2019-11-26, 10:42
Medlem
Följt tråden från start men livet har kommit emellan så har inte kunnat skriva något förrän nu.

Rykten i Munkedal (där MGM har en del vänner) säger att MGM's drugs of choice är kokain samt röka. (Beteendeförklaring)

En äldre dam jag känner som har hemtjänst i Uddevalla har haft MGM som vårdare vid ett tillfälle, damen ringde dock till MGM's chef efter detta och talade om att han aldrig någonsin var välkommen tillbaka dit. MGM hade enligt damen ett otrevligt, nonchalant bemötande samt att hon upplevde honom som burdus och hårdhänt.

Gällande MGM's advokat då skall hon vara en riktigt vass jäkel.
Ska tydligen jobbat som domare en sväng bl.a.

Vet inte om detta egentligen tillför så mycket men bättre att informera än att hålla käft tänker jag.
Citera
2019-11-26, 10:44
Medlem
Jeanne-d-Arcs avatar
Nu kommer det mycket, jag har läst hela tråden och följt den noggrant. So bare with me.

Food for thought.

Hur ser sophämtningsrutinerna ut i Uddevalla tidsmässigt?
Hur ser rutinerna ut på återvinningscentralen, även för vitvaror?
Hur är det med brunnar, reningsverk och andra luktkamouflerande områden?

Hur ser sökningsinsatserna ut vid luktkamouflerande platser i Uddevalla?
Hur kommer det sig att pappan ordnat med en ”känd” advokat, hade han fixat det i förväg?

Med tanke på Mgm (och pappans) självsäkerhet så kommer W med största sannolikhet inte vara anträffbar öppet på sökområden. Är hon avliden ligger hon då troligare UNDER nånting, BAKOM eller I något mer otippat, eller på ett otippat sätt.
Har hon fått en smäll vid grälet som vill kamoufleras eller bortförklaras så kan man inte utesluta att hon har blivit nerputtad utför ett stup i klippmiljö någonstans. Brunnar, reningsverk, byggarbetsplatser, på botten i vatten en låst frys…

Den kraftiga elförhöjningen skulle kunna förklaras med en ozonmaskin (döljer lukt, kanske även för likhundar), en stor frys av äldre modell (för bortforsling av kropp och begravning? i så fall letar vi VITVAROR, inte en blottad kropp) eller en slags värmepump (för att torka väta efter noggrann tvätt).
 En ångtvätt funkar också.
Hör runt med grannar och omgivning igen, har det varit någon slags möbelflyttsaktivitet i helgen vid försvinnandet från någon av utgångarna?

Att hitta en säck (?) med ”slaktrester” på redan avsökt område får en att fundera. Hur mycket var det och är arten älg fastställd eller bara antagen? Kan någon ha tömt sin frys för att byta ut sitt innehåll mot nåt annat mer ”akut”?

SweetmissyM -
En frys av äldre modell med topplock skulle kunna dra en hel del speciellt vid nedkylning. Är hon uttransporterad i en sån så letar de efter en frys, inte en kropp och kan finnas i precis vilken byggnad som helst. Eller i botten på en sjö.. Hundar känner tveksamt vittring om den är låst… Har du / ni tipsat polisen?

Med tanke på teorier om att dela upp kroppen för bortforsling. Jag tror inte Mgm är kapabel till det, men mycket väl klanmedlemmar, ”lojala kompisar” is-länkar eller gentjänstfaktorn. Vem vet vad de har för bakgrund. Allt tyder på att han har haft hjälp av minst en person, säkert nån mer. Och de har varit ”duktiga”, detta ÄR inga amatörer vad det verkar, då hade hon varit hittad/ någon hade trätt fram nu.
Jag är helt övertygad om, som föreslagits att han skyddar någon mer än sig själv, kanske en person men det är också sannolikt att hela släkten hänger på en skör tråd anseendemässigt. En kurd som kommer ut som tjallare är en död eller utfryst/förvisad/ratad kurd med en familj med förstört anseende bortom all tid. Jag tror att han hellre sitter inne än att riskera det.
Citera
2019-11-26, 10:45
Medlem
Goliat1982s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Storbiceps12
Nu är någon Sa*ds Olss*n borta sedan igår. Någon utländs bakgrund, kan inte sätta ord på vart ifrån.

Han är hittad
Citera
2019-11-26, 10:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Storbiceps12
Jobbat dygn, hunnit scrolla igenom en del sidor.
Vem är Wigg0? Är han försvunnen sedan en vecka sedan tillbaka? Inte sett någonting någonstans om en försvunnen kille i Uddevalla? Syftar på missing people, osv osv

Nyreggad användare påstod att denne Wiggo hade en relation med Wilma innan Wilma försvann. Och det påståendet kom igår (om jag minns rätt). Och nu skulle denne väldigt okände Wiggo vara försvunnen sedan några dagar.
Citat:
Ursprungligen postat av Freneticgrunt259
Följt tråden från start men livet har kommit emellan så har inte kunnat skriva något förrän nu.

