Nu kommer det mycket, jag har läst hela tråden och följt den noggrant. So bare with me.
Food for thought.
Hur ser sophämtningsrutinerna ut i Uddevalla tidsmässigt?
Hur ser rutinerna ut på återvinningscentralen, även för vitvaror?
Hur är det med brunnar, reningsverk och andra luktkamouflerande områden?
Hur ser sökningsinsatserna ut vid luktkamouflerande platser i Uddevalla?
Hur kommer det sig att pappan ordnat med en ”känd” advokat, hade han fixat det i förväg?
Med tanke på Mgm (och pappans) självsäkerhet så kommer W med största sannolikhet inte vara anträffbar öppet på sökområden. Är hon avliden ligger hon då troligare UNDER nånting, BAKOM eller I något mer otippat, eller på ett otippat sätt.
Har hon fått en smäll vid grälet som vill kamoufleras eller bortförklaras så kan man inte utesluta att hon har blivit nerputtad utför ett stup i klippmiljö någonstans. Brunnar, reningsverk, byggarbetsplatser, på botten i vatten en låst frys…
Den kraftiga elförhöjningen skulle kunna förklaras med en ozonmaskin (döljer lukt, kanske även för likhundar), en stor frys av äldre modell (för bortforsling av kropp och begravning? i så fall letar vi VITVAROR, inte en blottad kropp) eller en slags värmepump (för att torka väta efter noggrann tvätt).
En ångtvätt funkar också.
Hör runt med grannar och omgivning igen, har det varit någon slags möbelflyttsaktivitet i helgen vid försvinnandet från någon av utgångarna?
Att hitta en säck (?) med ”slaktrester” på redan avsökt område får en att fundera. Hur mycket var det och är arten älg fastställd eller bara antagen? Kan någon ha tömt sin frys för att byta ut sitt innehåll mot nåt annat mer ”akut”?
SweetmissyM -
En frys av äldre modell med topplock skulle kunna dra en hel del speciellt vid nedkylning. Är hon uttransporterad i en sån så letar de efter en frys, inte en kropp och kan finnas i precis vilken byggnad som helst. Eller i botten på en sjö.. Hundar känner tveksamt vittring om den är låst… Har du / ni tipsat polisen?
Med tanke på teorier om att dela upp kroppen för bortforsling. Jag tror inte Mgm är kapabel till det, men mycket väl klanmedlemmar, ”lojala kompisar” is-länkar eller gentjänstfaktorn. Vem vet vad de har för bakgrund. Allt tyder på att han har haft hjälp av minst en person, säkert nån mer. Och de har varit ”duktiga”, detta ÄR inga amatörer vad det verkar, då hade hon varit hittad/ någon hade trätt fram nu.
Jag är helt övertygad om, som föreslagits att han skyddar någon mer än sig själv, kanske en person men det är också sannolikt att hela släkten hänger på en skör tråd anseendemässigt. En kurd som kommer ut som tjallare är en död eller utfryst/förvisad/ratad kurd med en familj med förstört anseende bortom all tid. Jag tror att han hellre sitter inne än att riskera det.