Var då inte hjälpt henne?
Den första anmälan tog hon tillbaka.
Den andra försökte hon ta tillbaka, det gick inte då den föll under allmänt åtal.
Den blev nedlagd då brott ej kunde styrkas.
Det är inte helt omöjligt att hennes trovärdighet
minskade i rättsväsendets ögon.
Vad skulle hon ha fått hjälp med, enligt dig?
Hon tog tillbaka den första med orden att ingenting som hon hade sagt var fel, men att saker kunde bara förvärras om hon gick vidare (fritt ur minnet).
Det är väl en allvarlig indikation att hon inte tar tillbaka frivilligt?
Att hon är rädd?
Att hon blivit hotad att inte anmäla?
Att hon inte tror att hon kan få hjälp?
Att hon inte ljuger men ändå inte vågar anmäla trots att det skulle kanske leda till åtal?
Att hon är rädd att även om det går till åtal så är hon inte skyddad?
Att det kommer bara att fortsätta?
Precis som det brukar vara i de här fallen.
De fallen som slutar med DÖDEN.
Tror du att hon tyckte att hon fick den hjälp hon ville ha?
Njae, hon försökte ju ta tillbaka den andra anmälan också, men det gick inte, så helt nöjd va hon säkert inte.
Nu är det lite knepigt å låsa in folk innan dom har begått brott, så vad skulle hon ha fått för hjälp?
Så om utredningen/polisen har en massa material där SD hotat och trakasserat LW så är du med andra ord en lögnare?
-Du har påstått det ett hundratal ggr nu utan att förklara varför?
Ska det vara så jäkla svårt att förstå att rivjärnet ställde till ett H-E för paret och att det med största sannolikhet därför hon mördades.
-Finns inget annat som hittills framkommit som visar på något annat. Såtillvida du inte lutar dig på dom novellskrivande genustanterna som skiter i vilket bara en man kan klämmas åt.
-Att som en oförtröttlig papegoja hävda att LW blev ihjälslagen för att hon var en hederlig och rättskaffens människa blir löjligt när det bevisligen var tvärt om.
Magkänsla får man absolut gå på. Jag tyckte bara att på sättet du formulerade dig att du satt på absoluta faktan. Tro får man göra bäst man vill och jag uppskattar att du skriver varifrån denna tro kommer så var och en kan värdera informationen bäst de själva vill.
Jag tror väl ingenting, men polis, åklagare och media har faktiskt gått ut med en del fakta. T.ex. hade ju LW anmält SD för ofredande (sms) och en knoggnuggning (bilincidenten) vid årsskiftet 2016/2017. Och nu i Nerikes Allehandas senaste artikel stod det också att SD har fått ta del av inspelade telefonsamtal mellan målsägande och en annan person.
Men sedan att de här omständigheterna skulle kunna anses utgöra bevisning för att SD har hotat, trakasserat eller t.o.m. dödat LW, det ställer jag mig alltså skeptisk till.
Senast redigerad av Draifos 2019-11-26 kl. 15:03.
-Du har påstått det ett hundratal ggr nu utan att förklara varför?
Ska det vara så jäkla svårt att förstå att rivjärnet ställde till ett H-E för paret och att det med största sannolikhet därför hon mördades.
-Finns inget annat som hittills framkommit som visar på något annat. Såtillvida du inte lutar dig på dom novellskrivande genustanterna som skiter i vilket bara en man kan klämmas åt.
-Att som en oförtröttlig papegoja hävda att LW blev ihjälslagen för att hon var en hederlig och rättskaffens människa blir löjligt när det bevisligen var tvärt om.
Det var inte vad jag frågade. Du tror alltså inte att SD hotade och trakasserade LW?
Bevisligen? Det närmsta vi har bevis än så länge är att SD sitter inne på Sannolika och HD är Skäligen misstänkt. I övrigt så undrar jag vad det är för bevis du sitter på?
Om du vill göra en monolog utan diskussion så föreslår jag att du skriver dagbok. Annars får du räkna med mothugg här inne.
Jag tror väl ingenting, men polis, åklagare och media har faktiskt gått ut med en del fakta. T.ex. hade ju LW anmält SD för ofredande (sms) och en knoggnuggning (bilincidenten) vid årsskiftet 2016/2017. Och nu i Nerikes Allehandas senaste artikel stod det också att SD har fått ta del av inspelade telefonsamtal mellan målsägande och en annan person.
Men att de här omständigheterna skulle kunna anses utgöra bevisning för att SD har hotat, trakasserat eller t.om. dödat LW, det ställer jag mig alltså skeptisk till.
