2019-11-26, 12:29
Medlem
Sanslöst mycket SKOG och VATTEN i och kring Uddevalla. Hoppas innerligt att hon hittas, men det är ju som att leta efter en nål i en höstack.
Citera
2019-11-26, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Inget nytt förutom att miniubåt har börjat användas i söket tydligen. Men det kanske inte var nytt för dig?
Nej, det såg jag. Det är väl själva fan att han lyckades gömma henne så väl. Hade hon levt så hade hon aldrig i livet låtit halva Sverige leta efter henne och inte skulle hon gjort sin familj så orolig.
Citera
2019-11-26, 12:30
Medlem
Bambambis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CzeLious
Man letar ju där man tror chansen är högst att hon finns, man letar ju för att hjälpa till att hitta henne.

På sättet du tror man letar skulle jag mer tro att det är du som sitter o fikar o skrattar i bakgrunden medans du går runt o "letar" i butiker i stan eller nått. Helt IQ befriat att säga att man deltar i sök för att inte hitta en kropp.
Det var ett klipp där man såg sökare på parkeringen som skrattade och det är ju inte ok i allvaret kan jag tycka
Citera
2019-11-26, 12:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Peckinpah
Är Wilma mördad, bortforslad och gömd så tror jag att hon kommer att hittas, även om det kan ta ett antal veckor. De flesta mord som begås av en nära anhörig sker i affekt och är oplanerade. Städningen och undanröjandet av spår blir därefter. Kroppen dumpas på ett slarvigt sätt ute i naturen då gärningsmannen är stressad och givetvis ovan vid att hantera en dylik situation. Några exempel är morden på:

Vatchareeya Bangsuan i Boden
Lisa Holm i Blomberg
Marina Johansson i Spekeröd
Ida Fässberg i Trollhättan
Madelene Ekfalk i Upplands Väsby

I de två sistnämnda hade gärningsmannen till och med hjälp med hanteringen men det sköttes ändå på ett slarvigt sätt som lämnade många spår.
Ofta blir det ju slarvigt även med hjälp att få undan en kropp men i detta fall kan en far ha hjälpt till och är då betydligt mer motiverad att göra ett bra jobb. Ålder, kyla och bakgrund gör nog det mycket lättare att hantera överaskningen och jobbet. Ett par unga ostraffade hade nog bara gjort det enkelt för sig och lagt kroppen i närmaste skog eller kastat den i vatten. En äldre far tänker nog till lite extra, åker några mil till, kastar kroppen i en djup håla och täcker över eller med sänken i vatten. Nyckeln för sök och att finna kroppen tror jag är att kartlägga vilka platser denna fader känner till. Har fadern hjälp till tror jag inte kroppen hittas med slumpen av någon som är ute och vandrar senare. Det hela blir också extra motiverande för sonen att hålla tyst.
Citera
2019-11-26, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan S
Kan du ge exempel på när en kurdisk klan begått hedersmord på en vit, västerländsk kvinna i Europa i modern tid eftersom hon inte velat konvertera till islam?
Härligt också att vi just nu har som det ser ut 2 misstänkta och folk pratar om KLAN etc?Seriöst KLAN?hur många måste man vara för att få räknas som klan.Tror inte på detta för ju mer folk som skulle ha vart inblandat i detta desto större/mer spår hade dem lämnat efter sig och med 110% säkerhet hade dem åkt fast snabbare då.
Citera
2019-11-26, 12:33
Medlem
Bambambis avatar
Hittar inte inlägget där det stod i vilket område bilen hittades, någon som vet?
Citera
2019-11-26, 12:34
Medlem
Bara en sådan här sak avseende bilen som den MT haft tillgång till. Varför går polisen inte ut och ber alla privatpersoner samt företag som vet med sig att de har en övervakningskamera mot en väg, att gå igenom filmer eller bilder från och med onsdag förra vecka tom måndag denna vecka?

Det kan finnas bilder på den bil som den MT har förfogat över och med hjälp av dessa kan man göra en sammantagen uppfattning hur mördaren rört sig. Det här arbetet hinner inte polisen själva alltid göra, men dom bör gå ut med uppgifter om detta via media.

