2019-11-26, 15:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Ja, Lena visste troligtvis inte om att polisen även skulle kartlägga och utreda henne, inte bara SD.

Det verkar finnas människor som, om man ska döma efter den här tråden, inte vet om att även brottsoffer synas i detalj.

Jo, det ser verkligen ut så ibland.
Citera
2019-11-26, 15:37
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ja, Lena visste troligtvis inte om att polisen även skulle kartlägga och utreda henne, inte bara SD.

Det verkar finnas människor som, om man ska döma efter den här tråden, inte vet om att även brottsoffer synas i detalj.

Men för sjutton gubbar!
L*ena är död!

Tror du att hon inte har utsatts för något alls? Och att hon skulle vara mer rädd dör det som skulle komma fram än sitt eget liv?

Om du blir ofredad och hotad, kanske du kämpar tillbaka?
Eller ska man bara ta emot?

Jag tvivlar å det grövsta att SD under år skulle ha blivit så hårt åtsatt av L*ena att han bara satt och teg, tog tacksamt emot anmälningar, stalking och allt vad som skrivs här utan att själv försvara sig med anmälningar.

Vem sitter och tar mot anmälningar utan att yppa ett ord om det är tvärtom?

L*ena var inget dumhuvud.
Hon var välutbildad.

Naturligtvis förstår hon att en utredning ska göras objektivt och att man kommer att syns ett förlopp. I ett sådant ingår inte en ensam aktör.

Du menar att L*ena inte kan kartläggas nog.

Kanske hon skulle inte bara finnas skyldig till att ha stalkat, hotat, misshandlat och ofredat och kanske dessutom skyldig slutligen till sitt eget mord?
Citera
2019-11-26, 15:47
Medlem
Citat:
Inget är värre än mord. En kvinna som är rädd och har samlat ihop de bevis som behövs för ett åtal går till polisen.

Vad var meningen med att Lena samlade alla dessa hot och trakasserier om hon visste att det skulle bli ätter värre och hon ändå aldrig skulle våga anmäla?

Tänk nu logiskt och opartiskt för en gångs skull i stället för känslomässigt med skygglappar.

Logiken säger mig att Lena inte hade tillräckliga bevis som det konstant påstås här.

Med tanke på vad hon visste om S. och hans "kapacitet" så var hon säkert klar över att det kunde bli etter värre men förr eller senare skulle hon komma att behöva bevismaterial. Jag tror att hon drog på det och hoppades på bättring.
Citera
2019-11-26, 15:52
Medlem
Citat:

Det här synandet går till på annat sätt hos polisen: man tar fram fakta utan att lägga in egna känslor och värderingar i undersökningarna. Här spekuleras det vilt utan att man har en aning, förutom de som verkligen känner offret.
Citera
2019-11-26, 16:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Jag svarade på ett inlägg som du skrev till mig.

(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)

Tror du att hon tyckte att hon fick den hjälp hon ville ha?

Å mitt svar.

Börjar det bli lite körigt kanske.

Du måste gå tillbaka till var du började svara. Det var på ett inlägg till Rosamund. Så svar nej det börjar inte bli körigt.
Citera
2019-11-26, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Självkart finns det hot och vad du kallar trakasserier från SD. Vad i helsike skulle han göra med argbiggan som förföljde honom och hotade att förstöra äktenskapet genom att hämd-skvallra för att han fått nog av henne. Inte med ett ord har du förklarat anledningen till varför SD skulle trakassera den grälsjuka efterhängsna kärringen

Beviligen så lurade den falska pastorn hela bygden, sin tro sina grannar, sin familj och hoppade i flera års tid i säng med maken till vännerna hon vigt. Vad du har för referenser får stå för dig men så gör INTE en ärlig och hederlig människa Punkt.!
Om du påstår motsatsen får du väl belägga det?

Bevisligen sittstrejkade hon lagvidrigt och mitt i natten i en annan persons egendom. Så gör man om man har stora problem att förstå vad som är rätt eller fel. Punkt!

Jo jag har förklarat det vid flera tillfällen. Jag tror att SD hade ett kontrollbehov och var väldigt svartsjuk utav sig. Därför tyckte han att han ägde LW. Han ville behålla kakan och samtidigt äta den. HD behövde han aldrig bekymra sig över eftersom hon aldrig deltog aktivt till en början i sociala sammanhang/Geocachingen utan var hemma med barnen. Dessutom förlät hon honom.

Nu har jag gett dig ett svar. Då kan du väl bidra tillbaka med någonting. Jag har ju postat tidigare att jag tror SD och LW har dragit i varandra lite växelvis genom åren. Dock tror jag inte att LW under den sista tiden innan mordet var intresserad utav SD utan hon ville gå vidare. Du tror att HD ligger bakom mordet eftersom LW trakasserade dem korrekt? Vad tycker du pekar på att LW skulle vara intresserad utav SD mot slutet eller vad skulle vara anledningen till att LW inte ville låta dem vara? Jag kan nämligen rada upp en rad argument mot detta så det skulle vara intressant att höra hur du får ihop din teori.
Citera
2019-11-26, 17:15
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:

Fasaden var ju tydligen väldigt viktig för LW.
Och någon skrev att hon var duktig på att
hålla isär olika delar av sitt liv.
Det visar ju om inte annat att hon och SD
lyckats hålla sitt förhållande hemligt i
6 år för t.o.m. HD och JG, som kände
dem väl.

