2019-11-26, 08:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goliat1982
Jag förstår👍
Tanken är inte dum.
Men jag är ändå tveksam. Krävs en hel del mod för att mörda någon, packa in denne i en bil för att åka onödigt långt för att dumpa kroppen. För varje meter man kör med bilen så ökar ju risken för upptäkt eller att exponera sig för vittnen.

Tror att GM har handlat i panik och att hon är dumpad högst någon mil eller ett par från mordplattsen. Tror inte heller att hon är väl dumpad utan att det beror på olyckliga omständigheter att hon inte har hittats än.

Ja din teori är absolut väldigt trolig.
Har väldigt svårt att tro att MGM lyckats göra något utöver det vanliga.

Att BO finns i närheten av en bilväg lite slarvigt dold är absolut mest troligt
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mrsdetective
Systern har lagt upp många nyare bilder på sin facebook

Som man måste vara medlem på Facebook för att se antar jag.
Bättre om bilderna finns på polisens hemsida tillgängligt för alla.
Senast redigerad av vemsa 2019-11-26 kl. 08:51.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vemsa
Inte bara polisen utan även åklagarkammaren i Uddevalla är ansträngd:

https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=125&artikel=7119775

Utdrag:
"en åklagare i Uddevalla idag kan ha uppemot 60 pågående förundersökningar på sitt bord. Samtidigt ökar antalet inkomna brottsmisstankar vid kammaren."

Kanske inte så konstigt eftersom Åklagarkammaren i Uddevalla handlägger brott som begåtts i sammanlagt 17 kommuner inom Västra Götalands län (Åmål, Trollhättan, Vänersborg, Strömstad, Lysekil, Lilla Edet, Mellerud, Bengtsfors, Färgelanda, Dals-Ed, Tanum, Munkedal, Sotenäs, Orust, Tjörn, Stenungssund och Uddevalla). Det finns två tingsrätter i området; Uddevalla och Vänersborgs tingsrätt.
https://www.aklagare.se/kontakt/aklagaromraden/aklagaromrade-vast/uddevalla/

Nyttig info som jag givetvis inte kände till. Tack för det.
Citera
2019-11-26, 08:44
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Det ena utesluter inte det andra. Kan mycket väl tänka mig att han både var svartsjuk och ville att W*lma skulle konvertera. MGM ville kanske ha full kontroll över henne helt enkelt.

Har inte läst hela tråden, men stämmer det att familjen har kopplingar till både Anas Khalifa och kanske IS, så skulle inte W*lma få gå utan utan hijab, niqab eller burka, länge till. Och har de kopplingar till dessa, så är de knappast några "moderata" kulturmuslimer.

Någon som vet mer om just detta får gärna skriva mer.
Citera
2019-11-26, 08:46
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Laternan
Såg att MGMs pappa släppts. Undra om det är på goda grunder. Ser annars följande som ett inte helt osannolikt skeende:
Ws anhöriga hade sett ett mörker hos MGM på sistone. Kanske hade han förändrats pga tryck från sin far och andra släktningar.
W brukade prata med MGMs pappa bla när de bråkat. Kanske uttryckte hon tvivel på deras relation och var lite för öppen mot MGMs pappa.
Kanske pappan tyckte att nu får det vara nog- hedern är hotad . W måste konvertera och hålla sig på mattan.
Pappan tar detta med sonen. Sonen påverkas och vill tvinga W till att konvertera och vara lydig. W vägrar och gör slut.
Slutligen händer ett av två scenarier- antingen dödar MGM W i effekt och får hjälp av pappan m fl släktingar att röja undan mordet. Eller så planeras mordet av MGM + far + släkt - mordet är nu ett måste eftersom W verkligen vanärat MGM och därmed hotas hela släktens heder.
Nu måste man besinna sig en smula vi pratar om en man på 44år inte en 65-70årig herre då hade jag kunnat förstå heders relaterade spekulationer, men nu 44årig man som lever som vilken annan jäkla svensson så jag tror allt svammel som du säger kan man skrinlägga!

