2019-11-27, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
I egenskap av far till barnen kanske hon va lite förlåtande mot honom.
Vi vet inte heller vad han har dragit för valser för henne.

Håller med om tajtheten, den sticker ut.

Ja det finns ju såklart ett större intresse för HD att försonas med sina barns far. Sedan vet vi ju inte riktigt vad som sagts bakom stängda dörrar där heller.
Citera
2019-11-27, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Endast då hade frågeställningen varit relevant, ja. Nu är det LW som har blivit hotad och trakasserad, inte tvärtom.

Tid för sista digitala kontakt ska, enligt ett tidigare inlägg av dig, ha varit ca 23.20. - Vet du mera exakt tid; någon minut före eller efter 23.20?

Jag tycker det blir lite svårt och onödigt att gå mera exakt än så. Det kommer ju ner till nivå att det hänger på hur precist man ställt in klockan.
Citera
2019-11-27, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Det spelar visst en roll. Om en kvinna/man mördar partnern som slagit och förnedrat henne i åratal blir det straffrabatt.

Det kan handla om liknande situation här. Om LW börjat med att hota och trakassera SD och så gjort under 6-7 år tills SD fått nog och dödat henne lär det aldrig bli tal om livsstidsstraff iaf.

Om SD har tur kan han få ner det till självförsvar eller vållande till annans död.
Dråp är också en rimlig möjlighet efter åratal av abuse. Ett offer kan bli helt galet till slut och förlora all vett och ha ihjäl sin misshandlare.

Här finns inga 10-åringar, möjligtvis du kanske eftersom du ens tänkte tanken

Jag har tidigare nämnt att naturligtvis allting skulle hamna i ett annat ljus om SD försvarat sig själv eller sina barn mot fysiskt våld och rädsla för sitt liv. Nu är det ju verkligen ingenting som ens antyder något i den riktningen i det här fallet.

SD har hotat och trakasserat offret under lång tid

LW verkar ha varit ganska illa tilltygad

SD har suttit i flera förhör och varit misstänkt men hela tiden nekat till brott. Han har haft gott om tid att berätta sin historia och borde rimligtvis redan ha gjort så om det skulle handla om dråp.

Det jag kan tänka mig är möjligen att han drar in HD i det hela på något vis och skjuter över en större del utav skulden på henne.

Har svårt att se att rättsväsendet i Sverige och våran lagbok skulle baseras på ”vem som startar någonting”. De bör rimligen se till alla faktorer och göra en bedömning utifrån detta.
Citera
2019-11-27, 18:46
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Jag menar att det är fullt normalt att både LW och SD bråkade och hotade fram och tillbaka. Jag lägger skulden på den som började. Den som utdelar första slaget får vara beredd att bli slagen tillbaka helt enkelt.

Jag lägger ENDAST skulden på den/de som mördade. Den/de som brutalt mördade en trebarnsmamma. Ingen annan har någon skuld i detta rättsligt.
Citera
2019-11-27, 18:50
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strof
Jag tycker det blir lite svårt och onödigt att gå mera exakt än så. Det kommer ju ner till nivå att det hänger på hur precist man ställt in klockan.
Jag förstår, då är kl 23.20 en ganska exakt tid; det är mao inte frågan om +- 5 min åt endera hållet. - Tack för svar!
Citera
2019-11-27, 18:52
Medlem
Citat:
Jag förstår, då är kl 23.20 en ganska exakt tid; det är mao inte frågan om +- 5 min åt endera hållet. - Tack för svar!

Nej snarare 1-2 min.
Citera
2019-11-27, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Ok på det

Tänka sig❗️

Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Det är som jag tidigare berättat här inom tråden i några av mina skrivna inlägg, det handlade om tre nya bevis samt därtill också ett nytt vittne, detta i sin tur flyttade upp den tidigare och då skäligen mordmisstänkte SD upp till nästa stegpinne, det vill säga, nu misstänkt på sannolika skäl för att ha bragt LW om livet.

Själv tycker jag att det är med mycket stor sannolikhet att det är rätt mördare [SD] som sitter häktad, frågan är bara hur insyltad HD var i mordet på LW och om polisen lyckas med att få fram tillräckligt med bevis mot vederbörande för ett nytt gripande ?

Mvh/ @JokerMannen

Ok, ja något måste det ju ha varit som petade upp SD det där nödvändiga hacket på misstankestegen.
Och sannolikt och statistiskt så skall han vara GM, häktad som han är.

Och som sagt, det stora frågetecknet i detta fall är det som är placerat efter HD:s initialer.
Citera
2019-11-27, 19:27
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
]Det spelar visst en roll. Om en kvinna/man mördar partnern som slagit och förnedrat henne i åratal blir det straffrabatt.[/b]

Det kan handla om liknande situation här. Om LW börjat med att hota och trakassera SD och så gjort under 6-7 år tills SD fått nog och dödat henne lär det aldrig bli tal om livsstidsstraff iaf.

Om SD har tur kan han få ner det till självförsvar eller vållande till annans död.
Dråp är också en rimlig möjlighet efter åratal av abuse. Ett offer kan bli helt galet till slut och förlora all vett och ha ihjäl sin misshandlare.

