2019-11-26, 12:54
Avslutad
Jag tror att det har skett i panik dumpningen, jag tror inte hon ligger i ett vattendrag,krävs lite mer för att hålla henne under ytan tex förpackad bra tyngder osv för att inte flyta upp.
Utan tragisk nog har han stoppat in henne i ett källarförråd/annat låst utrymme som polisen och övriga missat i närheten av sin bostad.

Sista alternativet så är hon bortforslad utanför sökområdet då är det mest troliga att de har åkt i väg i hop och han mördat henne utanför bilen, alltså finns det inga spår av henne i bilen, då är väl positionering av hans mobil vart den befunnits sig.

Om jag minns lite tidigare trådar av herrar av liknande art så brukar dem inte va smarta nog att gömma så långt bort. tex skogsområden,källarförråd osv. har det skett i hans bostad är det ett projekt att forsla bort henne och styckad tror jag inte att hon för det är oftast bara svenskar som gör.

Min starkaste teori är att hon finns nära brottsplatsen som bör vara bostaden, det är min huvudteori.
Citera
2019-11-26, 12:55
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan S
Kan du ge exempel på när en kurdisk klan begått hedersmord på en vit, västerländsk kvinna i Europa i modern tid eftersom hon inte velat konvertera till islam?
Just kurder vat jag inte, men det första sökningen på "murdered because she wouldn't convert to islam" ger:
Failed Afghan asylum seeker is arrested in Germany for killing his girlfriend because she refused to convert to Islam
https://www.dailymail.co.uk/news/article-5505025/Failed-Afghan-asylum-seeker-arrested-killing-girlfriend.html

Kanske hittar man några kurder längre ner i sökresultatet, om man orkar leta.

Jag tror inte att det är det som hänt i det aktuella fallet, men att det aldrig skulle ha hänt är inte heller trovärdigt.
Citera
2019-11-26, 12:56
Medlem
53....so whats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
En kristen kurd med ett muslimskt namn som dessutom har en person från IS boende hos sin pappa(?) och någon i detta sammanhang har kopplingar till extremisten Ana Khalifa? Eller är detta med IS och Khalifa lögn?

Oavsett OM han är kristen kurd (vilket jag inte sett något bevis på), så har de skamkulturen gemensamt med de muslimska kurderna.

Däremot så säger jag inte att det var en skamfråga som utlöste just detta förmodade mord. Även om det är sannolikt. Det kommer en framtida FUP visa. Men män från MENA har i regel låg impulskontroll och mycket lättare att ta till våld än en man från västvärlden.

Vi skall oxå veta att det var många som påstod sig vara kristna för att då därmed kunde använda sig av detta i asylhandlingarna. Alltså att de var "förföljda kristna" som varit tvungna att lämna sitt muslimska hemland.
Oavsett så skiljer inte deras syn på familjesammanhållning i någon av dessa religioner.
Citera
2019-11-26, 12:57
Medlem
Peckinpahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Ofta blir det ju slarvigt även med hjälp att få undan en kropp men i detta fall kan en far ha hjälpt till och är då betydligt mer motiverad att göra ett bra jobb. Ålder, kyla och bakgrund gör nog det mycket lättare att hantera överaskningen och jobbet. Ett par unga ostraffade hade nog bara gjort det enkelt för sig och lagt kroppen i närmaste skog eller kastat den i vatten. En äldre far tänker nog till lite extra, åker några mil till, kastar kroppen i en djup håla och täcker över eller med sänken i vatten. Nyckeln för sök och att finna kroppen tror jag är att kartlägga vilka platser denna fader känner till. Har fadern hjälp till tror jag inte kroppen hittas med slumpen av någon som är ute och vandrar senare. Det hela blir också extra motiverande för sonen att hålla tyst.

Nej, du kan nog har rätt tyvärr. Är fadern eller någon annan släkting inblandad i bortforslandet av kroppen så kan det ha utförts på ett kyligare och mer planerat sätt.
Citera
2019-11-26, 12:58
Medlem
aina08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KSP
För mig är det otroligt att polisen inte kommunicerar ut vilka områden som är sökta, var man bör göra sök samt var man ännu inte gjort efterforskningar. Man håller tyst och hoppas på det bästa.

Vad är viktigt nu? Jo, hitta Wilm@ och för att det skall ske behöver polisen ge information till alla. Var iakttagelser är gjorda, vilka platser man vill ha hjälp att söka i. Gå igenom ev. övervakningskameror, vilken bil man skall titta efter mm.
Det finns hur mycket som helst att göra som polis aldrig har resurser till, men som allmänheten kan vara behjälplig i.
Mycket lite info måste jag säga.
Man får ju utgå att dom sitter på information som man inte vill läcka av någon anledning.
Men visst skulle dom få mer exakt hjälp om man berättade mer.

Har man sagt var div fynd gjorts? Går det att göra en karta med fyndplatser osv?
I så fall borde vi sätta ihop en.
Citera
Medlem
kungarolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zooksa
Jag tror att det har skett i panik dumpningen, jag tror inte hon ligger i ett vattendrag,krävs lite mer för att hålla henne under ytan tex förpackad bra tyngder osv för att inte flyta upp.
Utan tragisk nog har han stoppat in henne i ett källarförråd/annat låst utrymme som polisen och övriga missat i närheten av sin bostad.

Sista alternativet så är hon bortforslad utanför sökområdet då är det mest troliga att de har åkt i väg i hop och han mördat henne utanför bilen, alltså finns det inga spår av henne i bilen, då är väl positionering av hans mobil vart den befunnits sig.

