2019-11-27, 03:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Vet du varför han är respekterad i sin egna umgängeskrets som jag förmodar är kurdisk?
Det sägs att han jobbar på en däckverkstad, så jag förmodar att han vet vad som får jorden att snurra... Mao en vis man! Därför blev han häktad för skyddande av brottsling.
Citera
2019-11-27, 03:32
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PinkQueen
Du finner det inte märkvärdigt att frakta hem en stor frys? Speciellt om grannar hört bråk. Kanske inget dom hade reflekterat över just där och då, men nu när fallet blivit så uppmärksammat försöker nog samtliga grannar tänka tillbaka om något avvikande har skett.
Kollar man hur MGMs lägenhetshus ser ut så är det både trafikerad väg samt massa grannar runt omkring, äldre, yngre, barnfamiljer, hundar osv osv.
Han vill nog vara så liten och osynlig som möjligt vid detta laget, att släpa hem frysar, ugnar, verktyg och allt vad folk nämnt verkar enligt mig helt osannolikt.

Om frysen kom till lgh på natten.....granne hörde tunga dunsar i trapphuset. Sedan så finns det väl flera utgångar i huset......på dagen tror jag ingen lägger märke till att flytta ut/in en "trasig" frys.

Citat:
Ursprungligen postat av BerraSWE
Ett alternativ kan ju vara att hon blivit förd ut ur landet och till MGMs hemland, är väl inte ovanligt att tjejer rövas bort i arabvärlden och sen hör man inget på flera år. I Wilmas fall blir det svårare i och med att hon är blond och har svenskt ursprung, då blir det svårare att gömma henne, hon kan dock mycket väl bli tex konverterad till muslim utan hennes godkännande och gömmas i pojkvännens hemstad någonstans. Dock känns det troligare att något annat har hänt, men jag vet inte hur religiös pojkvännens familj är, dom kanske inte accepterar att hon är kristen.

Ingen ser att en kvinna är blond under en burka....
Citera
2019-11-27, 03:35
Medlem
hippilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bassiehof
Det sägs att han jobbar på en däckverkstad, så jag förmodar att han vet vad som får jorden att snurra... Mao en vis man! Därför blev han häktad för skyddande av brottsling.
Var det inte bilverkstad ?
Citera
2019-11-27, 03:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hippili
Var det inte bilverkstad ?
Däcklagret.
Citera
2019-11-27, 03:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Om frysen kom till lgh på natten.....granne hörde tunga dunsar i trapphuset. Sedan så finns det väl flera utgångar i huset......på dagen tror jag ingen lägger märke till att flytta ut/in en "trasig" frys.

Ingen ser att en kvinna är blond under en burka....

Enligt mig väldigt långsökt.
Jag står fast vid att hon isåfall lagts i en resväska, en utlänning som ska på semester till hemlandet är inget märkvärdigt, OM han skulle bli sedd av någon.
Det var en man i början av tråden som gjorde ett experiment hemma med sin sambo och resväska, och det visade sig vara fullt möjligt.
Men visst, alla får ju tro på vad dom vill.
Citera
2019-11-27, 03:46
Medlem
hippilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bassiehof
Däcklagret.
Ajfan. Trodde det skulle vara en bilverkstad i Ängebacken han jobbar med. Märker att jag har varit väldigt trött ett tag. Föresten, jag satt igen och titta på satelit bild över området. Strax söder om uddevalla bron åt väster ca 50 meter från E6an ser man en konstgjord damm med något som ser ut som en brygga över. Vad kan det vara? Tror inte den skulle synas från vägen men skulle kunna ett ställe för dom
att kolla på
Citera
2019-11-27, 03:49
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Jag står fast vid att hon isåfall lagts i en resväska, en utlänning som ska på semester till hemlandet är inget märkvärdigt, OM han skulle bli sedd av någon.
Det var en man i början av tråden som gjorde ett experiment hemma med sin sambo och resväska, och det visade sig vara fullt möjligt.

Ja, vi alla spekulerar ju tills vi kan läsa förundersökningen (FUP) om den någonsin kommer ut....
Citera
2019-11-27, 03:58
Medlem
Citat:

Nån som vet om man kollat upp om någon i MGM's närmsta bekantskapskrets gjort några resor de senaste dagarna?
Eller om faderns däcklager skickat iväg försändelser till långtbortistan t.ex?
Citera
2019-11-27, 03:59
Medlem
Citat:
Han får sitta häktad högst 14 dagar "åt gången".
Alltså senast 2019-12-06 måste en ny häktningsförhandling genomföras!

OK, NFC tar en himla lång tid på sig även vid prioriterade ärenden har jag erfarit. 14 dgr är väl kort tid, men det gäller att Åklagaren kan stärka upp bevisningen. Tycker dock polisen jobbar på bra men knepigt med så många vatten omkring det aktuella området.
Citera
2019-11-27, 04:00
Medlem
Citat:

Väska är klart möjligt. En död kropp säger inte aj när du böjer och trycker. Klart lättare än en levande person.
Citera
2019-11-27, 04:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
OK, NFC tar en himla lång tid på sig även vid prioriterade ärenden har jag erfarit. 14 dgr är väl kort tid, men det gäller att Åklagaren kan stärka upp bevisningen. Tycker dock polisen jobbar på bra men knepigt med så många vatten omkring det aktuella området.

Jovisst, men har svaren inte kommit så kan ju det vara en anledning till att omhäkta honom gång på gång, och på så sätt även fortsätta med utredningen 🙂
Jag hoppas verkligen att hon hittas snart, så att familjen får ett slut på lidandet. Kan inte sätta mig in i deras situation...
Citera
2019-11-27, 04:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 9och0
Väska är klart möjligt. En död kropp säger inte aj när du böjer och trycker. Klart lättare än en levande person.

Verkligen! Har detta hänt snabbt så har inte liklukten börjat sprida sig heller. Ner med väskan, där någon (pappan?) väntar med bil. Har dom varit smarta så har mobilen lämnats hemma, pappan har sagt åt sonen att gå upp och städa det som behövs. Han har gjort sig av med kroppen själv, om sonen inte vet vart hon dumpas så kan han heller inte uppge plats i förhör.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in