2019-11-26, 22:22
Medlem
monocerotiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Bra överblick med den kartan.
Området runt råhagen kunde vara intressant. Om man fortsatt ditt efter man dumpat kläderna innan.
Bra sammanfattning.
Skulle det visa eller att det är W tillhörigheter kanske det bara är ett villospår för att koncentrera sökningarna till dessa ofantligt stora terräng områden, tar tid. Är uppenbart att detta är gjort för att hittas. Har bilen den utbrända på Ramseröd vid Kraft centralen något med försvinnandet av W att göra?
Citera
2019-11-26, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lillalite
Försökt hänga med i den här tråden. Alla tar för givet att hon är död. Men det finns inga som helst bevis för att hon är det mer än några brända kläder?! Som inte kommer få någon dömd för mord.. Sen går väl polisen inte ut med all info iof. Om jag skulle vilja få bort någon av någon anledning är det en väldigt bra avledande manöver. Det var över 1000 personer som letade efter den sexåriga pojken på öland senast som sedan hittades på ett tåg söderut. Just saying, man kanske borde tänka lite mer outsidethebox för lösningen på det här. Såld?

Som du själv säger så går polisen knappast ut med all info. Märkligt att gå ut redan 2 dagar efter hennes försvinnande om att polisen misstänker mord. Inte människorov eller något annat, utan just mord. Det tyder, enligt mig, på att dom har rätt starka bevis på det.
Tänk vilken ångest det ger familjen annars, och vad skulle polisen sagt om hon mot förmodan hittades vid liv sen? "Hehe, vi skojade bara"?
Nej, återigen så tror jag polisen sitter på en del bevis för stt kunna göra ett sånt uttalande efter bara 2 dagar.
Citera
2019-11-26, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tinkyminky
Oj, lagt upp om en annan man dagen innan hon försvann. Kan ju vara en orsak till rage hos MGM.

Citat:
Ursprungligen postat av MCL85
Men kanske inget att haka upp sig på heller. Han har jäkligt många följare och han följer inte Wilma.

Citat:
Nej, det är inte T.

är det ens en äkta profil, eller hens hennes. väldig konstiga följare och vem hon följer för en svensk 17 årig tjej.
Citera
2019-11-26, 22:25
Medlem
Citat:
Är alla kurder kusiner?

Det saknar jag kännedom om. Om vi vänder på frågan hur stor är sannolikheten att en svensk flicka gillar och delar ett kurdiskt/tyskt meddelande utan något samband? Jag har inte tid att gå igenom 70-följare för att leta samband.
Citera
2019-11-26, 22:26
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allgyz
Vet inte om det tagits upp i tråden tidigare men sökte upp W's namn på twitter och hittade detta konto, känns som lite märkliga tweets dagen/natten hon försvann för att hon skulle ha en pojkvän. Kanske ett motiv för T? Att han sett hennes tweets? Svartsjuka? Bara spekulationer.

https://twitter.com/wilmanouvelle?s=03

DEFINITIVT märkliga tweets, i ljuset av vad som skett. Alla inlagda den 13 november. Gillar bilder med text lojalitet och trohet.

”If you cheat on someone you don’t love them”

”Remain loyal until death”

https://forumbilder.com/i/rd5t
https://forumbilder.com/i/rd5h

Han var ju mycket svartsjuk. Har hon försökt övertyga T om att hon var trogen?
Citera
2019-11-26, 22:27
Medlem
TruckUrbans avatar
Hur ser kurder på graviditet utanför äktenskapet? Där tror jag vi kan ha motivet om man tittar på twitterkontot (såvida det är hennes). En kulturkrock mellan haram-folket och ”starka självständiga” tjejer, som fått den mest ödesdigra följden.
Citera
2019-11-26, 22:28
Medlem
Faxes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Om förundersökningsledaren anser att det gagnar utredningen så är der sannolikt så, eller?

För att göra honom osäker kanske
Citera
2019-11-26, 22:29
Medlem
Citat:
Nej, det är inte T.
Okej är dålig på tvitter ... men nu blev man ett stort frågetecken 😂 hoppas polisen har koll på tvitter!
Citera
2019-11-26, 22:30
Medlem
Sveppss avatar
Nu läste jag att han inte har förhörts på 2 dagar. Bra taktik tycker jag. Låt han sitta där i sin ensamhet med tankar som aldrig slutar snurra och mardrömmar som inte går att fly från. Han kommer knäckas och börja prata snart. Låt han sitta ensam en liten stund till så får ni se vad som händer när en vänlig snut äntligen dyker upp.

Sätter min 50 lapp på att det är vad som händer nu.
Citera
Medlem
Jubberos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thetruesayer
Om du mycket väl vet vem han är så vet du ju att han var med och grundade Missing People!! End of discussion 😊

Det är rätt märkligt att en så, till synes, rutinerad karl inte bryr sig om rätt grundläggande saker.
Inte snacka med media på eget bevåg.
Inte aktivt involvera anhöriga - Läste upp ett brev från dom i tv. Må vara att anhöriga ville det men lite insikt i vad karln håller på med kunde man förvänta sig.
Bristande organisation vid söken och klara brister i uppföljning på söken.
Vid de tillfällen jag deltagit med FIKK verkade flera av ledarfigurerna mer angelägna att frottera sig med media än att engagera sig i det dom hade som uppgift.

Schillerström är ingen lirare du vill stöta dig med, då långsinthet är hans signum. Att han kör igång FIKK har nog mest med att göra att han aldrig kunnat släppa att han fick lämna MP med hjälteglorian ordentligt på sne...

Inom ett år gissar jag att turbulensen är ett faktum inom FIKK.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shookers
Tycker också det är svårt. Dessutom är hon så sminkad på alla bilder.

Någon osminkad bild lär det väl finnas tycker man. Hon lär ju inte vara sminkad om hon varit på flykt sen hon försvann (om hon nu lever) 😔

Citat:
Ursprungligen postat av FMR
Men det kan inte vara t som är på fotot?

Jad.no1 är fotomodell och har 77tusen följare på instagram. Han är alltså en kändis och ingen som hon har varit med.
Citera
2019-11-26, 22:31
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Oj, lagt upp om en annan man dagen innan hon försvann. Kan ju vara en orsak till rage hos MGM.

”Lagt upp” är väl fel uttryckt. Hon följer kontot och gillar hans poster på Instagram. En kurd i Tyskland med +77.000 följare

https://www.instagram.com/jad.no1/?hl=sv
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in