2019-11-26, 12:19
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av laxkaviar
Som jag minns honom från baren. Snäll, intellektuell och intelligent.

Hoppas innerligt att han får rätsida på sina ovanor och istället finner trygghet med boende och ekonomi.
Ja han framstår lite som för snälll och naiv ibland. Detta i kombination med en bra adress har nog lett till att en hel del destruktiva "vänner" utnyttjat honom.
Detta borde kunnat retts ut smidigare så han fått behålla kvarten, kanske i kombination med npgon form av bostadsstödjare vård eller terapi.
Citera
2019-11-26, 13:45
Medlem
Knut-Annes avatar
Sven fyller år i dag!
Ett stort Grattis!
Citera
2019-11-26, 20:02
Medlem
orolfstolles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carminaburana
Märkligt att man kan bli vräkt för vägglöss.
Märkligt att man inte avrättas.
Citera
2019-11-26, 20:14
Medlem
carminaburanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av orolfstolle
Märkligt att man inte avrättas.

ja jag hade inte läst vidden på det han gjorde/inte gjorde. Jag håller med, ut med fanskapet. Bodde själv med vägglöss i new york i 2 år, men där var det ju inte tal om sanering, då skulle de behövt jämna hela huset med marken, hehe.
Citera
2019-11-26, 20:36
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av carminaburana
ja jag hade inte läst vidden på det han gjorde/inte gjorde. Jag håller med, ut med fanskapet. Bodde själv med vägglöss i new york i 2 år, men där var det ju inte tal om sanering, då skulle de behövt jämna hela huset med marken, hehe.

Uh fy fan. Jag råkade boka nåt billigt skithotell på Manhattan som hade med vägglöss. Så jävla vidrigt.

Att sen mer eller mindre motarbeta saneringen? Skulle jag få ohyra i lägenheten skulle jag tigga och be efter omedelbara åtgärder.
Citera
2019-11-26, 20:42
Medlem
carminaburanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farfar
Uh fy fan. Jag råkade boka nåt billigt skithotell på Manhattan som hade med vägglöss. Så jävla vidrigt.

Att sen mer eller mindre motarbeta saneringen? Skulle jag få ohyra i lägenheten skulle jag tigga och be efter omedelbara åtgärder.

ja det var riktigt vidrigt, minns att jag frågade snubben jag skulle hyra av, " are there any bugs" "maybe one or two" första natten gick jag på toa och då var det minst 30 st på hela väggen. Jag sanerade mitt rum så gott jag kunde, hade loftsäng med plastinslagen madrass, alla mina kläder i ziplock bags, och kastade ut alla möbler som fanns däri. sen skärmade jag av alla dörrar med gummi, min garderog hängde fritt och var en sån genomskinlig plastgrej, så jag var relativt förskonad från skiten inne hos mig. men de dök upp då och då. resten av lägenheten kryllade det av dem. usch!
Citera
2019-11-26, 20:44
Medlem
Ut med fanskapet.Von eller icke von....
Alla som har bott med störande grannar vet vad jag talar om..Ut med svinet....
Citera
2019-11-26, 23:24
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PaulRonge
39år i en lägenhet på 37kvm. Jag har ett vardagsrum på 41kvm och tycker det är trångt.

Hur i jösses namn får man plats i 37kvm? Samt enligt media har massa folk hemma jämt? Är dom små Japaner?

Enorma inglasade balkonger? Står dom i trappan? Eller sitter i trappan... för där står ju den ena lusfyllda soffan.

Näe, Sven skulle gjort upp med syskonen och behållt ett av husen vid Alvasjön på Hökensås då hade livet gått i annan riktning då för 30år sedan. BTW, Fått en 4Kgs Regnbågsforell i den sjön förresten.

37 kvm låter lagom stort. Själv har jag 20 kvm och det är alldeles lagom. Men då har jag inget spring här.
Citera
2019-11-27, 21:22
Medlem
hakro807s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Idiaminsalva
Michael Bindefeldt är väl en festfixare? Har väl dragit hem massa vägglöss genom sina homosexuellt befläckade resor till massor av skitländer.
Micael Bindefeld är förmodligen god för 50-100 miljoner kronor, tror du verkligen att han behöver bo i en hyreslägenhet?
Citera
2019-11-28, 06:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hakro807
Micael Bindefeld är förmodligen god för 50-100 miljoner kronor, tror du verkligen att han behöver bo i en hyreslägenhet?

Fast till skillnad från Sven är han ett vidrigt svin. Sven är en mycket godhjärtad, sympatisk och snäll människa.

Sen visar du bara upp din okunnighet om du inte tror att rikt folk kan ha en hyresrätt på den adressen.

Det är förmodligen runt miljonen i bytesvärde det handlar om vid rätt affär.

Det skulle för övrigt vara klädsamt om någon av dom som smörade som mest för sven när det begav sig och som har lite resurser och kontakter klev fram och var lika måna om dom goda relationerna nu.
Senast redigerad av rotebro-conny 2019-11-28 kl. 06:42.
Citera
2019-11-28, 08:21
Medlem
Gick tydligen i personlig konkurs 2015. Sålde sina delar av arvet till svågern och söp/knarkade bort alla pengar

http://riddarbuset.blogspot.com/2015/02/stora-skulder-tvingar-von-essen-i.html
Citera
2019-12-01, 01:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kerstschon
Gick tydligen i personlig konkurs 2015. Sålde sina delar av arvet till svågern och söp/knarkade bort alla pengar

http://riddarbuset.blogspot.com/2015/02/stora-skulder-tvingar-von-essen-i.html

Nej det stämmer inte, det där skedde mycket tidigare än så. Jag skulle tro att han hade sin stora ekonomiska krasch runt 2009-2010.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in