Detta är inget dyl utan ett mord av slumpen och INGET annat han har tagit W av daga genom strypa hon, Finns inget annat som pekar på andra saker ngt hände på brottsplatsen mellan W & MGM och impulsivstyrt så ströp han henne förmodligen då hon vill lämna han!
Citera
2019-11-26, 08:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Nu måste man besinna sig en smula vi pratar om en man på 44år inte en 65-70årig herre då hade jag kunnat förstå heders relaterade spekulationer, men nu 44årig man som lever som vilken annan jäkla svensson så jag tror allt svammel som du säger kan man skrinlägga!

Detta är inget dyl utan ett mord av slumpen och INGET annat han har tagit W av daga genom strypa hon, Finns inget annat som pekar på andra saker ngt hände på brottsplatsen mellan W & MGM och impulsivstyrt så ströp han henne förmodligen då hon vill lämna han!

Japp - Ett hedersstyrt muslimmord till med andra ord. När ska svenska kvinnor lära sig?
Citera
2019-11-26, 08:55
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:

Vi skamvåld är familjemedlemmar i alla åldrar oftast med. Det är inte ovanligt att mammor och fastrar samt kusiner är ledande i dåden. Och att den bror/kusin som är yngst utför dådet, då de får kortast fängelsetid eller ingen alls.

Lever man som Svensson om man har folk från IS skriva hos sig? Om detta nu stämmer.
Citera
2019-11-26, 09:01
Medlem
jungfru67ans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mallorcakungen
Måndag samt tisdag
Annars senast torsdag, samma dag som w syntes till senast

Mycket intressant.
Varför inte fredagen och helgen?
Citera
2019-11-26, 09:03
Medlem
jungfru67ans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Har inte läst hela tråden, men stämmer det att familjen har kopplingar till både Anas Khalifa och kanske IS, så skulle inte W*lma få gå utan utan hijab, niqab eller burka, länge till. Och har de kopplingar till dessa, så är de knappast några "moderata" kulturmuslimer.

Någon som vet mer om just detta får gärna skriva mer.

Han är KRISTEN KURD.
Kan vi skippa muslimspåret nu?
Citera
2019-11-26, 09:04
Medlem
Citat:

Ett mord av slumpen tvivlar jag på att det är. Men du kanske menar ett mord i affekt, icke överlagt. Så kan det givetvis vara. Allt är möjligt.
Citera
2019-11-26, 09:06
Medlem
PaulPaljetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peeero
Vadå hur har dom annars gått till, menar du att alla bråk håller på i evighters evighet? Någon gång måste ju bråket ta slut.
Jag menar att det brukar höras efteråt att det fortsatt diskuteras. Det blir sällan helt tyst direkt efter att det varit såpass bråk att grannarna reagerar.
Citera
2019-11-26, 09:07
Medlem
JustLikeMoneys avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Ottokar
Japp - Ett hedersstyrt muslimmord till med andra ord. När ska svenska kvinnor lära sig?

Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Vi skamvåld är familjemedlemmar i alla åldrar oftast med. Det är inte ovanligt att mammor och fastrar samt kusiner är ledande i dåden. Och att den bror/kusin som är yngst utför dådet, då de får kortast fängelsetid eller ingen alls.

Lever man som Svensson om man har folk från IS skriva hos sig? Om detta nu stämmer.

Skärp er, familjen är enl. vittnen i tråden förvisso muslimer, men inte praktiserande.

Den som var skriven på deras adress som tillhörde någon familj med IS-anhängare kanske inte ville vara del av detta och därför fått hjälp av MGM2 (pappan).

Om vi/ni inte vet, så behöver man ju inte måla upp värsta sharia-familjen....

Som några andra nyligen varit inne på så lär det snarare handla om ett mord i "stridens hetta", kanske p.ga. att MGM är psykopat eller svartsjuk, men det har ju noll och inget att göra med vilken gud man tillber eller hur mycket.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in