2019-11-26, 10:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rawsezx
3 mm Cold rolled stainless steel är väl karossen gjord av inte aluminium.

Du har rätt, hade missförstått där och trodde det var någon ny typ av legering som användes.
Citera
2019-11-26, 13:21
Medlem
groovesnuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Holden.Caulfield
Framförallt låter det häftigt att samma material används i en rymdfärja.

Fast inte lika häftigt som i en diskbänk?
Citera
2019-11-26, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Locifer
Ja? Det betyder inte att den billigaste Cybertrucken kommer kosta 700 tkr.

Den billigaste Cybertrucken ska kosta $39,900 i USA. Den billigaste Model 3 (SR+) kostar $39,400 i USA. Nästan exakt samma alltså. I Sverige kostar SR+ 549 900:-.

Long Range kostar $48,490. Vilket nästan är exakt detsamma som Cybertruck med fyrhjulsdrift som ska kosta $49,900. I Sverige kostar en sån Long Range från 659 900:-. (Ingen tvingar dig att välja röd färg)

Där har du högst sannolikt priserna på Cybertrucken i Sverige. Värstingen hamnar nog runt 950 000:-.

SR, vem väljer den? Känns som bortkastade pengar. Ska man ändå punga ut med så mycket som en Tesla kostar så känns det slöseri att välja den enklaste och sämsta modellen, men säg att jag ändå gör det och jag gillar inte vita bilar utan väljer en annan färg, så blir det ändå 570 780 kr. Då har jag inte gjort något annat tillval på den utom att byta färg.

Men som sagt, mer rimligt är att man hamnar på 700 000 kr när man väljer long range. Valde nu long range med vinterdäck och annan färg och hamnade då på ca 703 000 kr.
Citera
2019-11-26, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnBlund
SR, vem väljer den? Känns som bortkastade pengar. Ska man ändå punga ut med så mycket som en Tesla kostar så känns det slöseri att välja den enklaste och sämsta modellen, men säg att jag ändå gör det och jag gillar inte vita bilar utan väljer en annan färg, så blir det ändå 570 780 kr. Då har jag inte gjort något annat tillval på den utom att byta färg.

Men som sagt, mer rimligt är att man hamnar på 700 000 kr när man väljer long range. Valde nu long range med vinterdäck och annan färg och hamnade då på ca 703 000 kr.

Vad fan snackar du om? Debatten är väl vad vi kan förvänta sig oss att en Cybertruck kommer kosta i Sverige?
Citera
2019-11-26, 18:27
Medlem
Citat:
Vad fan snackar du om? Debatten är väl vad vi kan förvänta sig oss att en Cybertruck kommer kosta i Sverige?

Precis och det var min poäng, att eftersom Model 3 har liknande pris i USA som Cybertruck så lär priserna i Sverige bli ungefär det samma som Model 3, om inte mer om de var långsamma att uppdatera priserna efter den mycket svaga kronan, i så fall kanske det bli högre pris, men nu är det ju ändå ett tag kvar tills den kommer ut, så kronan kan ju återhämta sig också.

Den som lever får se.
Citera
2019-11-26, 19:12
Medlem
Citat:
Precis och det var min poäng, att eftersom Model 3 har liknande pris i USA som Cybertruck så lär priserna i Sverige bli ungefär det samma som Model 3, om inte mer om de var långsamma att uppdatera priserna efter den mycket svaga kronan, i så fall kanske det bli högre pris, men nu är det ju ändå ett tag kvar tills den kommer ut, så kronan kan ju återhämta sig också.

Den som lever får se.

Men du jiddrar om att du inte vill ha en vit bil osv. Cybertrucken finns bara i borstat stål.
Citera
2019-11-26, 19:35
Medlem
Citat:
Den billigaste Cybertrucken ska kosta $39,900 i USA. Den billigaste Model 3 (SR+) kostar $39,400 i USA. Nästan exakt samma alltså. I Sverige kostar SR+ 549 900:-.
Den billigaste Model 3 skulle kosta $35000, så det utlovade priset är 14% högre den här gången. Vad den nya bilen kommer att kosta när den finns att köpa har vi ingen aning om.
Citera
2019-11-26, 20:09
Medlem
Hugo.Draxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WbZV
Den billigaste Model 3 skulle kosta $35000, så det utlovade priset är 14% högre den här gången. Vad den nya bilen kommer att kosta när den finns att köpa har vi ingen aning om.

En annan del i ekvationen är att Tesla ska bygga en ny Gigafactory i Tyskland. Tittar man på Gigafactory 3 som ligger i Shanghai så kan man nog räkna med ett år från att spaden sätts i backen tills fabriken producerar bilar.
Citera
2019-11-26, 20:18
Medlem
Citat:
Men du jiddrar om att du inte vill ha en vit bil osv. Cybertrucken finns bara i borstat stål.

Jag har aldrig sagt att jag vill ha en cybertruck. Vi jämför priser här. Jag sa att eftersom Model 3 kostar närmare 700 000 kr om man inte vill ha den klenaste modellen så lär Cybertruck ha liknande pris här förutsatt att kronans värde inte förändrar sig för mycket.
Citera
2019-11-28, 01:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av token
Tesla har uppenbarligen inatt lanserat en pickup som drivs av el. En märklig skapelse.

https://alltomelbil.se/tesla-cybertruck-ar-har/

Vem kan tänkas köra det här åbäket i Sverige? Skogshuggare och jägare? Det skulle vara riktigt komiskt att se den på en vanlig väg i storstan.

Just nu är jag skeptisk, men det var jag om stuprörsjeans också. Kanske växer den på en, eller så blir det en flopp.

Jag hade lätt köpt en, men min budget räcker inte, den har det nya utseendet typ Mars och åker man runt i en sån så är man kung på gatan, nuff said.
Citera
2019-11-28, 02:42
Medlem
kato85s avatar
För att citera introt till Blade Runner:

"Los Angeles, November, 2019"
Citera
2019-11-28, 17:41
Medlem
y.ys avatar
Citat:
Jag har aldrig sagt att jag vill ha en cybertruck. Vi jämför priser här. Jag sa att eftersom Model 3 kostar närmare 700 000 kr om man inte vill ha den klenaste modellen så lär Cybertruck ha liknande pris här förutsatt att kronans värde inte förändrar sig för mycket.
Det är olika skatter och tullar på bilar och pick-uper.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in