2019-11-27, 17:00
Medlem
konstapels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swimmingpool
...

Varför fick han livstid? Han har ju inte mördat någon.

Jo det har han. Han och Arklöv begick morden mot Olle Borén och Robert Karlström i samförstånd.
Citera
2019-11-27, 19:03
Medlem
swimmingpools avatar
Citat:
Ursprungligen postat av konstapel
Jo det har han. Han och Arklöv begick morden mot Olle Borén och Robert Karlström i samförstånd.
Hur vet du det? Vad jag förstår var det Jackie Arklövs beslut.
Citera
2019-11-27, 19:13
Medlem
Man har fastställt hans straff till 35 år, hur kom man fram till det? Det finns väl inga straff längre än 18 år i rena siffror? Sen vill jag minnas att alla är lika!
Citera
2019-11-27, 20:06
Medlem
Citat:
Örebro tingsrätt anser i beslutet att Tony Olsson medverkat till att främja sin återanpassning i samhället. På senare år har han inte gjort sig skyldig till någon missskötsamhet. Tingsrätten delar Rättsmedicinalverkets bedömning att risken är låg för att han ska återfalla i allvarlig brottslighet. Domstolen gör bedömningen att det inte föreligger en konkret och beaktansvärd risk för att Tony Olsson ska återfalla i brottslighet av allvarligt slag.

Den 28 juli 2004 rymde Tony Olsson och tre medfångar från Hallanstalten. Han kunde dock gripas två dagar senare. När Tony Olsson förhördes i Örebro tingsrätt uppgav han att han efter rymningen drabbades av ångest och kom till insikt i hur han levt sitt liv. Olsson berättade även för tingsrätten att han blev frälst år 2004. Han försäkrade att den förändring som han gjort är en "grundmurad förändring".

Jag blir förvånad över att han snart kommer att släppas. Av vad jag har hört, vad nu det kan vara värt, så är han psykopat. Och stämmer det lär han väl knappast ha kommit på bättre tankar.
Citera
2019-11-27, 20:33
Medlem
Snarkarens avatar
Märkligt att han får går fri efter 2/3 när han inte skött sig ? hade nämligen för mig att man måste sköta sig, men 2/3 regeln verkar gälla oavsett om man sköter sig eller inte i fängelset.
Citera
2019-11-27, 20:36
Medlem
konstapels avatar
Citat:
Hur vet du det? Vad jag förstår var det Jackie Arklövs beslut.

Hur vet jag det? Därför att det var det han blev dömd för din tomte.
Citera
2019-11-27, 20:54
Medlem
swimmingpools avatar
Citat:
Ursprungligen postat av konstapel
Hur vet jag det? Därför att det var det han blev dömd för din tomte.
Men domstolar har ju inte alltid rätt.
Citera
2019-11-27, 22:33
Avstängd
Varför ligger axelsson risigare - var/är inte han den som är mest OK av de tre
Citera
2019-11-27, 22:37
Medlem
swimmingpools avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SC430
Också bra fråga.
Citera
2019-11-27, 23:50
Medlem
Proras avatar
Varför ska Tony Ohlsson behöva stå till svars för Arklövs psykopati?

Hade Tony Ohlsson varit en mellanösternblatte som varit med och kokt meningsmotståndare levande i olja i Syrien så hade han omsvärmats och hälsats välkommen tillbaka av batikhäxor, fått lägenhetskontrakt och livstids förtidspension för påstådd ryggvärk (intygad av blattedoktorn).

Jag önskar att dessa mina utsagor varit lögner, men tyvärr ser verkligheten ut så.
Citera
2019-11-28, 00:03
Medlem
DirtyJobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SC430

Citat:
Också bra fråga.

Läste någonstans att dom högeråsikter han hade/har låg honom i fatet men det tror jag var vid det senaste avslaget för tidsbestämmande. Jag läste artikeln som hastigast och kan tolkat saker och ting fel men någon annan kanske läst nått liknande.
Håller med om att han var väl den jag trodde skulle släppts först sen vore önskan att man slängde bort nyckeln för alla tre.
Citera
2019-11-28, 06:56
Medlem
Artikel från i går med Oisin Cantwell.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/dOQq4o/forvanande-att-tony-olsson-fick-sitt-livstidsstraff-omvandlat

Citat:
Förvånande att Tony Olsson fick sitt livstidsstraff omvandlat
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in