2019-11-27, 16:05
Medlem
Ynglingasagas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Etrade
Framgår inte exakt vilken dag.
Men det sades "i helgen".
Ja, det verkar hänga lite i luften för närvarande.

Polisens presstalesperson Fuxborg:
Citat:
– Det går väl snart en gräns på hur länge vi kan hålla på och söka. Jag skulle gissa att man söker hela denna vecka och kanske gör avslut på fredag om det inte har inkommit något nytt eller så fortsätter man söka över helgen också. Men jag har inte hört något om en deadline ännu, säger han.
https://www.gp.se/nyheter/v%C3%A4stsverige/polisen-%C3%A4ndrar-sina-s%C3%B6kinsatser-efter-wilma-1.20850799

Fuxborg säger även i artikeln att man ska söka med full styrka under dagen men att "det kan tas ett nytt beslut i kväll".
Citera
2019-11-27, 16:06
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lamplight99
Fast vet vi det? Jag tycker visst att det kontot skulle kunna tillhöra en 17-åring, särskilt om hon som någon sa kanske skaffat det mest för att underlätta vid polls/kunna kommentera etc. Att det bara postades inlägg den 13/11: tänk om det beror på den ev festen? Att hon satt i samband med den (kanske efter att något alkoholhaltigt intagits) och twittrade loss lite?

Nej absolut inte, det är ett riktat konto.
Titta på vad personen följer så förstår du vad jag menar. Och vart är syskon familj mm.
Uppenbart att det är sjukt, men inte hennes. Hittar de ägaren kan de nog få lite svar på vissa frågor
Citera
2019-11-27, 16:07
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Willow1
Hon måste ju kollat isåfall. Ev betalt testet med kort. Kommer nog fram om den misstanken finns

Det måste ha funnits omständigheter som direkt tytt på mord eftersom MGM blev häktad snabbt. Det kan vara exempelvis ett grav.test, fest eller otrohet etc.
Allt ovanstående är potentiella motiv till mord tyvärr.
Citera
2019-11-27, 16:07
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tinkyminky
Exakt VAD är det som pekat på det? "Allt"? Berätta gärna.
Alla tweets den 13/11 ger onekligen intrycket av att vara skrivna av en kille som är svartsjuk på Wilma.
Citera
2019-11-27, 16:12
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Det måste ha funnits omständigheter som direkt tytt på mord eftersom MGM blev häktad snabbt. Det kan vara exempelvis ett grav.test, fest eller otrohet etc.

Det blir ju rena spekulationer eftersom inget av detta nämnts av insatta.
Lätt att tappa fokus när vi alla vill att hon hittas så desperat.

Vi kan inte göra ett skit, om vi inte har fakta tyvärr. Men det har begåtts någon typ av brott annars skulle han inte sitta där han sitter.

Av ren nyfikenhet skulle jag vilja veta vad för svarta sidor familjen menade att pojkvännen hade.

Verkar som om ingen i tråden känner varken gm eller bo. Och då har vi heller ingen uppfattning om hur de var
Citera
2019-11-27, 16:14
Medlem
Willow1s avatar
Citat:

Troligaste motivet är att hon ville göra slut.
Det är absolut den farligaste tiden i farliga förhållanden oavsett resterande omständigheter.
Citera
2019-11-27, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 9och0
En kropp stelnar inte på en gång.
Nä inte direkt men lär ju inte kommit på den briljanta iden att lägga henne i en resväska direkt. Borde ju gått ett bra tag i mellan mord och att dom ska komma dit och fundera ut en plan. Och att någon i gemenskapen ska på semester just när detta hänt och skulle gå med på att frakta en kropp i en väska och riskera att åka dit låter inte troligt alls + polisen har nog koll på mer än bara pappan och sonen
Citera
2019-11-27, 16:19
Medlem
Ynglingasagas avatar
Citat:
Vad menar du med att han blev häktad snabbt? Han greps och anhölls väl 19 november och häktades 22 november. Längre än så hade de inte kunnat vänta.

Edit: Eller nu kanske jag missförstod dig, du menar att själva häktningsförhandlingen gick snabbt?
Senast redigerad av Ynglingasaga 2019-11-27 kl. 16:22.
Citera
2019-11-27, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeVaLaGott88
Om du syftar på de twitter kontot som jag kollat, så är inte de pojkvännen, de är en spelare i laget Galatasaray i Turkiet

Aha, då är det knappast hennes konto. Men vem sjutton har då lagt upp det?
Citera
2019-11-27, 16:24
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Willow1
Troligaste motivet är att hon ville göra slut.
Det är absolut den farligaste tiden i farliga förhållanden oavsett resterande omständigheter.
Ja den bild som kommer fram i tråden är ju att sonen och fadern är kurder, medan Wilma inte är det.
Och pappan är först emot deras relation, pga hederskultur, men godtar ändå så småningom deras relation.

Men sedan när Wilma vill göra slut (kommit fram att hon ville det ett längre tag men sonen vägrade) och kanske t o m skaffat en ny kille så blir det plötsligt farligt för Wilma pga klanshedern....

JÄVLA SKIT, jag önskar att de jävlarna kunde hitta på något annat sätt att värna om sin heder än att gå och mörda stackars oskyldiga flickor!
Du skall icke mörda, det är för fan regel nr 1 som människa. Klarar man inte av det kan man slänga sig utför ett stup.
obs spekulationer
Citera
2019-11-27, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lamplight99
Håller med om att det är intressant, men var dyrkar hon pojkvännen..?

Fel av mig, det var inte pojkvännen på bilderna.

Däremot är kontot skumt i sig.
Citera
2019-11-27, 16:25
Medlem
Har inte twitter själv men någon la ut en bild, under kommentaren på twitter som yousef skriver fanns det en kommentar till, where is she
Kanske inget relevant då jag inte sett någon av er kommentera det
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in