Varför gör man inte detta??

Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Den har vart efterlyst nån dryg vecka.
I vanliga fall har man ju sin bil utanför hemmet.
Spekulera i att han försökte ställa undan för att dölja bevis.
Annars borde hade han ju sagt i förhör var den fanns.

Vet ej var dem hittade den. Men kan ju som du säger tyda på att han fått sjuts av någon.
Citera
2019-11-26, 12:35
Medlem
Polisen påstår i media idag att man letat överallt!

Citat:
Ursprungligen postat av Thetruesayer
Sanslöst mycket SKOG och VATTEN i och kring Uddevalla. Hoppas innerligt att hon hittas, men det är ju som att leta efter en nål i en höstack.
Citera
2019-11-26, 12:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KSP
Bara en sådan här sak avseende bilen som den MT haft tillgång till. Varför går polisen inte ut och ber alla privatpersoner samt företag som vet med sig att de har en övervakningskamera mot en väg, att gå igenom filmer eller bilder från och med onsdag förra vecka tom måndag denna vecka?

Det kan finnas bilder på den bil som den MT har förfogat över och med hjälp av dessa kan man göra en sammantagen uppfattning hur mördaren rört sig. Det här arbetet hinner inte polisen själva alltid göra, men dom bör gå ut med uppgifter om detta via media.

Varför gör man inte detta??
Man for inte övervaka utanför sin tomt.

Rörande signalement på bilen så ville nog polisen hitta den först, de ville inte att privatpersoner skulle röra i den.
Citera
2019-11-26, 12:38
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Den har vart efterlyst nån dryg vecka.
I vanliga fall har man ju sin bil utanför hemmet.
Spekulera i att han försökte ställa undan för att dölja bevis.
Annars borde hade han ju sagt i förhör var den fanns.

Vet ej var dem hittade den. Men kan ju som du säger tyda på att han fått sjuts av någon.

Har MGM2 möjligen anmält bilen stulen, när i så fall, eller är det polisen som har efterlyst den enkom?
Citera
2019-11-26, 12:40
Medlem
Någon har jämfört detta försvinnande med Lisa Holm-fallet, men jag får mer Marinavibbar.
Här kan man nå Norska gränsen inom en timme enkel väg och Dalslandsskogarna är stora.
Tror inte hon är dumpad i vattnet, om det inte skett från någon bro. Har man inte tillgång till en båt, blir hon ju bara liggande i strandkanten. Bor de i lägenhet har de nog inte tillgång till spade och kan gräva ner henne, men det grävs ju vid kajkanten, på Torp och andra ställen i Uddevalla med omnejd. Dessutom finns många byggcontainrar utplacerade och hur många har inte körts iväg och tömts under dessa veckor? Likaså klädinsamlingslådorna, som har ganska stor lucka.
I ett uthus eller under en altan i ett öde sommastugeområde eller på en kolonilott?
Varför lämnas inte mer info om bilen ut offentligt, ifall någon sett en sådan bil under natten till fredag?
Bara lite funderingar, från en som verkligen hoppas att hon hittas snart, men är rädd att en stackars svamp- eller bärplockare kommer att göra det makabra fyndet någon gång!
Senast redigerad av Cre8iv 2019-11-26 kl. 12:43.
Citera
2019-11-26, 12:41
Medlem
Tycker alla inlägg om att detta skulle vara någon form av hedersbrott känns väldigt trötta

Min gissning är att detta är frukten av svartsjuka/taskig impulskontroll

Om det nu är som jag misstänker så är även dumpningen av kroppen inte så genomtänkt. Dumpningen av kroppen har skett snabbt och i närhet av skogsväg. På väg hem har även kläder ovh tillhörigheter dumpats. Tyvärr är jag lite dålig på den lokala geografin i Uddevalla men om man utgår från att kappa och bla glasögon är hittade. Från vilket håll är mest naturligt att man kommer körandes på väg mot MGM bostad?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in