2019-11-27, 16:47
Medlem
Linusida77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lamplight99
Men det döptes väl om INNAN hon försvann? Är väl inget konstigt i sig att retweeta från en kändis, hon har ju en omslagsbild på Facebook-kontot liknande dessa inlägg.

Vart har du fått det ifrån att det döptes om innan?
Detta är bara ett troll konto...inget att lägga energi på.
Citera
2019-11-27, 16:48
Medlem
insaniacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av werupmannen
Förmodligen för att medium inte är tillförlitliga och att det bara är skitsnack och för att tjäna pengar.....eller?

Jag tror på sånt men man undrar ju på en sån här händelse..
Ser mörkt ut för flicketösen..ber för henne.
Citera
2019-11-27, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Linusida77
Vart har du fått det ifrån att det döptes om innan?
Detta är bara ett troll konto...inget att lägga energi på.

Var ju någon som tog fram det för några sidor sedan, sitter illa till med tre små som ska äta här precis så hinner inte leta fram det.
Citera
2019-11-27, 16:51
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mkv1977
Och du vet prick hur W ligger just nu?? 🤔🤔

Citat:
” Ursprungligen postat av Mkv1977
Vildsvin ok... Marina Johansson hittades väl år eller två efter hon dumpats... Fast där fanns säkert pytte mini marvinsvildsvin då”

Nä men det har väl inte det som jag kommenterade? Du nämnde ”pytte marsvinsvildsvin” (vad du nu menar med det?) och då upplyste jag bara att Marinas kropp låg mycket väl skyddad- invirad i en madrass och en presenning.
Senast redigerad av T34Panzer 2019-11-27 kl. 16:55.
Citera
2019-11-27, 16:54
Medlem
Ynglingasagas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Ja, det är väl ganska ovanligt att en åklagare vill häkta på skälig misstanke men TR bedömer bevisningen som tillräckligt stark för sannolika skäl? TR överläggde bara en kort stund dessutom efter förhandlingen.
Nej, åklagaren begärde väl honom häktat på sannolika skäl.

Enligt SVT i alla fall:
Citat:
Det var i morse som vice chefsåklagare Caroline Fransson begärde att mannen skulle häktas misstänkt för mord på sannolika skäl, den högre misstankegraden.
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vast/misstankt-man-haktas-for-mord-pa-forsvunna-flickan

Hur lång tid en häktningsförhandling brukar ta vet jag ej så kan ej säga huruvida det gick snabbt.
Citera
2019-11-27, 16:54
Medlem
Marsipanankas avatar
Jag kan inte släppa det här med twitterkontot.
Om man googlar på T, förnam och efternamn, så kommer det upp att han har ett twitterkonto - @TishkoAhmed. Klickar man på det finns det inte längre. Och som man kan se i söksvaret om man först väljer sökvertyg och senste månaden dyker det upp men inte om man väljer senaste veckan.
Vad man också kan se är texten ”American Greatness once again! KAG2020 #TRUMP2020Landslidevictory. Los Angeles, CA.”
Jag tog en skärmdump men vet inte om man får publicera det här.
(Ni kan googla själva. Skriv bara förnamnet som börjar på T och efternamnet som börjar på S)
Jag är helt övertygad om att det är han som bytt namn till @Wilmanouvelle.
Och man undrar om inläggen den 13 nov var före eller efter de träffades den dagen...
Citera
2019-11-27, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pegge019
Äger pojkvännens släkt någon pizzeria?
Kan eventuellt ligga snevriden i någon gammal pizza ugn som står i nån källare.

Menar du att ugnen kan ha använts i syfte att kremera henne?
Citera
2019-11-27, 16:55
Moderator
OYs avatar
Enligt media håller polisen pressträff imorgon förmiddag.

Allmänt känt att polisen eventuellt trappar ner sökandet inom de närmsta dagarna, lyckligtvis dra man inte ner på förundersökningen, där trappar man upp och tillför personal.
Citera
2019-11-27, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SurTrollet
Men sen "släpper" likstelheten igen (redan efter några timmar) och det går bra att baxa ner kroppen/kadavret i en säck/väska....
Fullt utvecklad efter ca 12 timmar och sen släpper den sakta. Tror inte hon låg ett dygn eller två i lägenheten. Annars skulle det vara som att hantera 60 kilos trädocka. Hon flyttades inom ett par timmar tror jag.
Citera
2019-11-27, 16:59
Medlem
TruckUrbans avatar
Har polisen kollat Ws dropbox, snapmemories etc? Tänker att de kan gå att få en bild av vad som pågick i hennes liv utan att ha telefonen.
Citera
2019-11-27, 17:03
Medlem
Kanske har Gm lurat alla och kört långt utanför Uddevalla och dumpat där.
Kunde vara intressant att titta på om polisen kunde spåra hans mobil aktivitet och om han har tankat upp bilen vid händelse.
Citera
2019-11-27, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nicememesbro
De går ju inte att hänga med alls är det en släkting och fadern som nu är anhållna eller är det bara en släkting? Kan folk sluta hitta på?

Fadern (man har resonerat sig fram till att det knappast kan vara någon annan) var anhållen någon dag men släpptes då han inte utgjorde någon säkerhets/ flyktrisk, men anses fortsatt formellt misstänkt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in