2019-11-25, 14:17
Medlem
WhiteWalkers avatar
"LOL" på hans inlägg där han gnäller på socialtjänsten. På 90-talet kunde man fortfarande få ut en saftig summa socialbidrag trots att man hade bostadsrätt, bil osv. Nu har vi 1 miljon invandrare som också ska ha en del av kakan och betydligt fler som fifflar med bidragen, så då krävs det en viss kontrollering. Det sistnämnda är inget negativt. Kan garantera att hans inkomna swishar antingen är bidrag från släkt/vänner eller från olaglig verksamhet. Klart man blir grinig då när staten "inte tror på en".

Välkommen till det nya Sverige. Som nöjesprofil torde du ju vara nöjd. Vi hjälper ju en massa andra människor i nöd :-)
Citera
2019-11-25, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WhiteWalker
"LOL" på hans inlägg där han gnäller på socialtjänsten. På 90-talet kunde man fortfarande få ut en saftig summa socialbidrag trots att man hade bostadsrätt, bil osv. Nu har vi 1 miljon invandrare som också ska ha en del av kakan och betydligt fler som fifflar med bidragen, så då krävs det en viss kontrollering. Det sistnämnda är inget negativt. Kan garantera att hans inkomna swishar antingen är bidrag från släkt/vänner eller från olaglig verksamhet. Klart man blir grinig då när staten "inte tror på en".

Välkommen till det nya Sverige. Som nöjesprofil torde du ju vara nöjd. Vi hjälper ju en massa andra människor i nöd :-)

Varför ska han vara nöjd, en nöjesprofil kan väl vara osolidarisk och rasist som vilken vanlig Flasbackare som helst?
Citera
2019-11-25, 15:38
Medlem
39år i en lägenhet på 37kvm. Jag har ett vardagsrum på 41kvm och tycker det är trångt.

Hur i jösses namn får man plats i 37kvm? Samt enligt media har massa folk hemma jämt? Är dom små Japaner?

Enorma inglasade balkonger? Står dom i trappan? Eller sitter i trappan... för där står ju den ena lusfyllda soffan.

Näe, Sven skulle gjort upp med syskonen och behållt ett av husen vid Alvasjön på Hökensås då hade livet gått i annan riktning då för 30år sedan. BTW, Fått en 4Kgs Regnbågsforell i den sjön förresten.
Senast redigerad av PaulRonge 2019-11-25 kl. 15:40. Anledning: Stavning
Citera
2019-11-25, 16:25
Medlem
NegroidMongoloids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhiteWalker
På 90-talet kunde man fortfarande få ut en saftig summa socialbidrag trots att man hade bostadsrätt, bil osv.

Saftig summa, nja. Kommer fortfarande ihåg hur brorsan som var arbetslös under 90-talet sökte soc och fick avslag, trots att han uppfyllde alla krav för att få det. Han överklagade osv, fick ändå inte rätt till det. Det var extremt svårt även då, men som vanligt beror det på vem man har kontakt med där.. Hade kompisar som fick det, och det var verkligen inte många tusenlappar, inte är närheten av vad jag fick ut som hade ett lågavlönat jobb som målarlärling.
Citera
2019-11-25, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bensprattel
”Nöjesprofil” som bott 39 år på samma adress vräks nu efter att spridit vägglöss till sina grannar och haft besökare av missbrukskaraktär under hela dygnet.

Vem är han?

Citat:
Ursprungligen postat av Knut-Anne
...hyresnämndens beslut...

Stockholm HN 4765-19:
* Beslyt
Citera
2019-11-25, 18:15
Medlem
Som 18-åring flyttade Sven von Essen in i denna 37-kvadrats "lägenhet" alltså, och nu 57 år gammal blir han vräkt !

39 år i något som de flesta av oss knappt skulle kalla för lägenhet, själv kan jag sträcka mig till övernattningslägenhet.

Han var väl en "kändis" på 90-talet som festfixarkonkurrent till Bindefeldt, vad som hände sedan är höljt i dunkel eftersom man inte har hört talas om honom på 30 år (bortsett från att han blev friad i något knarkmål för fem år sedan), men det verkar ju gått käpprätt neråt i alla fall.

