2019-11-27, 19:48
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
Håller med.
Antingen i förväg planerat mord eller så det ovanstående som jag hela tiden har antagit. Mord, panik och hjälp efteråt. Han har inte genomfört det helt ensam. Inte efteråt iaf.

Frågan är dock vad polisen har. Vad vet de, tror sig veta eller vad har de för bevis? Eftersom de så snabbt gick ut med mord och misstänkt så bör de ha något som pekar på det. Något de inte gått ut med.

Med tanke på twitter kontot känns det väldigt planlagt. Tror du har rätt
Citera
2019-11-27, 19:49
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sports
Jag tror din teori ang Twitter kontot är väldigt nära sanningen

Just känslan att MGM verkar ha varit extremt arg vid denna tidpunkt för att jag även tror att hon kan ha blivit utsatt för övervåld i samband med brottstillfället

Helt inne på samma tanke. Kolla på Insta så ser du samma bild.
Citera
2019-11-27, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mallorcakungen
Är lite motvalls nu och vågar tro att mgm gjort bort sig med mobiler och datatrafik..
Såklart han hade ihjäl Wilma vid bråket och sedan kom stressen och bortförandet där han handlat på ett sätt bra då ingen sett honom, men jag tror ngt sket sig i data tele tidsaxel mm här.. åklagaren har ngt på mgm därför är han så starkt misstänkt.
Lägg därtill stulna mediciner av hemtjänst. samt spya i hemstjänst bil och inte minst beteendet som han uppvisat i tjänst samt privat tyder ju på allt annat än oskyldig.
Mgm har trasslat till det för sig det är jag 100 på 👍
Tydligen enligt GW igår på tv börjar resultat av analyser som gjorts först rulla in nu så jag ser fram emot när de trycker lite på mgm i förhören senare i veckan
Man undrar vad han skulle ha dom stulna medicinerna till. Kanske skulle han förgifta W. med dem. Men är det sant att han stulit mediciner eller är det en tråd sanning? Har funderat på om han får fortsätta jobba i hemtjänsten om han blir frikänd. Men om han har stulit mediciner så borde han ju inte få det. Om det är någon brukare som uppgett att han stulit mediciner kan man lita på det då? Somliga är ju lite senila också och ganska många äldre är illvilliga mot personer av utländsk härkomst. En del vill bara ta emot hjälp av svenskar(infödda). Så är det.
Citera
2019-11-27, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Willow1
Vill du ha bekräftelse sök på hans twitter namn @TishkoAhmed. Så kan du titta på vilka bilder som kommer upp.
När du gjort det går du tillbaka och jämnför dem med det aktuella Wilma kontot på twitter.
Kontot är skapat av @TishkoAhmed

Han skrämmer mig 😱

Är övertygad om att det TA som skapat @w*lmano*velle kontot. Jag kanske var lite otydlig i mitt första inlägg men min poäng var att hans borttagna/avstängda konto inte var bytt till @w*lmano*velle... Sorry för otydligheten.
Citera
2019-11-27, 19:55
Medlem
HRTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 53....so what
Har aldrig blivit stoppad och bedd att öppna bagageluckan......= liten risk.

Väldigt vanligt när polisen vill titta in i bil som man misstänker är bus.
Man frågar då efter varningstriangel som man är skylig att visa upp vid fordonskontroll.
Men då har polisen redan magkänsla att något är fel.
Citera
2019-11-27, 19:57
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cactaceae
Kan det vara missbruk som upptäckts? Aggressivitet i samband med det? Har varit framme på tråden här. Att de bråkar även förut, vet vi, orsak som tagits upp är svartsjuka. En till orsak som är klassiker är ekonomi. Wilma lär sakna inkomst i slutet, hur länge sen hon hoppade av skolan. Inget studiebidrag, studielån, uppehälle hemifrån?
Killens lön för 2 pers. är klart inget och heja på! Konflikt?
Precis. Hon kan inte ha haft några pengar att tala om (lite på tal här bl a tidigare idag om att hon skulle ha försvunnit frivilligt). Säkert en del bråk om pengar alltså.
Citera
2019-11-27, 19:58
Medlem
Tamborinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smaland12345
Är det någon här som tror att han ev inte är skyldig? Han är ju häktad som misstänkt men är de inte konstigt att polisen inte verkar hitta något som styrker de? Jag tänker på hans mobil, wilmas mobil. Även om den blev avslagen måste man ju kunna framkalla sms och så vidare.. något som tyder på att det fanns osämja osv.

