2019-11-25, 23:35
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Beholder kanske är så mogen att han själv väljer den kvinna han vill ha?
Undrar när du använder ordet "leende" och när du använder "flinande"? Du har starka känslor vad jag kan se.

”Flinande” använder jag om någon som
har exakt samma leende på alla foton.
Som en fasad, en falsk mask, ett clown-
ansikte.
Citera
2019-11-25, 23:49
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Den så kallade "bilincidenten" handlade om att LW ville återfå sin dörrnyckel som hon då, tidigare hade anförtrott SD, detta med anledning av SD:s dåvarande nattliga spring till LW, SD dök plötsligt upp som oväntad nattlig gäst hos LW och barnen klockan två på natten vilket till sist inte accepterades av LW, vilket slutligen resulterade i att LW ville återfå sin dörrnyckel.

Slutligen sagt, så är det mycket troligt att det är SD som ligger bakom mordet på LW, det finns en del mycket besvärande omständigheter gällande SD som för närvarande inte ligger allmänheten till kännedom.

Mvh/ @JokerMannen

Fast bilincidenten inleddes just med att LW ville bjuda in honom på fika som han avvisade.
Vad hon ville diskutera är ju mindre relevant.

Men där ser man den kvinnliga bristen på erfarenhet av effektivt våld som S. de Beauvoir nämner i "Det andra könet".
Mer effektivt vore väl att skicka ett rek där han ombeds att lämna åter nyckel viss tid varpå eljest låset kommer att bytas på hans bekostnad. Och se till att bara göra det också, utan några samtal.

Nä, det mest markanta allmänheten känner till är väl LWs tidigare anmälningar. Metro och Expressen gick ju även in på omständigheterna gällande misshandelsanmälningen, vilket inte är så smickrande för LW. Annars brukar ju media tona ned kvinnors agerande i fall med våld mot kvinnor, om de inte direkt förvanskar vad som skett. En tanke man får är kanske att media "tipsats" om att LW försökt undkomma SD men då noterat att så definitivt inte var fallet det tillfället som hon anmälde SD för misshandel.

Och, jovisst, det kan vara SD, även om det är LW som trakasserat och hotat mest.
Senast redigerad av bradgardsindianen 2019-11-25 kl. 23:53.
Citera
2019-11-25, 23:51
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Ännu en parkeringsplats i närheten, ovanför R*ttarevägen 1C, visst? Och ännu bättre skyddat från insyn.
Ja, den ser bra ut...
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Denna gångbro, Ekersvägen, övergår till Apelvägen varpå man efter en kortare bit kan svänga in på Videvägen.

Dalaan 2018-09-11:

Uppfattar det så att D menar att flickorna hade passerat gångbron innan de syntes på Apelvägen - eller?

Dalaans gick ut till bilen runt 23.40. Skriken hade då tystnat. Paret vittnar om två flickor m cykel på Apelvägen in mot Videvägen. Klockan är då runt 23.45 - 00.15.

Ett intressant inlägg av MV 2018-09-16:

Fetad text: Flickorna kan ha observerats från vägrenen, alternativt från Allmogegatan med utsikt upp mot gångbron. Och enligt MVs hypotes skulle SD därmed kunna slå sönder utredarnas påstående om att han rört sig via V*vallaskogen aktuella kväll.

Vilket också skulle stämma närapå exakt i tid med hypotesen att SD lämnar fp runt 23.40. Den tid det tar flickorna att nå Videvägen: c:a 5 minuter (enligt g-maps). De kan ha gått långsamt och småpratat under tiden. Man får då lägga till ytterligare 2-3 minuter.
De här tjejerna efterlystes av polisen 7 sept 2018. Det är okänt om de gett sig till känna:
(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)

”... kom gående på Apelvägen i Örebro, någon gång runt 23:45 – 00:15. De ledde varsin cykel och gick in på Videvägen.”

dalaan: ”De kom gåendes på Apelvägen från "stan" hållet, inte från Nya Hjärsta eller Dammvägen.”

Uppfattar det som att de kom från ”stan”, t.ex. från järnvägsstationen. De passerar då vad jag kan se inte denna bro, utan kommer då mer från söder och rör sig åt nordost.

MV:s hypotes grundas närmast i ett exempel; t.ex. att SD kan ha dragit till med tjejerna eftersom polisen efterlyst just två tjejer. Till saken hör ju dock att dalaan uppger sig ha stött på två tjejer som ledde var sin cykel, osv. - Skulle då dalaan och SD ha sett olika tjejer med cyklar?

