2019-11-27, 00:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Nej, det finns inte många beröringspunkter alls. Jag tror Wilma hittas inom den närmaste framtiden .... eller mer exakt - det som finns att hitta.

Jag tror han styckat och eldat rejält, och spritt benbitar på ett långt område.

Men alla sökhundar som varit inne och är inne borde fått upp spår på detta.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shookers
Nu tar vi detta från början.

FULLA RESTEIKTIONER - Ingen tv radio telefon brev ingenting. Endast rökning en timme per dag, träning och dusch.
Detta får man endast några få dagar in i en känslig utredning sen måste det övergå till ”normala” restriktioner.

Restriktioner - får ha tidning och tv men ingen kontakt med andra fångar. Alla brev och samtal ska ansökas först och granskas efter godkännande av åklagare och beviljade samtal sker på högtalartelefon med utredningsman.

I fallet i Umeå följde jag mammans blogg där hon skrev om att hon fick träffa gm, det va bara några dagar efter häktning och han satt med fulla restriktioner,.mamman va glad över att få träffa sin son även om det va övervakat besök, jag vart jävligt förvånad över detta själv.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JacanD
Det beror ju lite på vad syftet med att eventuellt berätta en sådan grej är. Om W's avsikt varit att lämna MGM kan det varit ett skäl. Om W sedan ville att ett sådant avslut skulle svida lite extra så skulle jag säga att det är fullt möjligt.
Människor har ju en förmåga att kasta ur sig ord och meningar utan eftertanke i "stridens hetta".
Men det är bara spekulationer från min sida.

Ja kanske, det är ett alternativ i alla fall.
Citera
2019-11-27, 00:25
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Nej, det finns inte många beröringspunkter alls. Jag tror Wilma hittas inom den närmaste framtiden .... eller mer exakt - det som finns att hitta.

Tyvärr så tror jag du har rätt! Och den där "el-spiken" (om den nu har skett) är förmodligen redskapet (elektrisk såg av något slag) som dragit ström.
Citera
2019-11-27, 00:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyMnemonic
Tror du det är en slump att villospår dras upp gång på gång av konton som tar MGM eller dess släkting i försvar?

Tack. Har bara följt detta sporadiskt igår och idag så inte haft örnkoll. Bra att du uppmärksammade mig, om än jag reagerade med ryggmärgen. Skall kolla.
Citera
2019-11-27, 00:29
Medlem
[quote=Strogge123|69426085]Någon mer än mig som lade märket till en skribent här (Ballobas) som aktivt började skriva här i tråden i samband med att pappan togs in av polisen.
I samma veva det stod klart att han var frisläppt igen så slutade denne skriva i denna tråd omedelbart.
I vissa inlägg skrev han "pappa" ist för att pappan. /QUOTE]

Jag tror det bryter mot någon regel om att outa folk men skribenten ser ut att vara en man, han har skrivit i trådar gällande Linköping med och sin första tråd skrivs som att han har en sambo som är en "hon".

Om man googlar nicket hamnar man i en i en tråd i ett välkänt datorforum där killen med namn då bodde i Linköping. Han tycker nog bara att det är roligt att driva med tråden och trolla. Har nog INGET med något att göra.
Citera
2019-11-27, 00:29
Medlem
Zylfidens avatar
Citat:

Ja jo, framtiden lär ju tala för hur det blir..
Citera
2019-11-27, 00:30
Medlem
Alltså.. att folk inte ger upp Twitterkontot och nu är hon tydligen i tyskland?

Vad talar för att det är W's konto?
- Hon på bilden
- Användarnamnet

Vad talar emot att det är W's konto?
- Dels att det är 38 dagar gammalt, och innehåller inget som visar att det är W's konto förutom profilbilden som är väldigt dåligt klippt.
- Finns ingen som kopplar kontot till en 17-åring i Uddevalla
- Hur många ungdomar under 20 använder ens Twitter numera?

Samtidigt tror jag inte på att detta skulle vara T's eller någon i hans närhets försök av skapa villospår. Just på grund av tiden kontot varit öppet. Skulle krävas ett väldigt planerat dåd att skapa en Twitter så långt innan försvinnandet.
Citera
2019-11-27, 00:32
Medlem
hippilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thetruesayer
Har inte MGM en syster??? Behöver ju inte vara en bror liksom.. inte syster för den delen heller, men någon skrev att dena profil här på Flashback verkar tillhöra en kvinna i trakten...
Vet inte. Satt och titta på satelit bild igen. Strax söder om uddevalla bron, i södergående kan vara 50 meter ut på höger sida, vad är det för damm som ligger där? Såg även några till åt samma håll fast lite söderut resteröd. Kolla får ni se om ni kan klura ut något den första ser konstig ut och byggd som den kan vara ett reningsverk
Senast redigerad av hippili 2019-11-27 kl. 00:37.
Citera
2019-11-27, 00:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Tyvärr så tror jag du har rätt! Och den där "el-spiken" (om den nu har skett) är förmodligen redskapet (elektrisk såg av något slag) som dragit ström.

Nu finns det dock ingen bekräftelse på att det varit någon förbrukningsspik.
Men vad vi vet är att tekniker varit i bostaden så gott som dagligen, så troligtvis bör det ju funnits något som vidhåller deras intresse med tanke på att flickan bott där så är det ju annars normalt att hitta spår från henne kan man tycka...
Citera
2019-11-27, 00:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2an
En Mercedes glc coupé, en svart suv. Vad va det för svart Mercedes suv som va på mgm2/pappans gård i helgen?
Troligen inte GLC Coupé, stämmer inte med fläktarnas utseende/placering. Kolla närmast dörr samt mittkonsol (GLC har mig veterligen haft runda fläktar i flera år).
Snarare en GLE Coupé 2016-2018 och då alltså inte samma modell som tidigare nämnts i tråden (vilket jag tror var en GLC men inte i coupè-variant).

Tror inte det har med brottet eller tråden att göra, annat än i egenskap av trollförsök men vem vet...
Citera
2019-11-27, 00:34
Medlem
Är det inte ovanligt att en tidigare ”okriminell” människa som alltså inte är van vid att sitta häktad/sitta i förhör såhär länge klarar av att fortsätta neka till inblandning ( om den är skyldig alltså). Är det bara på TV de bryter ihop till slut efter tillräckligt många och långa, pressande förhör.
Senast redigerad av Malva1 2019-11-27 kl. 00:35. Anledning: Fel formulerat
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in