2019-11-27, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Flera som skrivit om hans humör och svartsjuka.

Läs denna skribents inlägg
(FB) Wilma Andersson 17 Uddevalla försvunnen 13/14 nov. 2019. Sammanfattning i trådstart.

Har en kollega som jag arbetat med som berättat att hennes barn har arbetat med den MGM. Där har denne hört både de ena å andra hur han varit svartsjuk och när W*ilma och MGM bråkat har W*lma ibland lämnat lägenheten..Hon brukade ibland åka till sina föräldrar då.. sen har hon inte fått komma tillbaka hem förens MGM sagt att hon fick det osv.. Han var tydligen väldigt kontrollerande. Sen om detta e sant eller inte vet jag inte men detta e vad jag har hört. Låter ju ändå ganska trovärdigt med tanka på vad man läst innan om honom.
Citera
2019-11-27, 23:14
Avstängd
vichy6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tannii
Har en kollega som jag arbetat med som berättat att hennes barn har arbetat med den MGM. Där har denne hört både de ena å andra hur han varit svartsjuk och när W*ilma och MGM bråkat har W*lma ibland lämnat lägenheten..Hon brukade ibland åka till sina föräldrar då.. sen har hon inte fått komma tillbaka hem förens MGM sagt att hon fick det osv.. Han var tydligen väldigt kontrollerande. Sen om detta e sant eller inte vet jag inte men detta e vad jag har hört. Låter ju ändå ganska trovärdigt med tanka på vad man läst innan om honom.

Efter eller före?
Citera
2019-11-27, 23:16
Medlem
TakeYouOnACruises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johannajack
Ja detta är mycket vanligt när man är under stor press / nervös

Så är det.

Och med största sannolikhet är pojkvännen mördaren.

Snart fryser mark/is vilket kommer göra det svårare att hitta flickan.
Det är inte helt otänkbart att hon förts en bra bit från Uddevalla.

Även om jag tror att hon kommer återfinnas i närområdet. Rationaliteten
brukar vara rätt begränsad under stress.
Citera
2019-11-27, 23:18
Medlem
Labanoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TakeYouOnACruise
Så är det.

Och med största sannolikhet är pojkvännen mördaren.

Snart fryser mark/is vilket kommer göra det svårare att hitta flickan.
Det är inte helt otänkbart att hon förts en bra bit från Uddevalla.

Även om jag tror att hon kommer återfinnas i närområdet. Rationaliteten
brukar vara rätt begränsad under stress.

Tror man ska söka mer i den vildväxta skogen kring Vindsvalan och Bratteröd.
Citera
2019-11-27, 23:19
Avstängd
vichy6s avatar
Norr om Uddevalla finns det klippor ( 3 mil), en kropp kan lätt försvinna där
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Det står fortfarande och samma skribent har gjort ca 7 inlägg om detta.

Men, länka istället för att bara leka viktigpetter!
Jo, det står
nej
Jo

Nej

Jo
jävlligt ingressanta inlägg
Citera
Medlem
skillnads avatar
Uppenbarligen har invällaren på något vis planerat detta eller/och eventuellt fått hjälp från någon närstående efter sitt förhastade illdåd. Om inte skulle polisen med redan existerande bevisning tvingat fram ett erkännande. Att som MGM neka trots hyfsade bevis tyder på att man är kall nog att hoppas på att kroppen inte lyckas finnas.
Citera
2019-11-27, 23:20
Medlem
Har han nå släktingar som jobbar inom restaurangbranschen? Kurder brukar ju äga restauranger och pizzerior. Kroppen kan ju ligga i nåt frysrum. Eller nermald i en stor köttkvarn. Kurder brukar hålla ihop när det gäller kriminalitet. Kolla bara på kurdmaffian i Dalarna. Förskingrade ju miljontals kronor som hamnade hos Dalkurd FF och terroristgruppen PKK.
Citera
2019-11-27, 23:22
Medlem
TakeYouOnACruises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Labanos
Tror man ska söka mer i den vildväxta skogen kring Vindsvalan och Bratteröd.

Varför?
Citera
2019-11-27, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crawly
Det var nog en oundviklig risk de tvingades ta. Kanske var kroppen inlindad i tyg eller något som dolde att det var en kropp vid första anblicken? Nu verkar dock ingen ha tittat ut tyvärr. I någon artikel vittnar en granne om tunga steg, och att hon öppnat och tittat ut i trappen men inte sett någonting. Det framgår inte om hon dessutom tittade ut genom något fönster, men man kan förmoda att polisen knackat dörr i hela huset.

Säkert kamouflerat förstås ... men ändå. Att någon/några bär saker den tiden på natten (02 - 04) är inte så vanligt. Om det inte handlar om motorstopp o dylikt och det brukar ju framgår.
Fanns nog inget val - om det nu har gått till enligt denna huvudteori.
Citera
2019-11-27, 23:24
Avstängd
vichy6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pizzamedmozzarella
Har han nå släktingar som jobbar inom restaurangbranschen? Kurder brukar ju äga restauranger och pizzerior. Kroppen kan ju ligga i nåt frysrum. Eller nermald i en stor köttkvarn. Kurder brukar hålla ihop när det gäller kriminalitet. Kolla bara på kurdmaffian i Dalarna. Förskingrade ju miljontals kronor som hamnade hos Dalkurd FF och terroristgruppen PKK.

Spontanmördare tänker enkelt. Om du vill dölja något.... skog eller sjö?
Citera
2019-11-27, 23:25
Medlem
Hoppas arabjäveln hålls häktad i flera år!

Har hänt förr!

Polisen borde säga : Alla bevis pekar mot dig,, du kommer sitta häktad tills du berättar vad som hände och vart hon ligger. Punkt
Och så låser man in kräket med fulla restriktioner tills han öppnar brödfittan.

Eller så slår man ut tänderna på han -som vi ändå förmodligen betalat.

Ja, egentligen ÄGER sverige hans liv, eftersom vi matat han med vår mat, mao kan staten avliva honom igen om han inte berättar. Han skulle ju varit död i sitt ickeland om han inte fått komma hit.
Senast redigerad av Emoist 2019-11-27 kl. 23:29.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in