2019-11-26, 11:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Peckinpah
Är Wilma mördad, bortforslad och gömd så tror jag att hon kommer att hittas, även om det kan ta ett antal veckor. De flesta mord som begås av en nära anhörig sker i affekt och är oplanerade. Städningen och undanröjandet av spår blir därefter. Kroppen dumpas på ett slarvigt sätt ute i naturen då gärningsmannen är stressad och givetvis ovan vid att hantera en dylik situation. Några exempel är morden på:

Vatchareeya Bangsuan i Boden
Lisa Holm i Blomberg
Marina Johansson i Spekeröd
Ida Fässberg i Trollhättan
Madelene Ekfalk i Upplands Väsby

I de två sistnämnda hade gärningsmannen till och med hjälp med hanteringen men det sköttes ändå på ett slarvigt sätt som lämnade många spår.

Linda Chen också...
Citera
2019-11-26, 11:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Freneticgrunt259
Brunt och/eller grönt röka.
Både pipa och joints skall det gälla, då enligt rykten som sagt.
Härligt när man ser att nått som tydligen var ett rykte direkt blev sanning här i tråden undrar vad som kommer härnäst?
Citera
2019-11-26, 11:43
Medlem
Jeanne-d-Arcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PaulPaljett
Släpp elförbrukningen, den är långt från bekräftad.

Det mesta här inne är obekräftat. Den enda som kan se om det har relevans är polisen, därav den högaktuella frågan, är polisen tipsad?
Citera
2019-11-26, 11:44
Medlem
joxarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StefanRoefven
Men ditt pucko, tror de att BO är kurdisk dotter?!
En klassiskt skrothög till kvinnomisshandlare, har inget med hederskultur att göra.

Pucko kan du vara själv! Upplösningen kommer att visa att det hela är hedersrelaterat.
Citera
2019-11-26, 11:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -AXIOM-
Kan ju också vara ett överfallsmord av en helt okänd. Det är inte orimligt. Rent hypotetiskt ett scenario där en tjej som grälat med pojkvännen sitter och gråter vid något gatukök och en snäll lastbilschafför undrar om hon vill ha skjuts härifrån.

Vilka faktorer har framkommit i detta fallet gör att du ser detta som ett alternativ?
Citera
2019-11-26, 11:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av joxarn
Exakt vad jag trott hela tiden.Är det hedersrelaterat och de är kränkta över något hon sagt eller gjort så har säkert pojkvännen dödat henne och pappan - med hjälp - dumpat henne LÅNGT borta.Missing Piple kan söka hur mycket som helst,där de letar finns hon inte.Någon vet var hon dumpats,men vem?

Intressant teori, tror du snuten har snappat upp detta? Kanske kan polisen kolla farsans telefon och se ifall den rört sig konstigt senaste veckorna.. Var det pappa som satt i förhör här för någon dag sedan?

Svårt att följa med i tråden då alla svar kommer fort och folk pratar om olika saker. En sammanställning om vad som hänt vore på sin plats.
Citera
2019-11-26, 11:48
Medlem
Tack! Jag har tyvärr inte så mycket tid till att delta i alla trådar, men läser desto mer.
Tänker mycket på Wilm@s familj och vänner. Har själv en son i samma ålder och jag kan inte ens föreställa mig hur det skulle vara om detta drabbat mig.

Utöver detta har jag väldigt mycket erfarenhet av grova brott, utredningar etc.

Citat:
Ursprungligen postat av Goliat1982
Du är faktiskt en som jag läser alla inlägg ifrån. Du tänker ofta ett steg längre och kommer med bra och genomtänkta teorier.
All heder åt dej. 👍👍
Citera
2019-11-26, 11:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Icecoldiano
Nej jag förutsätter inte att det är ett hedersmotiv utan kan mycket väl vara så att ett bråk har eskalerat och gått fruktansvärt snett som du säger men att efter det har sonen hört av sig till pappan och berättat hur det gått till och att pappan då har sagt typ " ta det lugnt " vi ska ordna det här och sen ringt någon släkting och dom tillsammans alla 3 har flyttat kroppen och lagt den hemma hos någon släktning tills allt lugnar ner sig. och sedan har pappan sagt till sonen att " vi pratar aldrig om det här mer och du erkänner ingenting för då blir jag dömd också.