Ingen kompis som kommenterar i tråden, ända är att någon skrivet att mgm anses som snäll...

Men ingen här i tråden vet ju vad Polisen vet!!!!
Nä hon är inte hittad än, men det är allt vi vet.

Bara att vänta, sanningen kommer fram.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Uddevalla-79
Kan inte vara hennes, profilbilden är beskuren om man klickar och tittar på den....
samma man/kille som gillar och retweetar hennes inlägg... känns väldigt konstigt. Även den användaren har inte varit aktiv sedan den 13 nov, slump??

https://mobile.twitter.com/wilmanouvelle/status/1194552585690263553

Citerar mig själv....

96yosef*
*=f
Citera
Medlem
Undrar om syster Emelie vet något vi inte vet? Jag har följt henne dagligen via facebook där hon dagligen lagt ut händelser och delat massa inlägg där hon uppmanar människor att hjälpa till att leta etc. Vi snackar kanske 5-10 stories dagligen, med några timmars intervaller, dygnet runt sedan försvinnandet. Nu har hon ej lagt upp något mer sedan igår kväll 20:30, och har heller inte delat någon story under dagen. Kan detta indikera att hon fått reda på något? Eller har hon bara gett upp hoppet?
Citera
2019-11-27, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Willow1
Vill du ha bekräftelse sök på hans twitter namn @TishkoAhmed. Så kan du titta på vilka bilder som kommer upp.
När du gjort det går du tillbaka och jämnför dem med det aktuella Wilma kontot på twitter.
Kontot är skapat av @TishkoAhmed

Han skrämmer mig 😱

Ja detta är faktiskt riktigt illa

Börjar mer och mer tro att det fanns en planering bakom detta.

Om mordet är planerat så kan man ju kunna tänka sig att även dumpning av kropp är det också.

Kan det vara så att polisen har sett att han sökt på olika platser på nätet?
Citera
2019-11-27, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Folk hittar ju avlidna titt som tätt utan att de ens har sökt, de bara snubblade över liket när de var ute i annat ärende.

Små vägar är ingen garanti för att du inte ska avslöjas med lik i lasten. Ponera att du råkar ut för en trafikolycka, polisen kommer, räddningstjänsten kommer, ambulans kommer, för att inte tala om medtrafikanter, många som får tillfälle att avslöja din smarta plan.

Nej, det finns ingen anledning att exponera sig i onödan, gömställen finns i hela landet, mördare väljer ofta det snabbaste och minst riskfyllda.

Möjligen kan jag tänka mig att man kanske inte åker hela landet runt, men till grannkommunen är nog inte dumt.
Citera
2019-11-27, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Du kan med fördel läsa alla inlägg i tråden, jag har exemplifierat, vad händer om du råkar ut för en trafikolycka?

Är det smart att ha ett lik i lasten om du är involverad i en trafikolycka, oavsett risk så finns den där.

Liten risk för kontroll av fordon invändigt, men viss risk för att få blåsa, visa kortet eller stoppas om en lampa helt plötsligt slutar att fungera.

Får du böter för trasig belysning är du registrerad på tid och plats, något som kan ligga dig i fatet om polisen kommer GM på spåret och du syltas in, kanske efter att liket har hittats.

Direkt dumdristigt att exponera sig i onödan med lik i lasten. De flesta mördare resonerar sannolikt så, kanske därför som så få lik från södra Sverige hittas i Kalix?

Kanske kan man lägga till kameror här och var, samt vilken lokalkännedom finns om Kalix, vädret nu mm......så, ja, håller med, långsökt....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in