2019-11-24, 02:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av celticjunk
Stämmer inte
Ja det stämmer och antingen tar man ner från nåt av dessa eller så tar man ner själva streamsen.
Liknande paket har du även för dom andra stora sporterna MLB, NFL, NBA bla.
Senast redigerad av FreddyK666 2019-11-24 kl. 02:31.
2019-11-24, 04:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av celticjunk
Stämmer inte

Då kan du ju nämna vad dom NHL-kanalerna Du har i ditt abonnemang heter?
Kanaler är helt ok att nämna här.
2019-11-24, 09:57
Medlem
Sitter på en TVIP605 idag. Och nu helt plötsligt så kan jag inte bläddra med knappen "ch" i kanallistan.

Med den ska man ju kunna hoppa hela sidor för att göra det smidigare och snabbare. Just nu går den bara en kanal i taget.

Har kollat inställningar om det kan vara något sånt, men hittar inget om det.

Även frågat kompisar som har samma leverantör av IPTV, om det nu va så att de kan styra det. Men för andra funkar det.

Någon som vet vad som kan ha skett?
2019-11-24, 11:32
Medlem
deadhead.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stanger82
Sitter på en TVIP605 idag. Och nu helt plötsligt så kan jag inte bläddra med knappen "ch" i kanallistan.

Med den ska man ju kunna hoppa hela sidor för att göra det smidigare och snabbare. Just nu går den bara en kanal i taget.

Har kollat inställningar om det kan vara något sånt, men hittar inget om det.

Även frågat kompisar som har samma leverantör av IPTV, om det nu va så att de kan styra det. Men för andra funkar det.

Någon som vet vad som kan ha skett?
Det ska vara fixat nu. Blev återställt sedan dom bytte servrar. Fungerar iaf här.
2019-11-24, 14:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av deadhead.
Det ska vara fixat nu. Blev återställt sedan dom bytte servrar. Fungerar iaf här.

Ah, så det berodde på det. Funkade efter en liten stund här med. Tackar!
2019-11-24, 19:28
Medlem
Någon som har erfarenhet av Univers*l Telec*m som ISP?
Senast redigerad av Detkanvadu 2019-11-24 kl. 19:39.
2019-11-24, 22:10
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Detkanvadu

Läs reglerna PUCKO! såna som du förstör för ALLA och fick tråden låst. Lär dig Googla

En mer seriös fråga, vad innebär HEVC? Bättre bild/ljud? Ser inte så stor skillnad mellan det och FHD.
2019-11-25, 00:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eggshells
Läs reglerna PUCKO! såna som du förstör för ALLA och fick tråden låst. Lär dig Googla

En mer seriös fråga, vad innebär HEVC? Bättre bild/ljud? Ser inte så stor skillnad mellan det och FHD.

Detta handlar om en internet leverantör och inte IPTV och det kan jag inte se nåt prolem med.

HEVC = H265 dvs samma komprimering som 4K använder sig sig av på sändningar och 4K Bluray bla.
Den komprimerar ner materialet med ungefär hälften jämfört med H264 som är standard för vanliga HD sändningar och Bluray. Har inget med upplösningar att göra utan det kan användas även på SD kanaler och VOD om man skulle vilja.
Det tar däremot massor med datorkraft att i realtid transcoda om kanalerna men på populära sportkanaler kan det kanske vara en mening att göra. Problemet är att många skulle behöva byta ut sina gamla boxar och annat man kör med då även de måste stöda H265.
Senast redigerad av FreddyK666 2019-11-25 kl. 00:32.
2019-11-25, 08:50
Avslutad
Citat:

Sorry buddy.

Citat:
Ursprungligen postat av FreddyK666
Detta handlar om en internet leverantör och inte IPTV och det kan jag inte se nåt prolem med.

HEVC = H265 dvs samma komprimering som 4K använder sig sig av på sändningar och 4K Bluray bla.
Den komprimerar ner materialet med ungefär hälften jämfört med H264 som är standard för vanliga HD sändningar och Bluray. Har inget med upplösningar att göra utan det kan användas även på SD kanaler och VOD om man skulle vilja.
Det tar däremot massor med datorkraft att i realtid transcoda om kanalerna men på populära sportkanaler kan det kanske vara en mening att göra. Problemet är att många skulle behöva byta ut sina gamla boxar och annat man kör med då även de måste stöda H265.

Tack för svar
2019-11-26, 08:15
Medlem
Har skaffat en Tvip-S 605.

Testat att lägga in 2 st web-portaler.Efter att ha sparat och startat om så får jag fram:

Loading " *****" (Portal nr1)
Press OK to start the portal.

Hur gör man för att avbryta detta?Jag vill t.ex att den ska boota på portal 2.
På bägge portalerna så klickade jag i enabled,ingen av dom är default ibockad.
Delay before run är på 5 sec

Tilläggas bör att när jag ställde iordning detta och allt var klart så fanns bägge portalerna som *klickbara* typ länkar,men efter omstart så bootar den upp automatiskt på portal 1 enl ovanstående förfarande.
Testat med reset av boxen flera gånger med samma resultat.
Förslag?

Undanber mej förslag på byte av box .
2019-11-26, 12:45
Medlem
Citat:

Jag har haft dom några månader och aldrig haft några problem. 100mbit fiber genom stadsnät.
2019-11-26, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snoddas10
Har skaffat en Tvip-S 605.

Testat att lägga in 2 st web-portaler.Efter att ha sparat och startat om så får jag fram:

Loading " *****" (Portal nr1)
Press OK to start the portal.

Hur gör man för att avbryta detta?Jag vill t.ex att den ska boota på portal 2.
På bägge portalerna så klickade jag i enabled,ingen av dom är default ibockad.
Delay before run är på 5 sec

Tilläggas bör att när jag ställde iordning detta och allt var klart så fanns bägge portalerna som *klickbara* typ länkar,men efter omstart så bootar den upp automatiskt på portal 1 enl ovanstående förfarande.
Testat med reset av boxen flera gånger med samma resultat.
Förslag?

Undanber mej förslag på byte av box .

Vad säger den som du köpt den av?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in