2019-11-19, 16:20
Medlem
Skaraborg2s avatar
"Plommon"?

Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Kallades han för "Plommon"?

I det lilla som finns att läsa om detta försvinnande har jag aldrig läst att han skulle ha kallats för "Plommon".

Dock inte alls omöjligt med tanke på hur litet information det finns att tillgå.
Citera
2019-11-19, 16:22
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
I det lilla som finns att läsa om detta försvinnande har jag aldrig läst att han skulle ha kallats för "Plommon".

Dock inte alls omöjligt med tanke på hur litet information det finns att tillgå.
Ok, jag kanske blandar ihop det med någon annan Thomas som försvann vid den tiden. Eller mördades.
Vill minnas att jag såg på efterlyst då att han kallades Plommon.
Citera
2019-11-19, 16:30
Medlem
Skaraborg2s avatar
Kallades för "Plommon" i Efterlyst?

Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Ok, jag kanske blandar ihop det med någon annan Thomas som försvann vid den tiden. Eller mördades.
Vill minnas att jag såg på efterlyst då att han kallades Plommon.

Sävenfalks försvinnande har tagits upp i a f en gång på Efterlyst.

(FB) Thomas Sävenfalk försvunnen sedan 1997

Tyvärr såg jag inte inslaget själv så jag kan varken bekräfta eller förneka att så var fallet. Han mycket väl ha kallats för "Plommon" i inslaget.
Citera
2019-11-26, 01:38
Medlem
Skarparattarns avatar
Vet ej om han kallades ”plommon”

Tkr dock Sthlms polisen beter sig uselt mot Skaraborg2.

Nej det är förmodligen ”polisiärt” uppklarar brukar låta så då när man har fel. Palmemordet tex...
Citera
2019-11-26, 18:49
Medlem
Skaraborg2s avatar
Något märkligt svar.

Citat:
Ursprungligen postat av Skarparattarn
Vet ej om han kallades ”plommon”

Tkr dock Sthlms polisen beter sig uselt mot Skaraborg2.

Nej det är förmodligen ”polisiärt” uppklarar brukar låta så då när man har fel. Palmemordet tex...

Jag blev förvånad över att få det här svaret.

Inte så mycket att jag blev nekad att ta del av den utan på det sätt svaret skrevs. Kanske är Stockholmspolisen sur på mig efter utredningen av Bosse Jansson som jag erhöll utan problem?
Senast redigerad av Skaraborg2 2019-11-26 kl. 19:14.
Citera
2019-11-26, 18:58
Medlem
Citat:
Jag blev förvånad över att få det här svaret.

Inte så mycket att jag blev nekad att ta del av den utan på det sätt svaret för skrivet. Kanske är Stockholmspolisen sur på mig efter utredningen av Bosse Jansson som jag erhöll utan problem?

Har du tänkt klaga på beslutet?
Citera
2019-11-26, 19:43
Medlem
Skaraborg2s avatar
Meningslöst med en överklagan.

Citat:
Ursprungligen postat av bonafied
Har du tänkt klaga på beslutet?

Jag tänkte ett tag göra det men det känns meningslöst.

Ett sådant beslut står sig nästan alltid. Vet flera personer som har överklagat beslut men ingen av dem lyckades få en ändring till stånd.
Citera
2019-11-26, 20:00
Medlem
Citat:
Jag tänkte ett tag göra det men det känns meningslöst.

Ett sådant beslut står sig nästan alltid. Vet flera personer som har överklagat beslut men ingen av dem lyckades få en ändring till stånd.

Jag tänkte eftersom de inte ens vill lämna ut handlingarna maskade, vilket torde vara att anse som något ovanligt. I regel är det ju främst UPPGIFTER som är sekretessade.
Citera
2019-11-26, 21:50
Medlem
Skaraborg2s avatar
En hel polisutredning om detta försvinnande blev sekretessbelagd.

Citat:
Ursprungligen postat av bonafied
Jag tänkte eftersom de inte ens vill lämna ut handlingarna maskade, vilket torde vara att anse som något ovanligt. I regel är det ju främst UPPGIFTER som är sekretessade.

Jag förstod hur du tänkte.

Av alla andra polisutredningar jag har tagit del så har det handlat om sekretessbelagda uppgifter som inte visats alls men gällande Sävenfalks försvinnande så verkar hela utredningen vara sekretessbelagd - förutom för anhöriga. Detta är mycket ovanligt.

En del av dessa utredningar har haft avsnitt som har varit maskade men jag har ändå fått lov att ta del av den. Lika många andra har inte haft några maskningar alls så det är mycket olika. När jag begärde att få ta del av polisutredningen gällande brevbäraren som försvann 1976 så gjordes detta också från Stockholmspolisen. Denna erhöll jag omaskad 2013 - åtminstone det jag fick ta del av.

Tycker att fler borde begära att få ta del av denna polisutredning så får vi se om det blir samma svar som jag erhöll.
Senast redigerad av Skaraborg2 2019-11-26 kl. 21:53.
Citera
2019-11-26, 22:37
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
Jag förstod hur du tänkte.

Av alla andra polisutredningar jag har tagit del så har det handlat om sekretessbelagda uppgifter som inte visats alls men gällande Sävenfalks försvinnande så verkar hela utredningen vara sekretessbelagd - förutom för anhöriga. Detta är mycket ovanligt.

En del av dessa utredningar har haft avsnitt som har varit maskade men jag har ändå fått lov att ta del av den. Lika många andra har inte haft några maskningar alls så det är mycket olika. När jag begärde att få ta del av polisutredningen gällande brevbäraren som försvann 1976 så gjordes detta också från Stockholmspolisen. Denna erhöll jag omaskad 2013 - åtminstone det jag fick ta del av.

Tycker att fler borde begära att få ta del av denna polisutredning så får vi se om det blir samma svar som jag erhöll.

Begärt att få del av utredningen nu jag också. Vi får se vad dom svarar.
Citera
2019-11-27, 00:26
Medlem
Han har två bröder, Ri**ard och Tomm* Säwenfalk. Hans fall var även med i ett mediumprogram med han mediumet Jörgen med långt svart hår. Han siade om jag inte minns fel att han hängt på några han kände till en lägenhet och som sen mördat honom och dumpat han i en brunn längs vägen efter de kört en bit. Men Jörgen är väl redan avslöjad som en enorm bluff så hans ”tentakler” lär inte vara bättre än någon annans gissningar.
Senast redigerad av Solstickan-40 2019-11-27 kl. 00:35.
Citera
2019-11-27, 14:51
Medlem
Skaraborg2s avatar
Ju flera desto bättre.

Citat:
Ursprungligen postat av Skarparattarn
Begärt att få del av utredningen nu jag också. Vi får se vad dom svarar.

Jättebra Skarprättarn.

Hoppas att fler också kommer att beställa den. Ju flera desto bättre. Skall bli intressant att se hur ditt svar kommer att lyda.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in