Frånsett detta så kan SD mycket väl ha sett något på bron som han använt i alibiskapande syfte. - dalaan med sällskap resp. SD lär ha rört sig på olika ställen under en viss gemensam tidsrymd.

https://www.google.se/maps/dir/%C3%96rebro+C,+%C3%96stra+Bangatan,+703+61+%C3%96r ebro/Apelv%C3%A4gen,+%C3%96rebro/Videv%C3%A4gen,+703+58+%C3%96rebro/Dammv%C3%A4gen,+%C3%96rebro/Allmogegatan+1,+%C3%96rebro/@59.2842941,15.1808285,2257m/data=!3m2!1e3!4b1!4m32!4m31!1m5!1m1!1s0x465c151eec 4b9a97:0xbc9fcdf09ef2ef80!2m2!1d15.2117083!2d59.27 86261!1m5!1m1!1s0x465c1525da092d1f:0x1a93be26210d0 c46!2m2!1d15.1911399!2d59.2836494!1m5!1m1!1s0x465c 152f8534ee2d:0xc74de6829e4092aa!2m2!1d15.1885998!2 d59.2872351!1m5!1m1!1s0x465c152ffd5f8aff:0x9defae8 b788f081f!2m2!1d15.190054!2d59.289381!1m5!1m1!1s0x 465c152e565ecc9d:0xe257912fabfe2d02!2m2!1d15.18413 02!2d59.2873111!3e2
Citera
2019-11-26, 00:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Fast bilincidenten inleddes just med att LW ville bjuda in honom på fika som han avvisade.
Vad hon ville diskutera är ju mindre relevant.

Men där ser man den kvinnliga bristen på erfarenhet av effektivt våld som S. de Beauvoir nämner i "Det andra könet".
Mer effektivt vore väl att skicka ett rek där han ombeds att lämna åter nyckel viss tid varpå eljest låset kommer att bytas på hans bekostnad. Och se till att bara göra det också, utan några samtal.

Nä, det mest markanta allmänheten känner till är väl LWs tidigare anmälningar. Metro och Expressen gick ju även in på omständigheterna gällande misshandelsanmälningen, vilket inte är så smickrande för LW. Annars brukar ju media tona ned kvinnors agerande i fall med våld mot kvinnor, om de inte direkt förvanskar vad som skett. En tanke man får är kanske att media "tipsats" om att LW försökt undkomma SD men då noterat att så definitivt inte var fallet det tillfället som hon anmälde SD för misshandel.

Och, jovisst, det kan vara SD, även om det är LW som trakasserat och hotat mest.

LW lockade med fika, men hade en baktanke som SD inte (längre) var intresserad av. LW surnade till av dissningen.

Jag kan förstå våld i vissa situationer, men inte att man skulle behöva använda våd för att få tillbaka en nyckel.

Jag är för enkla lösningar och det enklaste vore att göra nyckeln obrukbar. Passar den inte i låset då har SD ingen användning för den längre.

Men det verkar återigen i detta fall som i så många andra liknande katt-och-råtta -relationer och man säger en sak – men menar en helt annan.
Citera
2019-11-26, 00:15
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
LW lockade med fika, men hade en baktanke som SD inte (längre) var intresserad av. LW surnade till av dissningen.

Jag kan förstå våld i vissa situationer, men inte att man skulle behöva använda våd för att få tillbaka en nyckel.

Jag är för enkla lösningar och det enklaste vore att göra nyckeln obrukbar. Passar den inte i låset då har SD ingen användning för den längre.

Men det verkar återigen i detta fall som i så många andra liknande katt-och-råtta -relationer och man säger en sak – men menar en helt annan.

Det var ju hennes födelsedag så jag kan
förstå om hon blev ledsen av att bli dissad
men då har man väl lite stolthet och ber
honom fara och flyga och sedan dissar
tillbaka om han sedan kommer krypande.
Någon självrespekt och stolthet måste
man väl ändå ha? Fast antagligen inte om
man gått med på att vara älskarinna åt
någon i 6 år.
I och med polisanmälan så var hon ju
tvungen att ge någon förklaring till barnen
och UW. Det är ju bara logiskt om hon
gjorde en efterhandskonstruktion som
framställde henne själv i så bra dager som
möjligt. Precis som SD säkert gjorde för
sina nära när han fick reda på anmälan.
Citera
2019-11-26, 01:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Det var ju hennes födelsedag så jag kan
förstå om hon blev ledsen av att bli dissad

men då har man väl lite stolthet och ber
honom fara och flyga och sedan dissar
tillbaka om han sedan kommer krypande.
Någon självrespekt och stolthet måste
man väl ändå ha? Fast antagligen inte om
man gått med på att vara älskarinna åt
någon i 6 år.
I och med polisanmälan så var hon ju
tvungen att ge någon förklaring till barnen
och UW. Det är ju bara logiskt om hon
gjorde en efterhandskonstruktion som
framställde henne själv i så bra dager som
möjligt. Precis som SD säkert gjorde för
sina nära när han fick reda på anmälan.