Om jag minns lite tidigare trådar av herrar av liknande art så brukar dem inte va smarta nog att gömma så långt bort. tex skogsområden,källarförråd osv. har det skett i hans bostad är det ett projekt att forsla bort henne och styckad tror jag inte att hon för det är oftast bara svenskar som gör.

Min starkaste teori är att hon finns nära brottsplatsen som bör vara bostaden, det är min huvudteori.

Intressant teori. Tror du kan ha rätt där. Har också tänkt i de banorna. Hur jävla långt kan han ha hunnit med kroppen rent geografiskt? Speciellt med tanke på att det förmodligen var ett oplanerat mord. Det är som du säger kanske så enkelt att hon finns inomhus någonstans i närheten. Tycker polisen borde göra ett bättre jobb på den fronten, sticker jag ut hakan och säger utan att helt säkert vetat hur de jobbar.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mleh
Men om han ska frakta en kropp från sitt hem , så tippar jag på söderut mot Ljungskile.
Annars ska han åka genom Uddevalla centrum, och de känns nog lite mer riskfyllt
Kan hålla med dig att det är ett riskmoment i transporten, men jag har haft en känsla av att kroppen finns i närheten av Lysekil. Jag tror MGM kan tagit risken att köra denna sträcka med offret i bilen.
Detta för att öppna upp för att det ska kunna finnas annan GM som skulle överfallit BO i samband med att hon va på väg till föräldrahemmet efter gräl
Citera
2019-11-26, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mleh
Men om han ska frakta en kropp från sitt hem , så tippar jag på söderut mot Ljungskile.
Annars ska han åka genom Uddevalla centrum, och de känns nog lite mer riskfyllt
Jo men han kan ju sen ta den gamla vägen från Uddevalla vidare upp mot tex färgelanda..
Mörkt, ingen större trafik och noll kameror och massavis med sjöar utan hus människor i närheten.. Båtar mm att använda..
Spekulation..
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aina08
Vore intressant att få en överblick på en karta där man prickat in de fynd som gjorts, var man gjort andra iakttagelser, var de olika bostäderna samt arbetsplatserna finns mm.

Just nu känns det (för en som mig som sitter i en helt annan del av landet) helt omöjligt att få en överblick.

Likaså en karta över vart man sökt vore intressant.
Vore självklart intressant men nog inget man går ut med. Enkelt då att, om MGM har tillgång till en eventuell kropp, flytta denna till ett redan genomsökt område.
Citera
Medlem
Bambambis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KSP
För mig är det otroligt att polisen inte kommunicerar ut vilka områden som är sökta, var man bör göra sök samt var man ännu inte gjort efterforskningar. Man håller tyst och hoppas på det bästa.

Vad är viktigt nu? Jo, hitta Wilm@ och för att det skall ske behöver polisen ge information till alla. Var iakttagelser är gjorda, vilka platser man vill ha hjälp att söka i. Gå igenom ev. övervakningskameror, vilken bil man skall titta efter mm.
Det finns hur mycket som helst att göra som polis aldrig har resurser till, men som allmänheten kan vara behjälplig i.
Mycket lite info måste jag säga.
De anser nog att de som behöver den infon är just missing people och fick, finns det minsta misstanke om att fler kan vara inblandade är det bra att de inte informerar alla. Annars är det ju väldigt enkelt att ev flytta bevis och/eller kropp där sök redan gjorts.
Som i Lisa Holm fallet tex
Citera
2019-11-26, 13:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jeanne-d-Arc
Jag är osäker på vad din fråga anses. Är det om det existerar klaner över huvud taget så är svaret -Ja.
Är det om klaner existerar i Sverige så är svaret - Ja.
Är det om Mgm tillhör en klan är svaret - Ja.
Är klanfenomen ett i nutid påtryckningsmedel, motiv, forcering eller riskfaktorer för ett upprätthållande av lag och ordning? - Ja.
Tänker klaner annorlunda kring kriser och hur de bör skötas? - Ja.
Är klankulturen högre stående än gällande nationell lag? - Ja.
Är det med ovanstående vetskap av intresse för utredningen av försvinnandet? Ja.
Tack för snabbkursen men vad eller vilket av detta är relevant till frågan jag ställde/undrade över.SOM VAR ATT 2 PERSONER INTE ÄR LIKA MED KLAN.Vi pratar om 2 st misstänkta/medgärningsmen att då utgå ifrån att detta har med en KLAN och göra när det är 2 personer som är misstänkta låter lite väll långsökt i mitt tycke.Sen som jag sagt innan hade det vart flera personer inblandad så hade dem med säkerhet lämnat efter sig mycket mer spår därför utgår jag ifrån att det ej kan ha vart mer än 2 personer och således finns det inte nån fog eller grund att komma med än fler teorier o fantasier o skräpa ner detta med.
Citera
2019-11-26, 13:03
Medlem
aina08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hedvigspappa
Vore självklart intressant men nog inget man går ut med. Enkelt då att, om MGM har tillgång till en eventuell kropp, flytta denna till ett redan genomsökt område.
Fast om någon vet var kroppen är får höra att polisen gjort fynd, tex de brända skorna så lär dom ju inte åka tillbaka dit för att flytta kroppen.
I början hittade man ju lite av varje. Skulle vilja se ett rörelsemönster på karta.
Sen vet vi ju inte hur intressanta dessa fynd har varit. Kan ju va skräp. Men just nu är de inte mycket annat att gå på.

En karta med alla intressanta platser utsatta skulle ja vilja se.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in