2019-11-26, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Komment1
De är ca 14 och 3 år så nej, finns ingen anledning till det speciellt med tanke på att 14 åringen redan mår tillräckligt dåligt över situationen.

Hon är mamma till alla 3 ja, men har ett annat förnamn egentligen. Så jag har inte fattat om hon bara skrivit ett felaktigt namn i Sverige eller om pappan på "låtsas" är gift med en annan kvinna som påstås bo med honom, medan hans riktiga fru är skriven någon annanstans med sitt riktiga namn och de påstår att de är separerade. De har sysslat med mycket fiffel angående åldrar osv så jag vet faktiskt inte hur det kommer sig att namnet skiljer sig.

Tack för svaret! Slipper funfera över syskonen, om de är så unga då absolut inget behov av deras namn!
Resten låter väldigt intressant annars, fifflas det det ena eller andra då blir en utomståene onekligen samt ofivilligt/ per automatik en slags "hot" för fifflarna, eller deras ekonomi, tycker jag.
Menar att Wilma har fått kunskaper som int varit nyttiga för henne ifall hon tänkt lämna T. Eventuellt hotat att avslöja nåt? Behöver inte vart någon stor grej för att starta ordentlig gräl.
Citera
2019-11-26, 22:08
Medlem
Vet inte om det tagits upp i tråden tidigare men sökte upp W's namn på twitter och hittade detta konto, känns som lite märkliga tweets dagen/natten hon försvann för att hon skulle ha en pojkvän. Kanske ett motiv för T? Att han sett hennes tweets? Svartsjuka? Bara spekulationer.

https://twitter.com/wilmanouvelle?s=03
Citera
2019-11-26, 22:09
Medlem
mikeymikeys avatar
Vad är det som för folk irriterade på FIKK? Var det hanteringen av media? Eller vad det andra/ytterligare saker?
Citera
2019-11-26, 22:11
Medlem
Novotars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bonaboule
Seriöst ? Hur skulle han bli krossad i förhören . Bara sitta och neka, hur ska dom krossa han då ?
Ja så länge dom inte kan få till att han motsäger sig själv och snärjd!
"Ingen kommentar" blir besvärligt att svara på alla frågor, timma ut och in i 8 dygn. "OK!!!! Vi bråkade, det BLEV ett olyckligt fall, försökte ruska i henne men hon svarade aldrig. Det var aldrig meningen" Bryter ihop.
Citera
2019-11-26, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Komment1
De är ca 14 och 3 år så nej, finns ingen anledning till det speciellt med tanke på att 14 åringen redan mår tillräckligt dåligt över situationen.

Hon är mamma till alla 3 ja, men har ett annat förnamn egentligen. Så jag har inte fattat om hon bara skrivit ett felaktigt namn i Sverige eller om pappan på "låtsas" är gift med en annan kvinna som påstås bo med honom, medan hans riktiga fru är skriven någon annanstans med sitt riktiga namn och de påstår att de är separerade. De har sysslat med mycket fiffel angående åldrar osv så jag vet faktiskt inte hur det kommer sig att namnet skiljer sig.
okej men har mamman Facebook? Hon bor alltså med pappan?
Citera
2019-11-26, 22:13
Medlem
Försökt hänga med i den här tråden. Alla tar för givet att hon är död. Men det finns inga som helst bevis för att hon är det mer än några brända kläder?! Som inte kommer få någon dömd för mord.. Sen går väl polisen inte ut med all info iof. Om jag skulle vilja få bort någon av någon anledning är det en väldigt bra avledande manöver. Det var över 1000 personer som letade efter den sexåriga pojken på öland senast som sedan hittades på ett tåg söderut. Just saying, man kanske borde tänka lite mer outsidethebox för lösningen på det här. Såld?
Citera
2019-11-26, 22:14
Medlem
tinkyminkys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allgyz
Vet inte om det tagits upp i tråden tidigare men sökte upp W's namn på twitter och hittade detta konto, känns som lite märkliga tweets dagen/natten hon försvann för att hon skulle ha en pojkvän. Kanske ett motiv för T? Att han sett hennes tweets? Svartsjuka? Bara spekulationer.

Oj, lagt upp om en annan man dagen innan hon försvann. Kan ju vara en orsak till rage hos MGM.
Citera
2019-11-26, 22:15
Medlem
Citat:

Enligt profilen "Aachen Germany- Kurdish" (en stad i den tyska delstaten Nordrhein-Westfalen). Säkert någon kusin eller bror till MGM1.
Citera
2019-11-26, 22:16
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PinkQueen
Nu vet jag inte riktigt hur det funkar, men hade jag vart förundersökningsledare så hade jag utan tvekan tryckt upp det i hans ansikte, att pappsen är anhållen.
I hopp om att idioten börjar snacka, eller tänker efter att nu måste bådas historier klicka med varann, platser, klockslag, osv. Tror han hade tabbat sig själv tillslut 🙂

Förundersökningsledare bör lägga fram det på bordet när det är taktiskt fördelaktigt.

Ett av verktygen som polis och åklagare har är osäkerhetsfaktorn, den häktade men även potentiella medgärningspersoner vet inte vad polisen vet, och för den delen inte heller vad polisen inte vet.
Citera
Medlem
Bambambis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Civilen86
Man kan ju misstänka "pojkvän" är trollet på det kontot. Men han bor ca 8 mil från Uddevalla man kan ju bli misstänksam men spårar nog bara i fel riktning.
Pojkvän?? Han sitter ju häktad så nä
Citera
Medlem
Citat:

Vet inte, inget jag sett här iaf. Vem tusan är han? Går man in på hans Instagram ser det ut som att han bor i Tyskland.
Citera
2019-11-26, 22:17
Medlem
Sveppss avatar
Citat:

Oj då, vem är han. Man ser på twitter att hon gillade bilden hon postade men jag hittar inte hennes konto när jag går igenom vilka som har gillat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in