Men om vi utgår från att detta skett på natten är det då inte JÄVLIGT MISSTÄNKT när polisen ser på telefontrafiken att gärningsmannen ringer pappan mitt i natten och pappan därefter ringer släktingen samma natt. Alltså borde inte både pappan och släktingen varit inplockade då...??
Citera
2019-11-26, 11:49
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av liberacion
Det förutsätter att det finns ett hedersmotiv. Utifrån hela den här tråden, tror jag inte på den förklaringen. Det här är troligtvis ett bråk som har eskalerat och gått fruktansvärt snett.

Rätta mig gärna om jag har fel, men min uppfattning kring hedersrelaterade brott är att det alltid är någon i familjen som tar på sig skulden, dock inte alltid verklig gärningsman. Har dock ingen statistik som backar upp mitt påstående.

OM man åker fast, ja. Men de brukar inte erkänna om de inte behöver. 2008 kastades 8-9 tjejer/kvinnor ut från balkonger i Sverige. Ingen åkte dit. Många döda. En del förlamade. Ingen erkände. Många fler har åkt ut både innan och efter. Ingen dömd.

I Danmark klarar man däremot ut 8 av 9 skammord och dömer oftast mer eller mindre hela släkten till långa straff 10-14 år och livstids utvisning.

Nu vet vi ju inte alls om detta är ett skammord, men med tanke på MGM´s bakgrund, så är det ju tyvärr en sak man får räkna in som möjlig. Eller så är det helt enkelt svartsjuka, dålig impulskontroll plus droger. Men eftersom pappan har en misstanke mot sig, så finns ju skammotivet med som en möjlighet.
Citera
2019-11-26, 11:50
Medlem
Goliat1982s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag
Nu är du ute och cyklar en aning..
Straffet för Brott mot griftefriden är minst böter och högst 2 års fängelse, det är med andra ord väldigt svårt, eller rent av omöjligt att få honom häktad för det.

I övrigt har du både rätt och fel i ditt resonemang. Han är ju misstänkt för Skyddande av brottsling. Men i det kan det ju ingå att han transporterat och/eller dumpat kroppen.

Nja, säger inte att jag har rätt. Men är inte fängelse i ett år eller över skäl för häktning ska kunna genomföras?
Brott mot griftefriden har som högst två år i straffskalan. Alltså dubbelt så mycket.

Har han transporterat (flyttat) liket är brottsrubriceringen brott mot griftefriden. Således borde han vara misstänkt för skyddande av brottsling OCH brott mot griftefriden. Vilket vi vet att han inte är.
Citera
2019-11-26, 11:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MinaJagoDu
Härligt när man ser att nått som tydligen var ett rykte direkt blev sanning här i tråden undrar vad som kommer härnäst?

Vet inte om jag tolkade dig galet nu, men jag tycker ändå att jag varit tydlig med att det är rykten på den orten jag bor?
Citera
2019-11-26, 11:51
Medlem
Märkligt uttalande ändå. Dom har absolut inte sökt överallt!

Det vore finnas uppgifter för allmänheten var man sökt av för de som vill fortsätta att leta efter tösen om nu polisen tänker lägga ned sökinsatserna. Klart att hon finns någonstans i Uddevalla trakten med omnejd.

Citat:
Ursprungligen postat av Icecoldiano
JUST NU: – Jag hade hoppats kunnat säga det, men just nu är det inget nytt, säger Stefan Kristiansson, lokalpolisområdeschef hos polisen i västra Fyrbodal.

https://www.expressen.se/gt/krim/sa-tanker-polisen-kring-sokandet-efter-wilma-17/

– Får vi inte in några nya tips eller nya infallsvinklar lutar det åt att vi drar ned insatsen något i slutet av veckan, säger Stefan Kristiansson.

Orsaken, menar han, är att polisen till slut sökt överallt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in