Det håller jag med om. Vid åtal så får vi hoppas att åklagaren har mer än så. Men med tanke på de hot och trakasserier som förekommit så anser jag att det pekar åt paret SD/HD i någon form. Det är helt klart så att SD saknar en del värderingar och gränser som friska och normala samhällsmedborgare besitter.
Hon tog tillbaka den första med orden att ingenting som hon hade sagt var fel, men att saker kunde bara förvärras om hon gick vidare (fritt ur minnet).
Det är väl en allvarlig indikation att hon inte tar tillbaka frivilligt?
Att hon är rädd?
Att hon blivit hotad att inte anmäla?
Att hon inte tror att hon kan få hjälp?
Att hon inte ljuger men ändå inte vågar anmäla trots att det skulle kanske leda till åtal?
Att hon är rädd att även om det går till åtal så är hon inte skyddad?
Att det kommer bara att fortsätta?
Precis som det brukar vara i de här fallen.
De fallen som slutar med DÖDEN.
Hon kan mycket väl ha tagit tillbaka anmälan för att hon insåg att hennes
egna smutsiga byk skulle halas fram vid en rättegång, å då hade det blivit värre.
Det ville hon så klart inte, främst med tanke på sina barn som
hon månade så om.
Njae, hon försökte ju ta tillbaka den andra anmälan också, men det gick inte, så helt nöjd va hon säkert inte.
Nu är det lite knepigt å låsa in folk innan dom har begått brott, så vad skulle hon ha fått för hjälp?
Så vilken var invändningen mot mitt förra inlägg? Om man svarar på något adresserat till någon annan är det bra om man tar sig tid att läsa på vad det handlar om.
Det var inte vad jag frågade. Du tror alltså inte att SD hotade och trakasserade LW?
Bevisligen? Det närmsta vi har bevis än så länge är att SD sitter inne på Sannolika och HD är Skäligen misstänkt. I övrigt så undrar jag vad det är för bevis du sitter på?
Om du vill göra en monolog utan diskussion så föreslår jag att du skriver dagbok. Annars får du räkna med mothugg här inne.
Självkart finns det hot och vad du kallar trakasserier från SD. Vad i helsike skulle han göra med argbiggan som förföljde honom och hotade att förstöra äktenskapet genom att hämd-skvallra för att han fått nog av henne. Inte med ett ord har du förklarat anledningen till varför SD skulle trakassera den grälsjuka efterhängsna kärringen
Beviligen så lurade den falska pastorn hela bygden, sin tro sina grannar, sin familj och hoppade i flera års tid i säng med maken till vännerna hon vigt. Vad du har för referenser får stå för dig men så gör INTE en ärlig och hederlig människa Punkt.!
Om du påstår motsatsen får du väl belägga det?
Bevisligen sittstrejkade hon lagvidrigt och mitt i natten i en annan persons egendom. Så gör man om man har stora problem att förstå vad som är rätt eller fel. Punkt!
Senast redigerad av Snor-Johan 2019-11-26 kl. 15:20.
egna smutsiga byk skulle halas fram vid en rättegång, å då hade det blivit värre.
hon månade så om.
Vi får väl se.
Men jag tror inte alls att det var det hon var rädd för.
Jag tror att hon fått veta av SD hur mycket hon skulle förstöra för honom om hon gjorde det, vilket iofs skulle vara sant.
Och att om hon gick vidare med ofredande- anmälan så skulle det "bli mycket värre".
Vilket det blev.
Nu drogs väl mycket igång ändå, när misshandelsanmälan drog igång misstänker jag. Barnens väl och ve kanske blev en fråga för soc.
Och när man ser till resultatet, så kan man fundera på hur väl den frågan togs om hand.
Man ska inte glömma att det skulle kunna hända att barnen kom i kläm på mer än ett sätt.
Det kan ligga nära till hands att en person som är mycket hotfull och inte drar sig till att ta till våld när det känns trängt, kan gå till andra ytterligheter som att
- hota barnen
Något som är varje förälders känsligaste punkt.
(Gloroius, du behöver inte gå in nu med långa haranger om att det inte låg till på det viset. Jag vet exakt vad du kommer att skriva)
Är SD mördaren, då tvivlar jag inte en sekund på att han kunnat använda sådana fega grepp som att hota med att skada barnen om hon gick vidare.
Om han är skyldig till mordet är han läskig som f-n.
Så vilken var invändningen mot mitt förra inlägg? Om man svarar på något adresserat till någon annan är det bra om man tar sig tid att läsa på vad det handlar om.
Tror du att hon tyckte att hon fick den hjälp hon ville ha?
Å mitt svar.
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
hon månade så om.
Ja, Lena visste troligtvis inte om att polisen även skulle kartlägga och utreda henne, inte bara SD.
Det verkar finnas människor som, om man ska döma efter den här tråden, inte vet om att även brottsoffer synas i detalj.