Rykten i Munkedal (där MGM har en del vänner) säger att MGM's drugs of choice är kokain samt röka. (Beteendeförklaring)

En äldre dam jag känner som har hemtjänst i Uddevalla har haft MGM som vårdare vid ett tillfälle, damen ringde dock till MGM's chef efter detta och talade om att han aldrig någonsin var välkommen tillbaka dit. MGM hade enligt damen ett otrevligt, nonchalant bemötande samt att hon upplevde honom som burdus och hårdhänt.

Vet inte om detta egentligen tillför så mycket men bättre att informera än att hålla käft tänker jag.
Motsatsen till vad många sagt (det fetade). Han skulle tydligen vara jättetrevlig - och en hel massa positiva saker har sagts om honom. Men man har kanske inte talat med de brukare som MGM haft kontakt med. Det kanske är dags att polisen gräver djupare med karaktärsförhören.
Citera
2019-11-26, 10:48
Medlem
PaulPaljetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeanne-d-Arc
Den kraftiga elförhöjningen skulle kunna förklaras med en ozonmaskin (döljer lukt, kanske även för likhundar),
Släpp elförbrukningen, den är långt från bekräftad. Dessutom drar en hyfsat kraftig ozongenerator inte mer ström än 2-3 vanliga glödlampor. Dvs försumbart. Kör man kraftigare doningar än så tror jag grannarna hade reagerat på att det luktar ozon i trapphuset för ozondoften sprider sig.
Citera
2019-11-26, 10:49
Bannlyst
Vet inte om detta har tagits upp ännu men hur ser tidsfönstret ut?

Det vill säga från att man såg MGM och W ihop tills att man enbart träffar på MGM igen? Är det dagar vi pratar om? (hela helgen?)

Eller finns det någon iakttagelse där i mellan?

Så vitt jag vet så var väl W:s pappa i kontakt med MGM över telefon och det var belyst i MGM lägenhet när pappan var där och knackade på?

Detta betyder givetvis inte att MGM var i sin lägenhet när pappan knackade på men tänkte mer om det var så att dem samtalade genom dörren och han vägrade att släppa in pappan?

Förlåt för eventuell upprepning om det har tagits upp tidigare men tiden är det väsentliga för att kunna minimera sökområdet tänker jag.
Citera
2019-11-26, 10:52
Medlem
Detta är att greppa efter ett halmstrå, men kom att tänka på om MGM har fått hjälp av någon som har krigat för typ Peshmerga och som har erfarenhet av att hantera döda kroppar?
Citera
Medlem
Nu ska dom söka av byfjorden med försvarets miniubåt men sonar.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Freneticgrunt259

Är rökat cannadis då som han suger i sig?
Det var ju bra att damen sa ifrån besök från han då i fortsättningen.
Citera
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sandra80
Om den här påstådde "nya" killen till wilma finns viggo och ingen hittar honom heller ,borde det inte vara folk som saknar honom också? Om han nu finns på riktigt..

Jag tror att sonen stypt wilma för att hon ville göra slut sen har han ringt pappan om detta, han kontaktar några som hämtar kroppen och kör bort den långt från uddevalla.

Den här Viggo hade nog blivit misstänkt för antingen människorov eller mord på W*lma om han försvann samtidigt som henne.

Om han ansågs som offer likt W*lma hade man sökt efter honom också vilket inte är fallet.

Varför skulle de gå all-in för MGM om en man som W*lma sägs vara otrogen med verkar ha rymt och gömmer sig direkt efter mordet?
Citera
2019-11-26, 10:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Motsatsen till vad många sagt (det fetade). Han skulle tydligen vara jättetrevlig - och en hel massa positiva saker har sagts om honom. Men man har kanske inte talat med de brukare som MGM haft kontakt med. Det kanske är dags att polisen gräver djupare med karaktärsförhören.

Ja, nu vet jag såklart dock inte om MGM kanske bara hade en skitdag vid just detta besöket eller om det är hans "rätta jag" som visade sig.
Huvudsak är ju dock att chef är informerad tänker jag, och finns det fler klagomål så lär ju polis veta om detta också. Hoppas jag iaf..
Senast redigerad av Freneticgrunt259 2019-11-26 kl. 10:58. Anledning: Autocorrect stavade tokigt
Citera
2019-11-26, 10:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luxors
Är rökat cannadis då som han suger i sig?
Det var ju bra att damen sa ifrån besök från han då i fortsättningen.

Brunt och/eller grönt röka.
Både pipa och joints skall det gälla, då enligt rykten som sagt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in