2019-11-27, 09:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Allvetarens
Ser inte ut att vara så värst svår terräng i det skogsområdet i min mening. Sen den dammen är garanterat genomsökt, om den inte är större än vad bilderna visar? Nog för att den ser grumlig ut, men där finns ingenting att hämta..

Är väl inte ovanligt att eftersökta personer hittas i redan genomsökta områden, bättre att kolla en gång för mycket. Och som tidigare nämnts vet man ej om misstänkta sitter här på fb och avleder, inget illa menat.
Citera
2019-11-27, 09:09
Medlem
TruckUrbans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Det kan vara en tanke ... vet du att hon var gravid?

I övrigt är hon inte föremål för något hedersmord eftersom familjen hade accepterat dem som icke gifta ... I familjens ögon var hon i så fall hans träning -- och inte den han skulle gifta sig med.
Kollar man twitterkontot uttrycker hon längtan efter en egen familj, så det var bara en tanke.

Jag tänker att det kanske finns olika grader av vad som kan tänkas vara accepterat av familjen; svensk flickvän? Låt gå. Barn med svensk flickvän som ogift? Aldrig.
Citera
2019-11-27, 09:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sjuttonarton
Exakt.
Någon som har twitter?
Kan man inte byta namn/bild i efterhand?
Tänker att det är ett nytt konto, från oktober i år, kan man byta namn och bild i efterhand (som på tex insta) så är detta ett enkelt sätt att fixa följare.
Om än fruktansvärt oetiskt.

🤷🏽‍♀️

Hänger mycket på Twitter.
Kan byta både bild, namn och @ i efterhand!
Citera
2019-11-27, 09:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sports
Väldigt intressant teori

Om det nu är så att inte polisen redan kollat detta område så är det extremt viktigt att de får möjlighet att göra det innan massor av andra åker dit och förstör ev spår

Nu håller vi tummarna att hon hittas

Kan man kolla var/om Polisen sökt i dessa områden? Polisen har inte ens haft någon form av Presskonferens än? Har missing people koll på var snuten dykt/letat innan man själv går dit?

Anmärkningsvärt att många av er Flashbavkare har bra teori/iakttagelser som eventuellt inte ens snuten tänkt på?! Denna lilla dammen senast, hur kollar man om polisen varit där?

Om polisen inte ännu tittat här får det ses som ett misslyckande.
Citera
2019-11-27, 09:19
Medlem
Allvetarenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goliat1982
Nyregistrerad medlem med endast ett inlägg i tråden och det går ut på att avvisa en speciell plats att söka på. Är du från Uddevalla??

Nyregistrerad måste man någon gång vara för att bli legend som du?

Är inte ifrån Uddevalla, vad det nu har med saken att göra.
Engagerar mig såklart i sökandet efter W*lma vad jag kan ändå, likt många andra som inte heller är från Uddevalla..

Avvisar ingenting, framför bara Min tanke och åsikt.. är det ok?
Citera
2019-11-27, 09:20
Medlem
Allvetarenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kidrauhl
Bilden är tagen på gårdens tältplats varav att det är så öppet. Det är skogarna runtikring som är täta. Ja om de har varit där är den garanterat genomsökt. Dock låg den eldade biten av något fodrat kvar som jag tipsat polisen om.. Dammen går INTE att missa från vägen. Tänker alltså att OM polisen åkt ut på detta tips bör decha sett dammen.

Aha, då är jag med!
Hur som helst, snyggt med bilder som beskriver omgivningen!
Citera
2019-11-27, 09:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jonny.Boj
Kan man kolla var/om Polisen sökt i dessa områden? Polisen har inte ens haft någon form av Presskonferens än? Har missing people koll på var snuten dykt/letat innan man själv går dit?

Anmärkningsvärt att många av er Flashbavkare har bra teori/iakttagelser som eventuellt inte ens snuten tänkt på?! Denna lilla dammen senast, hur kollar man om polisen varit där?

Om man kollar in direktrapporteringen från P4 väst bakåt den senaste veckan, så står det info om vilka platser som är genomsökta av både polis och frivilliga.
Finns flera sidor där. Även i klipp finns info om vart det sökts. Någon kanske har lust att sammanställa alla platser som nämns där??? Här är länk:

https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=125&artikel=7347756
Citera
2019-11-27, 09:23
Medlem
ThordOlavssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonny.Boj

Polisen har som princip att inte berätta i detalj var de letat. De kommunicerar dock med sökorganisationerna, och man får förmoda att sökorganisationerna kommunicerar med varandra. Att det framgår av nyhetsrapportering att polisen letar i vissa områden är i och för sig sant, men polisen letar på fler platser och de kommunicerar inte allt.
Citera
2019-11-27, 09:24
Medlem
UgLyBastards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Novotar
Har för mig förresten att Nouvelle är produktnamnet på en lyxigare hästtransport. Anledning t att hon går under namnet @wilmaNouvelle på twitter bl a. Styvmamman har en hästgård.
är det ett konstaterande eller ett påstående?
Citera
2019-11-27, 09:25
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arkaniio
Alltså.. att folk inte ger upp Twitterkontot och nu är hon tydligen i tyskland?

Vad talar för att det är W's konto?
- Hon på bilden
- Användarnamnet

Vad talar emot att det är W's konto?
- Dels att det är 38 dagar gammalt, och innehåller inget som visar att det är W's konto förutom profilbilden som är väldigt dåligt klippt.
- Finns ingen som kopplar kontot till en 17-åring i Uddevalla
- Hur många ungdomar under 20 använder ens Twitter numera?

Samtidigt tror jag inte på att detta skulle vara T's eller någon i hans närhets försök av skapa villospår. Just på grund av tiden kontot varit öppet. Skulle krävas ett väldigt planerat dåd att skapa en Twitter så långt innan försvinnandet.

Kontot är skapat i oktober - före hennes försvinnande.
De senaste inläggen är gjorda den 13 november - dagen före hennes försvinnande.
Wilma sågs senast den14 november.

Kan man bakåtdatera Tweets?
Om inte så finns inget trollande i detta.

Så det kan vara hennes konto.
Och det kan vara ett konto T startat (som någon skribent spekulerade i, som en sorts pekpinne till henne med tanke på kontonamnet: ”stay true and loyal”.)

Vem mer skulle ha intresse att så pass långt innan skapa ett konto i hennes namn?
Citera
2019-11-27, 09:27
Medlem
Goliat1982s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Allvetarens
Nyregistrerad måste man någon gång vara för att bli legend som du?

Är inte ifrån Uddevalla, vad det nu har med saken att göra.
Engagerar mig såklart i sökandet efter W*lma vad jag kan ändå, likt många andra som inte heller är från Uddevalla..

Avvisar ingenting, framför bara Min tanke och åsikt.. är det ok?

Lugn kompis. Såklart det är okej.👍👍
Det sista denna tråden behöver är en massa onödigt tjafs medlemmar emellan.

Jag reagerade bara på det då inte alls är omöjligt att det finns personer i tråden som har som mål att förhindra ett eventuellt påträffande av Wil*a
Citera
2019-11-27, 09:30
Medlem
UgLyBastards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bassiehof
Enligt vissa förståsigpåare är det "fri bevisföring" i Sverige, vilket innebär att polis och åklagare kan hitta på vad som helst och kalla det bevis, oavsett om de kommit över "bevis" på lagligt sätt eller bara ljuger tills de blir blå. Mand!
jo, med risk att bli av med jobben så får de ljuga om allt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in