2019-11-26, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av instagam
Vad säger den som du köpt den av?

Har ej varit i kontakt med företaget.Misstänker att det kanske är handhavandefel från min sida.
Därför min fråga,tänkte att kanske någon annan råkat ut för samma fenomen och har en lösning på det.
Boxen fungerar ju utmärkt i övrigt.
2019-11-26, 20:15
Medlem
deadhead.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snoddas10
Har ej varit i kontakt med företaget.Misstänker att det kanske är handhavandefel från min sida.
Därför min fråga,tänkte att kanske någon annan råkat ut för samma fenomen och har en lösning på det.
Boxen fungerar ju utmärkt i övrigt.
När den bootar får du trycka OK, sen väl där inne får du redigera och trycka i en check box ruta vilken du vill ha som primär.
2019-11-26, 20:45
Medlem
R4hu7s avatar
Buffrar Viasat Sport Premium för någon? Buffrar till och från nu helt plötsligt.
Här uppe i Norden strular det lite.
2019-11-26, 21:18
Medlem
Citat:
Har skaffat en Tvip-S 605.

Testat att lägga in 2 st web-portaler.Efter att ha sparat och startat om så får jag fram:

Loading " *****" (Portal nr1)
Press OK to start the portal.

Hur gör man för att avbryta detta?Jag vill t.ex att den ska boota på portal 2.
På bägge portalerna så klickade jag i enabled,ingen av dom är default ibockad.
Delay before run är på 5 sec

Tilläggas bör att när jag ställde iordning detta och allt var klart så fanns bägge portalerna som *klickbara* typ länkar,men efter omstart så bootar den upp automatiskt på portal 1 enl ovanstående förfarande.
Testat med reset av boxen flera gånger med samma resultat.
Förslag?

Undanber mej förslag på byte av box .

Ställ delay before run till 30 sek. Då får du ju mer tid på dig innan den stänger ner. Sen gör du som Deadhead sa. Tror 30 sek är högsta.
2019-11-26, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av deadhead.
När den bootar får du trycka OK, sen väl där inne får du redigera och trycka i en check box ruta vilken du vill ha som primär.

Citat:
Ursprungligen postat av Joelbitar74
Ställ delay before run till 30 sek. Då får du ju mer tid på dig innan den stänger ner. Sen gör du som Deadhead sa. Tror 30 sek är högsta.

Tusen tack för er hjälp!!!
Ibland gör man det svårare för sej själv än vad det är .
2019-11-26, 22:12
Medlem
Citat:
Har skaffat en Tvip-S 605.

Testat att lägga in 2 st web-portaler.Efter att ha sparat och startat om så får jag fram:

Loading " *****" (Portal nr1)
Press OK to start the portal.

Hur gör man för att avbryta detta?Jag vill t.ex att den ska boota på portal 2.
På bägge portalerna så klickade jag i enabled,ingen av dom är default ibockad.
Delay before run är på 5 sec

Tilläggas bör att när jag ställde iordning detta och allt var klart så fanns bägge portalerna som *klickbara* typ länkar,men efter omstart så bootar den upp automatiskt på portal 1 enl ovanstående förfarande.
Testat med reset av boxen flera gånger med samma resultat.
Förslag?

Undanber mej förslag på byte av box .

Hej,

Måste fråga då jag oxå har en tvip 605.

Kan man lägga in två portaler på boxen och växla mellan dem? Hur går man detta? Har letat igenom inställningar men hittar inte hur jag gör.
2019-11-26, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tartkennet
Hej,

Kan man lägga in två portaler på boxen och växla mellan dem? Hur går man detta? Har letat igenom inställningar men hittar inte hur jag gör.

Du kan ha 15 olika portaler i Tvip 605
2019-11-26, 22:15
Medlem
Citat:
Du kan ha 15 olika portaler i Tvip 605

Nyheter för mig.

Hur kan jag lösa detta?
2019-11-26, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tartkennet
Hej,

Ändra portalläge till PÅ, sen tillämpa. Dra sen strömmen ur boxen och starta om. Tryck sen OK vid ombooten. Slå in dina uppgifter i det blå fälten. Done !
2019-11-26, 22:20
Medlem
Citat:
Ändra portalläge till PÅ, sen tillämpa. Dra sen strömmen ur boxen och starta om. Tryck sen OK vid ombooten. Slå in dina uppgifter i det blå fälten. Done !

Kanon😊
Kör en portal via xtream editor så då har jag lite att växla mellan. Tack för hjälpen!
2019-11-26, 23:03
Medlem
Citat:

Liten följdfråga.

För att byta portal, måste jag rycka strömmen varje gång, trycka ok när boxen bootar, och därifrån byta portal? Eller finns det något smidigare sätt så jag slipper rycka strömmen?
2019-11-26, 23:56
Medlem
Verbal.Kints avatar
Hamnade på någon sida där jag läste att enligt SVT planerar snuten att göra razzior mot leverantörer osv, siten kändes jävligt lam. Hur mycket sanning är det i detta? Finns det någon större risk de plockar ner IPTV helt? Samt att de rekommenderade VPN men av vad jag hört tidigare vill leverantören inte att man använder sig utav VPN?

Vilka boxar/stickor är det som gäller nu? Är det fortfarande tvip samt firestick eller vad rekommenderar ni?
Senast redigerad av Verbal.Kint 2019-11-27 kl. 00:04.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in