2019-11-26, 12:43
Medlem
det handlar om att hitta en kropp, en mördad 17 åring som bara MÅSTE hittas. Polis påstår idag att man letat överallt och kommer eventuellt att skära ned deras sökinsatser.

Allmänheten är ytterst viktig i sådana här ärenden, så polisen bör få ut information via media var man har letat, var man inte letat och be så många människor som möjligt att aktivt delta i sökandet efter Wilm@.
Förstår du vad jag menar? I det här fallet gäller endast att hitta Wilm@.

Polisen har inte tillräckligt med resurser och måste i sådana här ärenden ta hjälp av allmänheten.

Citat:
Ursprungligen postat av Pisseman
Man for inte övervaka utanför sin tomt.

Rörande signalement på bilen så ville nog polisen hitta den först, de ville inte att privatpersoner skulle röra i den.
Citera
2019-11-26, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bambambi
Det var ett klipp där man såg sökare på parkeringen som skrattade och det är ju inte ok i allvaret kan jag tycka

Har du någon som helst aning hur vanligt det är att hantera rädsla genom att , inte skämta kanske, men vara lättsam tillsammans, och bearbeta det ohanterbara. Att en ung flicka finns där ute någonstans. Där det är mörkt och kallt.
Citera
2019-11-26, 12:45
Medlem
Alla företag med kameraövervakning mot en väg, var som helst i Uddevalla med omnejd måste gå igenom filmer för att eventuellt kunna hitta mördarens färdväg.
Citera
2019-11-26, 12:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sports
Tycker alla inlägg om att detta skulle vara någon form av hedersbrott känns väldigt trötta

Min gissning är att detta är frukten av svartsjuka/taskig impulskontroll

Om det nu är som jag misstänker så är även dumpningen av kroppen inte så genomtänkt. Dumpningen av kroppen har skett snabbt och i närhet av skogsväg. På väg hem har även kläder ovh tillhörigheter dumpats. Tyvärr är jag lite dålig på den lokala geografin i Uddevalla men om man utgår från att kappa och bla glasögon är hittade. Från vilket håll är mest naturligt att man kommer körandes på väg mot MGM bostad?
Norrifrån
Citera
2019-11-26, 12:46
Medlem
Jeanne-d-Arcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MinaJagoDu
Härligt också att vi just nu har som det ser ut 2 misstänkta och folk pratar om KLAN etc?Seriöst KLAN?hur många måste man vara för att få räknas som klan.Tror inte på detta för ju mer folk som skulle ha vart inblandat i detta desto större/mer spår hade dem lämnat efter sig och med 110% säkerhet hade dem åkt fast snabbare då.

Jag är osäker på vad din fråga anses. Är det om det existerar klaner över huvud taget så är svaret -Ja.
Är det om klaner existerar i Sverige så är svaret - Ja.
Är det om Mgm tillhör en klan är svaret - Ja.
Är klanfenomen ett i nutid påtryckningsmedel, motiv, forcering eller riskfaktorer för ett upprätthållande av lag och ordning? - Ja.
Tänker klaner annorlunda kring kriser och hur de bör skötas? - Ja.
Är klankulturen högre stående än gällande nationell lag? - Ja.
Är det med ovanstående vetskap av intresse för utredningen av försvinnandet? Ja.
Citera
2019-11-26, 12:48
Medlem
aina08s avatar
Vore intressant att få en överblick på en karta där man prickat in de fynd som gjorts, var man gjort andra iakttagelser, var de olika bostäderna samt arbetsplatserna finns mm.

Just nu känns det (för en som mig som sitter i en helt annan del av landet) helt omöjligt att få en överblick.