Jag tror också att hon ville ta tillbaka
anmälningarna för att kunna fortsätta med
sitt dubbelliv.
I och med misshandelsanmälan så blev ju
deras affär känd och vänner tog avstånd
från henne. Antagligen fick hon jobbiga
frågor från sina vänner om varför hon inte
bröt kontakten med SD om han
behandlade henne så illa som hon sa.

Jag tror att bilincidenten blev början till
slutet för både LW och SD. Det var inte
längre roligt och spännande utan båda
fick stå till svars för sina val och ta
konsekvenser.
Kanske för första gången i sina liv?
Innan hade allting bara varit en lek?
Citera
2019-11-26, 17:42
Medlem
Vad tror ni SD ville skulle utredas vid förförra åtalsförlängningen? Försvaret kan inte ha hittat något till hans fördel eftersom han blev fortsatt häktad förra veckan och den andra misstänkta är fortfarande misstänkt.
Citera
2019-11-26, 18:00
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
Vad tror ni SD ville skulle utredas vid förförra åtalsförlängningen? Försvaret kan inte ha hittat något till hans fördel eftersom han blev fortsatt häktad förra veckan och den andra misstänkta är fortfarande misstänkt.

Försvaret kan ha hittat mycket till hans fördel som de inte vill avslöja på en häktningsförhandling utan hellre sparar till rättegången.

Det vore dumt att avslöja sina kort för åklagaren nu inför kommande åtal.

Det är tydligen därför man väljer att inte motsätta sig häktningar för att kunna lägga allt krut på rättegången.
Citera
2019-11-26, 18:10
Medlem
SloppySecondss avatar
Citat:
Försvaret kan ha hittat mycket till hans fördel som de inte vill avslöja på en häktningsförhandling utan hellre sparar till rättegången.

Det vore dumt att avslöja sina kort för åklagaren nu inför kommande åtal.

Det är tydligen därför man väljer att inte motsätta sig häktningar för att kunna lägga allt krut på rättegången.

Hoppas han får old-sparky .. USA-"Friendly" som han är.
Kanske är han tillräckligt radioaktiv för att gå "vidare" genom någon annan
Citera
2019-11-26, 18:48
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SloppySeconds
Hoppas han får old-sparky .. USA-"Friendly" som han är.
Kanske är han tillräckligt radioaktiv för att gå "vidare" genom någon annan

SD är inte den enda i Sverige som borde få det.
Citera
2019-11-26, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Vad har det med mordet att göra?

SD sägs vara en typ av omogen person som faktiskt kan stämma ganska bra på den här individen, det har sagts, att när man sitter och umgås med SD och diskuterar, så använder vederbörande sig av två olika språk, dels vanliga ord och även tung-ut-räckning mot folk med skelande ögon för att sålunda göra sig lustig, uppåt-stickande långfinger och olika former av grimaser.

Det har sagts av några personer, att SD är en riktig konstig prick som också har en mycket omogen personlighet och att ifrågavarande dessutom är fixerad vid vissa saker.

SD använder ofta ord som, blötis, nötis, våtis, dummis, argis, snällis, pillis och så vidare, därav "Soft-is" ... vilket är SD:s nicknamn på LW av Soft + Pocahontas, och "Soft-is" är det samma som "Mjuk-is" ... det vill säga, SD:s dåvarande lilla mjuka kram-kalas-docka som han utnyttjade bakom ryggen på sin Fru HD för att tillfredsställa sina behov.

Om du riktigt noggrant tänker efter, så kanske du eventuellt kan förstå varför SD kände en sådan stark dragningskraft till LW, trotts att ifrågavarande då hade sin Fru HD att ty sig till.

Allting har en förklaring på något sätt, så och även SD:s dåvarande dragningskraft till LW.

Det börjar faktiskt att bli mer och mer intressant ju mer man får höra om denna "Yoda-individen" ... hur var SD under sin sista skoltid ? ... var vederbörande en översittare som tillsammans med sina kamrater mobbade andra för ifrågavarande då underlägsna ?

Om jag vore dig, så skulle jag ta mig en liten funderare kring detta ovan skrivna istället för att tala illa om en stackars försvarslös person som redan sedan länge är bortgången och begraven genom mord, LW var en godhjärtad individ och det finns ingen tvivel om detta, samt att LW älskade sina barn högst av allt.

Mvh/ @JokerMannen
Senast redigerad av JokerMannen 2019-11-26 kl. 19:32.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in