Skulle vara roligt att se bilder inifrån denna lägenhet, känslan av extremt smutsig och sunkig ungkarlslya känns som en lågoddsare (vägglössen stärker detta ytterligare).
Citera
2019-11-25, 18:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Revolutions
Som 18-åring flyttade Sven von Essen in i denna 37-kvadrats "lägenhet" alltså, och nu 57 år gammal blir han vräkt !

39 år i något som de flesta av oss knappt skulle kalla för lägenhet, själv kan jag sträcka mig till övernattningslägenhet.

Han var väl en "kändis" på 90-talet som festfixarkonkurrent till Bindefeldt, vad som hände sedan är höljt i dunkel eftersom man inte har hört talas om honom på 30 år (bortsett från att han blev friad i något knarkmål för fem år sedan), men det verkar ju gått käpprätt neråt i alla fall.

Skulle vara roligt att se bilder inifrån denna lägenhet, känslan av extremt smutsig och sunkig ungkarlslya känns som en lågoddsare (vägglössen stärker detta ytterligare).

Jag har en polare som har bott en 25 år i en ännu mindre lägenhet. Just det är väl inte så jättemärkligt. Har man små behov så räcker det. Men det där med festfixeriet verkar ju inte ha gått så bra.
Citera
2019-11-25, 18:57
Medlem
Måste sticka i ögonen på övriga släktmedlemmar, men det är knappast första gången adeln visar sig sunkig.
Citera
2019-11-25, 19:06
Medlem
CyberIngmars avatar
Här som jag höll tummarna för Nüjen

Namnet i tråden. Jag har aldrig ens hört hans namn i media. Vad är han känd för? Jag brukade lyssna på this american life av Ira Glass känd i USA. Det var någon artikel ute för några år sen om vägglöss i hans 1.6 miljoners lägenhet.. Psykiskt ohälsa, depression, svårt att hålla rent anledningar kan vara många. Se på städprogram på tv en del lever äckligare än en svinstia.
Senast redigerad av CyberIngmar 2019-11-25 kl. 19:09.
Citera
2019-11-25, 19:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av CyberIngmar
Här som jag höll tummarna för Nüjen

Namnet i tråden. Jag har aldrig ens hört hans namn i media. Vad är han känd för? Jag brukade lyssna på this american life av Ira Glass känd i USA. Det var någon artikel ute för några år sen om vägglöss i hans 1.6 miljoners lägenhet.. Psykiskt ohälsa, depression, svårt att hålla rent anledningar kan vara många. Se på städprogram på tv en del lever äckligare än en svinstia.

Han var känd som festfixare och umgicks med Bindefeld & co. förr i tiden.
Citera
2019-11-25, 19:31
Medlem
FarbrorAdolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PaulRonge

Näe, Sven skulle gjort upp med syskonen och behållt ett av husen vid Alvasjön på Hökensås då hade livet gått i annan riktning då för 30år sedan. BTW, Fått en 4Kgs Regnbågsforell i den sjön förresten.

Alvasjön är sveriges största privatägda sjö har jag för mig. Sen har dom en massa skog runtom oxå så där finns det pengar. Fast dom är väl många som ska dela. Har inte Sven ett fett arv att se fram emot?
Citera
2019-11-25, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FarbrorAdolf
Alvasjön är sveriges största privatägda sjö har jag för mig. Sen har dom en massa skog runtom oxå så där finns det pengar. Fast dom är väl många som ska dela. Har inte Sven ett fett arv att se fram emot?

Knappast gällande Alvagården i sig. Den är han urköpt ifrån. Sedan är det ett ormbo av släktingar arvledes som om inget annat avskrives i Testamenten sannolikt kan ge SvE en tillökning i den idag skrapade kistbottnen. Min Far och Farfar jobbade ihop med Carl von Essen i Hökensås. Idag enormt fiskevårdsområde. Tips, hyr en stuga i Blåhult och fiska lite ädelfisk. Mycket trevligt och otroligt vacker miljö. Googla på Hökensås Fiske.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in