACruises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Labanos
För att det är bara några få minuter med bil från Uddevalla centrum via Kappelle, men ändå ödsligt och lugnt där ute i skogen t.ex. vid lilla parkeringen vid Vindsvalan motionsslinga. Även längre bort finns en liten kort avtagsväg med liten bod/koja till vänster strax före man kör över 44an.

Och där har inte MP/Polisen haft insatser? Jag tycker givetvis att de bör finkamma detta område, men samtidigt ha i åtanke att flickan kan finnas långt därifrån. Gärningsman/män har haft ett par dagar på sig att gömma kroppen. Hon kan vara långt borta.
Citera
2019-11-27, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TakeYouOnACruise
Så är det.

Och med största sannolikhet är pojkvännen mördaren.

Snart fryser mark/is vilket kommer göra det svårare att hitta flickan.
Det är inte helt otänkbart att hon förts en bra bit från Uddevalla.

Även om jag tror att hon kommer återfinnas i närområdet. Rationaliteten
brukar vara rätt begränsad under stress.
Jag tror oxå hon finns en bra bit från Uddevalla, då jag mer och mer börjar tro att detta var planerat.
Citera
2019-11-27, 23:38
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av birne
Sen är frågan hur smart han är. Om han klarar sig ur det här så är nog risken överhängande att han blir omhändertagen av någon som vill skipa rättvisa på annat sätt.
Blir jobbigt för stackars pojken att ljuga/tiga sig fri.
Men om han erkänner och åker dit så kanske han kommer undan med att bli några maffiga kåkfarares lilla flicka.
Det senare passar han bra.
Han har mycket på sitt samvete utöver Wilma tror jag

Undrar om han kommer vara spak om han går fri? Eller så tror han sig oövervinnerlig
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in