SD var inte intresserad av hennes "födelsedagstårta".
Absurt om man tänker på könsrollerna i en tvärtom situation:
Mannen skulle blir sur och vägra kliva ur bilen för att kvinnan
inte visade intresse för hans födelsedagskorv..

Var Lenas officiella förklaring till UW och barnen att SD vägrade bakverken? :-o
Eller erkände hon att hade hade hennes nyckel?

Jag förstår inte hur Lena kunde tro på dem två som ett par.
Citera
2019-11-26, 02:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno

Precis, "effektivt våld" när pojkar i barndom och tidiga tonår kivas och brottas om något. Här var ju knoggnuggningen tillräckligt för att avbryta LWs sittstrejk utan att åsamka någon kroppslig skada annat än en rodnad som går bort efter någon timme.

Precis, byta låset och kräva honom på kostnaden om det är på grund av hans ev. vägran att läma åter en nyckel som gör låsbytet påkallat. Men det förutsätter att han får chans att göra rätt.
Citera
2019-11-26, 02:07
Medlem
Citat:
Precis, "effektivt våld" när pojkar i barndom och tidiga tonår kivas och brottas om något. Här var ju knoggnuggningen tillräckligt för att avbryta LWs sittstrejk utan att åsamka någon kroppslig skada annat än en rodnad som går bort efter någon timme.

Precis, byta låset och kräva honom på kostnaden om det är på grund av hans ev. vägran att läma åter en nyckel som gör låsbytet påkallat. Men det förutsätter att han får chans att göra rätt.

Eller låta bli. För att bli av med honom. Lägga den kostnaden i en korg där det står "läropengar".

P.S. obegripligt att han överhuvudtaget hade fått hennes nyckel. Varför?
Citera
2019-11-26, 02:12
Medlem
SloppySecondss avatar
Citat:

Tänk vad lite "ateism" kan ställa till det.
Ska vi säga att SD var viljestark eller bara lite knepig ?
LW förstod att SD var farlig för henne och andra.
Citera
2019-11-26, 03:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SloppySeconds
Tänk vad lite "ateism" kan ställa till det.
Ska vi säga att SD var viljestark eller bara lite knepig ?
LW förstod att SD var farlig för henne och andra.

Ateism?? Kan du utveckla?

Fast i många fall är väl "farligheten" i rätt hög grad villkorad av andras beteende. Vad jag vet finns inga andra anmälningar mot honom från någon annan än LW. Karln är ju ändå i 40-års åldern. Ingen enstöring heller precis, han beskrevs som känd i Örebros föreningsliv. En hel del verkar reta sig på honom men det har inte framkommit att han skulle vara våldsam eller hotfull?
Citera
2019-11-26, 06:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Jag skulle tro att de flesta som har varit i
HDs situation har tänkt tanken att mörda
rivalen men de flesta har en spärr som
hindrar dem. Desto fler sådana relationer
man har desto mer ökar risken att till
sist reta upp fel person.
Det behöver inte ens vara så att det
faktiskt är en affär. Bara misstanken kan
räcka.
KKs kvinna r.ex. Hur kom det sig att LW
tackade ja till hans invit just när hans
kvinna inte var hemma? Det kan ha räckt
med att hon såg de foton LW lade ut på
sig själv flinandes, roande sig med hennes
man.

Eller Beholder: det kanske fanns en annan
kvinna som var intresserad av honom och
som hoppades att något skulle hända
mellan dem på norgeresan. Men så
kommer LW insvepande på ett bananskal.
Vem är KK? Vilken invit? (såg att rosa tog bort sitt inlägg med samma fråga... men jag undrar också)

LW hade många manliga vänner som hon var ute på geo med.
LW var en vacker kvinna och de män hon lagt upp foton tillsammans med tror jag inte hon hade ett ögonblicks tanke på mer än som just vänner.

En tanke på att mörda någon, oavsett vad som hänt, så tror jag ingen tänker!

Normalt är väl att man tänker att personen i fråga vill man inte umgås med och därmed håller sig undan. Ingen normal person tänker på mord...!
Citera
2019-11-26, 07:21
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Vem är KK? Vilken invit? (såg att rosa tog bort sitt inlägg med samma fråga... men jag undrar också)

LW hade många manliga vänner som hon var ute på geo med.
LW var en vacker kvinna och de män hon lagt upp foton tillsammans med tror jag inte hon hade ett ögonblicks tanke på mer än som just vänner.

En tanke på att mörda någon, oavsett vad som hänt, så tror jag ingen tänker!

Normalt är väl att man tänker att personen i fråga vill man inte umgås med och därmed håller sig undan. Ingen normal person tänker på mord...!

Här berättar GilGrissom om KK:

https://www.flashback.org/sp67730365
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in