2019-11-26, 19:41
Medlem
TonyBergmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av st91
Spontan tanke:
Hade det vart min syster som varit borta, hade jag lagt ut alla de tusen bilderna jag har på henne.
Vad jag sett har systern lagt ut samma bilder på W gång på gång
Å med tanke på att hon är så sminkad på alla bilder så funderar man.
Kanske en skeev teori jag har i ett desperat försök att få rätsida, men en 17 åring är mån om sitt yttre, iaf vad jag kan tro om just W.
Systern får enbart lägga ut "bra" bilder, suddar ut sin son från bilden(vilket jag kanske inte valt att göra i hopp om mer medkänsla ev), de hittar INGENTING som till 100% säkert har med hennes försvinnande att göra.
Well, skulle de va helt fu cked up om W vädjat systern om hjälp att gå under jorden för att komma ur förhållandet med sin, vad det verkar som, aggressiva pojkvän.
Kanske satt å vinade den kvällen hon såg festklädd ut, prata tjejsnack å de prata om förhållanden å att enda sättet att komma från han är att fejka sin död
De drog igång en vattentät story å de gick för långt?

Brände sina egna kläder och försökte sätta ditt snubben för mord? Det han sitter häktad för så då har dom gjort ett grundligt bra jobb för att fejka bevis som ger tillräckligt med material för att häkta han.
Citera
2019-11-26, 19:44
Medlem
Jeanne-d-Arcs avatar
Jag tror inte likhundarna har markerat i Mgm lägenhet.
Det vore bra, men eftersom åklagaren svarade reportern "Ja, det kan hon" på frågan om W fortfarande kan hittas vid liv så är min gissning - nej.

I så fall har de:
1) Fixat bort kroppen inom en halvtimma. (Inte så troligt eftersom är övertygad om att det skedde på natten.)
2) Omslutit kroppen tätt inom en halvtimma med materia som plast i väntan på säker förflyttning nattetid, så att det inte ger ifrån sig lukt för hundarna att snappa upp.
3) Fixat förvaring i form av frys. Lukttätt, bevarande och kamouflerande vid flytt. Kroppen kan i nödfall ställas i någon lokal eller övergiven bebyggelse utan att väcka misstankar. Permanent eller i väntan på frakt inom eller utanför Sveriges gränser. Den fungerar även som kista och sänke i vatten.

2:an kan ha skett i kombination med 3:an eller annan möbel som ställts av, dumpats på tipp, lagerlänga, lokal, hus eller sänkts också.
Citera
2019-11-26, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
Exakt så gjorde ju han som mördade Nathalie Johansen.

https://www.expressen.se/gt/har-dog-nathalie-johansen/

Grävde ner henne på någon åker nära sitt föräldrahem..

Därför jag misstänker att dom inte hittar nåt i skogen och vattnet. Åkrarna blir så uppenbara att folk inte tänker på dom. Och runt Uddevalla finns det mängder med åkrar men just dom uppe vid fadern har fadern uppsikt över infarterna in till dom via jobbet.
Citera
2019-11-26, 19:49
Medlem
T34Panzers avatar
Jag tror inte hon ligger i vatten, jag tror hon ligger gömd.

Jag tror hon kan ligga i en bagageutrymme på en bil.
Citera
2019-11-26, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jeanne-d-Arc
Det vore bra, men eftersom åklagaren svarade reportern "Ja, det kan hon" på frågan om W fortfarande kan hittas vid liv så är min gissning - nej.

I så fall har de:
1) Fixat bort kroppen inom en halvtimma. (Inte så troligt eftersom är övertygad om att det skedde på natten.)
2) Omslutit kroppen tätt inom en halvtimma med materia som plast i väntan på säker förflyttning nattetid, så att det inte ger ifrån sig lukt för hundarna att snappa upp.
3) Fixat förvaring i form av frys. Lukttätt, bevarande och kamouflerande vid flytt. Kroppen kan i nödfall ställas i någon lokal eller övergiven bebyggelse utan att väcka misstankar. Permanent eller i väntan på frakt inom eller utanför Sveriges gränser. Den fungerar även som kista och sänke i vatten.

2:an kan ha skett i kombination med 3:an eller annan möbel som ställts av, dumpats på tipp, lagerlänga, lokal, hus eller sänkts också.

Men alltså hur konstigt svar av åklagaren? Hur kan hon säga att det finns en möjlighet att hon hittas vid liv när de samtidigt har tillräckligt för att häkta MGM på sannolika skäl för mord?!
Citera
2019-11-26, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jeanne-d-Arc

I så fall har de:

Funderar på varför de är så fokuserade på just lju gkile, polisen måste ha mer att gå på än bara en dam som sett w på lördagen /söndagen..
Jag tror inte w lämnade Uddevalla levande iaf🥺
Citera
2019-11-26, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrsdetective
Men alltså hur konstigt svar av åklagaren? Hur kan hon säga att det finns en möjlighet att hon hittas vid liv när de samtidigt har tillräckligt för att häkta MGM på sannolika skäl för mord?!
Sa hon inte det när det var "skäligen"? Jag är osäker där.
Citera
2019-11-26, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vWv
Jag är inte så säker på det!

Jag kommer ihåg att jag reagerade på branden pga ditt inlägg nämligen
Natten 17/18 brann det en bil
Citera
2019-11-26, 19:55
Medlem
Goliat1982s avatar
Citat:

Det kan ju vara så att hunden markerat för liklukt i lägenheten. Därmed inte ställt utom allt rimligt tvivel att det är någon annan än Wil*a som dött i lägenheten.
Citera
2019-11-26, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mleh
Natten 17/18 brann det en bil
I Lysekil
Citera
2019-11-26, 19:56
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:

Standardsvar. Så länge hon inte hittats så kan hon ju faktiskt hittas vid liv, även om det nu är mindre troligt.
Citera
2019-11-26, 19:56
Medlem
Bluebeast72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mleh
Hallå , på Kuröd finns ju ”skalbankarna” , typ fridlyst område , unika i Sverige. I all fall.
Kan han ha grävt där ??
Har dom sökt där ?
Ligger granne med samlingsplatsen för ena sökgänget
Där tippade jag han/dem gömt henne för en vecka sen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in