Likaså en karta över vart man sökt vore intressant.
Citera
2019-11-26, 12:49
Medlem
Bambambis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nuzz
Har du någon som helst aning hur vanligt det är att hantera rädsla genom att , inte skämta kanske, men vara lättsam tillsammans, och bearbeta det ohanterbara. Att en ung flicka finns där ute någonstans. Där det är mörkt och kallt.
Fast nä, sneglar man mot kameran och fnissar så är det inte oro. Tror självklart inte det var menat som ett hån men det såg inte bra ut
Citera
2019-11-26, 12:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mleh
Norrifrån
Men om han ska frakta en kropp från sitt hem , så tippar jag på söderut mot Ljungskile.
Annars ska han åka genom Uddevalla centrum, och de känns nog lite mer riskfyllt
Citera
2019-11-26, 12:51
Medlem
Detta kanske är väldigt långsökt, Men eftersom det inte sker några vidare framgångar på land. Hur ser området hon försvann från ut under? Storm dränagen, avloppshål i gatorna? Kan man gömma någon där nere i uddevalla tro? om det är kulvert stora dränage kan man ju få plats med saker där nere, eller om det bara är små rör som sköter vattenavledningen? Om man kan ha dålt henne under staden?
Citera
2019-11-26, 12:53
Medlem
monocerotiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
På pappans adress är dessa personer folkbokförda:

Shabaz Ahmed Saed (44, man, gift) pappa

Shahwnam Aziz (39, kvinna, gift med pappan)

Kamaran Ali Ghafoor Ghafoor (43, man, ogift)

Rebwar Hama Salih Salih (43, man, ogift)

Shaysta Nadjmaddin Mahmoud (22, kvinna)
(”Integrationspedagogen”.
https://www.bohuslaningen.se/kultur-nöje/berättelser-visor-och-dans-med-tetra-1.11686266)

Källor:
https://mrkoll.se/resultat?n=&c=Friarleksvägen+3+Uddevalla&min=16&ma x=120&sex=a&c_stat=all&company=
https://www.ratsit.se/19750624-Shabaz_Ahmed_Saed_Uddevalla/aHv9tE_qQDVpUXR6wMDxsnhziPlNJGfTEfvi-ENibw8#merInfo

Så frågan är - Vad sysslar de två andra 43-åriga männen med?
Arbetar på Däcklagret? Eller lyfter bidrag ur det stora svarta hålet...
Citera
2019-11-26, 12:53
Medlem
Bambambis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sports
Tycker alla inlägg om att detta skulle vara någon form av hedersbrott känns väldigt trötta

Min gissning är att detta är frukten av svartsjuka/taskig impulskontroll

Om det nu är som jag misstänker så är även dumpningen av kroppen inte så genomtänkt. Dumpningen av kroppen har skett snabbt och i närhet av skogsväg. På väg hem har även kläder ovh tillhörigheter dumpats. Tyvärr är jag lite dålig på den lokala geografin i Uddevalla men om man utgår från att kappa och bla glasögon är hittade. Från vilket håll är mest naturligt att man kommer körandes på väg mot MGM bostad?
Vägen till Dalsland är ju nära och där finns massor med skog så teoretiskt kan han dumpat henne där och bränt kläderna efter, eller så har han dumpat henne mot Lysekil, Munkedal, Stenungsund-Gbg
Fruktansvärt mycket platser på bara nån timma
Citera
2019-11-26, 12:54
Medlem
För mig är det otroligt att polisen inte kommunicerar ut vilka områden som är sökta, var man bör göra sök samt var man ännu inte gjort efterforskningar. Man håller tyst och hoppas på det bästa.

Vad är viktigt nu? Jo, hitta Wilm@ och för att det skall ske behöver polisen ge information till alla. Var iakttagelser är gjorda, vilka platser man vill ha hjälp att söka i. Gå igenom ev. övervakningskameror, vilken bil man skall titta efter mm.
Det finns hur mycket som helst att göra som polis aldrig har resurser till, men som allmänheten kan vara behjälplig i.
Mycket lite info måste jag säga.

Citat:
Ursprungligen postat av aina08
Vore intressant att få en överblick på en karta där man prickat in de fynd som gjorts, var man gjort andra iakttagelser, var de olika bostäderna samt arbetsplatserna finns mm.

Just nu känns det (för en som mig som sitter i en helt annan del av landet) helt omöjligt att få en överblick.

Likaså en karta över vart man sökt vore intressant.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in