2019-11-27, 18:10
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Illkrokkodill
Men då borde de också kunna markera säg ”utanför” lägenheten om hon tagits ut därifrån? (Eller kan de inte markera på specifika offers doft?)

I trapphus, port?

Det beror på hur det gick till när hon flyttades från lägenheten. Har mördaren emballerat kroppen så behöver ingen liklukt spridas i trapphus eller i bilen. Det finns specialtränade hundar som enbart markerar för mänsklig liklukt.
Citera
2019-11-27, 18:11
Medlem
Illkrokkodills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Combival
Det är ändå en intressant spekulation. Jag hoppas att det ligger någon sanning i det eftersom hon förmodligen är död.

Gissar att det är de ”sannolika skälen” till anhållandet då.
Citera
2019-11-27, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orobanche
Om nu den misstänkte som är anhållen på sannolika skäl är den skyldige och har fått hjälp att undanröja kroppen, hade de fyra dagar på sig innan Wilma anmäldes försvunnen.

Fyra dagar är tillräckligt för att ta sig många mil från Uddevalla. Kanske har de släkt 20-30 mil från Uddevalla som också ställt upp och hjälpt till.

Det här brottet blir inte enkelt att lösa om de inte lyckas bryta ner killen och släkten.

Så länge inte kroppen hittas blir det svårt att bevisa att han är skyldig.

Det man garanterat redan tittat på är aktivitet på Wilmas bankkonto. Ingen aktivitet tyder på inget liv. För håller du dig undan måste du äta och då brukar du behöva pengar.

Har Wilma lyft ut större summa innan hon försvann? Visst då kan Wilma vara vid liv. Men jag kan inte tänka mig att inte polisen redan kollat detta.

Och på fyra dagar kan de ha begravt Wilma inom en gigantisk radie.

Kanske till och med inte berättat för killen vart de tog vägen med kroppen så han inte kan säga något, utan känner sig oskyldig.

Som sagt detta är inget enkelt fall.

Det här med fyra dagar är inte vad MGM och eventuellt hans far visste där och då. Vem kunde veta att W familj inte skulle sakna henne, speciellt syrran tycker man borde reagerat då W aldrig dök upp på torsdagen. Men NEJ familjen väntade till söndag innan man efterlyste henne. Det kunde inte pojkvännen veta.

Ingen har ännu övertygat mig om att mordet skedde i lägenheten. Jag tror inte det här och nu utan jag tror mera att pojkvännen erbjöd sig att plocka upp W och köra henne t syrran. Hon är sist sedd på torsdagen runt 14(?) På den vägen är hon, vilken MGM nu än tagit.

Nån granne har hört någon duns, högljudhet. Äh det är ingen garanti för något alls det och för att några tekniker sprungit där och ryckt i dörrar och förråd och rotat i hans lägenhet är inte så underligt. Det som däremot är mera anverkningsvärt är att dom inte gjorde husrannsakan ordentligt förän minst en vecka in i häktningen. MGM lägenhet har varit mindre viktig, det har bara varit fokus på Lugnskile från polisens sida.
Citera
2019-11-27, 18:12
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Illkrokkodill
Men då borde de också kunna markera säg ”utanför” lägenheten om hon tagits ut därifrån? (Eller kan de inte markera på specifika offers doft?)

I trapphus, port?

Likhunden markerar likdoft, skiljer inte på lik och lik, och ja, ditt resonemang äger sin riktighet, likdoft kan ha spridits till trapphuset.
Citera
2019-11-27, 18:13
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Nej, eftersom kroppen behöver ligga stilla på ett underlag i åtminstone 20 min för att sätta fast doften för hundarna. När en kropp flyttas så är det ju bara nån minut här och där - från trappen, ner till ytterdörren, in i bilen och så iväg. Det räcker inte. Och det har gått flera dagar innan hundarna kom dit.

Jag tror inte att det är riktigt som du säger. Det tar cirka 20 minuter innan liklukten bildas. Därefter kan lukten överföras till allt kroppen kommer i kontakt med, såvida den inte emballeras.
Citera
Medlem
Illkrokkodills avatar
Citat:
Nej, eftersom kroppen behöver ligga stilla på ett underlag i åtminstone 20 min för att sätta fast doften för hundarna. När en kropp flyttas så är det ju bara nån minut här och där - från trappen, ner till ytterdörren, in i bilen och så iväg. Det räcker inte. Och det har gått flera dagar innan hundarna kom dit.

Ok, sant. Men bil kan funka.
Citera
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Koffras
Klart avstånd har betydelse, hur mycket resurser har inte letat efter Wilma i Uddevalla?

Och hur ofta har det inte hittats avlidna personer utan att någon har sökt aktivt?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sjuttonarton
Killgissar lite;

Tidszonen man valt för kontot spelar lite spratt med datumen...
Mina amerikaboende vänner tenderar att önska mig grattis på födelsedagen på fel dag iom tidsskillnader etc.

Men kan givetvis ha fel.

Jo, det kan stämma, men inläggen på twitter är fortfarande gjorda den 13/11, det var väl inte förrän den 17:e hon anmäldes försvunnen (rätta mig om jag har fel här, all fakta snurrar i huvudet efter tusen sidor) så det vore ändå märkligt om det var ett trollkonto. Tror inte det är MGM som har öppnat kontot och postat i hennes namn.
Citera
2019-11-27, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Willow1
Det blir ju rena spekulationer eftersom inget av detta nämnts av insatta.
Lätt att tappa fokus när vi alla vill att hon hittas så desperat.

Vi kan inte göra ett skit, om vi inte har fakta tyvärr. Men det har begåtts någon typ av brott annars skulle han inte sitta där han sitter.

Av ren nyfikenhet skulle jag vilja veta vad för svarta sidor familjen menade att pojkvännen hade.

Verkar som om ingen i tråden känner varken gm eller bo. Och då har vi heller ingen uppfattning om hur de var

Kan det vara missbruk som upptäckts? Aggressivitet i samband med det? Har varit framme på tråden här. Att de bråkar även förut, vet vi, orsak som tagits upp är svartsjuka. En till orsak som är klassiker är ekonomi. Wilma lär sakna inkomst i slutet, hur länge sen hon hoppade av skolan. Inget studiebidrag, studielån, uppehälle hemifrån?
Killens lön för 2 pers. är klart inget och heja på! Konflikt?
Citera
2019-11-27, 18:15
Medlem
Bambambis avatar
Citat:
Tänkte på att de varit nere i förråden och bröt upp, om han har förvarat henne där för att senare ta henne till bilen. Att hundarna även markerat där..
Bråket och sedan tystnaden, kanske smög han ner med henne i en matta eller liknande, sedan gick med tunga steg för stt avleda uppmärksamhet till baksidan medans någon bar ut henne till bilen
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wrucebayne
Han har öppet konto, så du kan se hans följare. Sök bara på Wilma så kommer hon upp.

A o den Wilma profilen på instagram som följer han är ju inte äkta... 0 inlägg så gissar att samma som skapat twitter kontot även skapat det!!! Kan vi släppa twitter fejkade konton nu...
Citera
Medlem
Illkrokkodills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Combival
Det beror på hur det gick till när hon flyttades från lägenheten. Har mördaren emballerat kroppen så behöver ingen liklukt spridas i trapphus eller i bilen. Det finns specialtränade hundar som enbart markerar för mänsklig liklukt.

Men de kan ju t.o.m. markera i vatten?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in