Här finns inga 10-åringar, möjligtvis du kanske eftersom du ens tänkte tanken

Jo,men i dom fallen har det funnits både bildbevis och läkarjournaler som styrker år av misshandel
och även vittnen som kan styrka detta,och det enda som finns här av bevis är telefon inspelningar
och det finns inte på kartan att SD ska få straffrabatt bara för att LW skulle ha hotat han i telefon eller öga mot öga. SD har slagit ihjäl LW och nu är det pay back time
Citera
2019-11-27, 20:07
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
Loggen avser 13 okt -18 och där skriver han om pin, puk och kontoret.
http://coord.info/GLXETP4N
Tack! - En möjlighet är att han, som du nämnde, har uppgett att han samma kväll begav sig till kontoret. Och nu vill han, 5 månader senare ge sken av att han är glömsk, alternativt slinter på tangentbordet lite nu och då.
Håller med om att hans logiska tankeförmåga och förmodligen höga minneskapacitet sällan borde försätta honom i situationer av mental härdsmälta.
I hans loggtexter förekommer ofta onödiga slarvfel; det ger intrycket av viss stress och brådska.

Denna kväll hägrar en FTF och han blir nog så ivrig att få åka iväg och knipa den?
Citera
2019-11-27, 20:28
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Tack för svaret.
Du insisterar att SDs svartsjuka är motivet till mordet. Om så vore så tror du HD antingen har mördat LW eller är medskyldig för att hon ömmade så över sin mans svartsjuka? Tror inte ett skit på det.

Det fetade:
-Det är säkert som du säger att hon inte var intresserad av SD sista tiden innan mordet och ville gå vidare. Det är dock irrelevant då du ånyo bortser från att orsaken till mordet inte har ett skvatt att göra med vad LW ville.

-Hon ville men klarade inte bli nobbad och gå vidare. Har ingenting med kärlek till SD att göra som du vill göra gällande att jag påstår. Läs noga denna gång.

-Du tror alltså att SD mördat LW för att han ville ha henne ha för sig själv, (svartsjuka) och fortsätta det destruktiva knullandet samtidigt som han ville behålla äktenskapet med HD? Nix.

-Troligare är att SD inte ville fortsätta fulknullandet och lappa ihop det med HD och att detta är anledningen att LW gick bananas och började kriga. Detta tror jag är upprinnelsen till LWs hot om att berätta för HD och till dom hot du ständigt upprepar SD utsatt LW för. Det blev krig och LW vek sig inte ens bakom planket.

-Det våldsamma öde LW rönte kan enligt mitt förmenande bara motiveras med hennes dokumenterade svårighet att hantera motgångar och inte med en påhittad patologisk svartsjuka från SD.

-Om Åkl ger sig på att driva din ologiska tes i kommande huvudförhandling så finns en överhängande risk att SD går loss

Så du tror att åklagaren har en ologisk tes trots att hon sitter på hela FUP?
Vad får dig att tro att du vet mer än henne?

Naturligtvis kommer hon inte att driva ologiska teser.
Citera
2019-11-27, 20:40
Medlem
Citat:
Tack! - En möjlighet är att han, som du nämnde, har uppgett att han samma kväll begav sig till kontoret. Och nu vill han, 5 månader senare ge sken av att han är glömsk, alternativt slinter på tangentbordet lite nu och då.
Håller med om att hans logiska tankeförmåga och förmodligen höga minneskapacitet sällan borde försätta honom i situationer av mental härdsmälta.
I hans loggtexter förekommer ofta onödiga slarvfel; det ger intrycket av viss stress och brådska.

Denna kväll hägrar en FTF och han blir nog så ivrig att få åka iväg och knipa den?

På dan hade han varit ute och knipit en Earthcache med yngsta dottern och hennes kompis. Han laddade upp över 20 bilder på en loggning!!! Dottern ses stå vid ett stup medan kompisen står och håller sig i ett träd.
Citera
2019-11-27, 20:57
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
Jo,men i dom fallen har det funnits både bildbevis och läkarjournaler som styrker år av misshandel
och även vittnen som kan styrka detta,och det enda som finns här av bevis är telefon inspelningar
och det finns inte på kartan att SD ska få straffrabatt bara för att LW skulle ha hotat han i telefon eller öga mot öga. SD har slagit ihjäl LW och nu är det pay back time

Det beror väl på. Om LW trakasserat SD och dokumenterat detta (ifall syftet var att provocera fram en anmälningsbar reaktion) så är ju det bevis också och sedan är det ju givet att omfattningen och hur allvarliga hot och trakasserierna är. På något sätt synes hon ha en viss brist i verklighetsuppfattning eller rimlighetsbedömning när hon anmälde honom för misshandel och inte ens försökte tvinga på honom sitt sällskap och samtal fastän han klargjorde att han inte önskade detta.
Blir människor tillräckligt ansatta så är ju risken att de reagerar på ett sätt som annars skulle vara främmande för dem. Därav finns ju regeln om att det anses förmildrande om handlingen föregåtts av provokation. Det kan ju antingen vara en grov händelse, exempelvis det kvällstidningarna benämner "Bajonettmordet" som sågs som dråp. Det kamn väl även handla om lindrigare provokationer men som utförs upprepade gånger under längre tid. De brott exempelvis en stalker vanligtvis gör är ju ofta inte särskilt allvarligt om man isolerar varje händelse för sig men om de utförs ofta under en tid så är det ju typiskt mer pressande för den drabbade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in