2019-11-25, 22:52
Medlem
Kosmos.s avatar
Sälj bilen.

Tjäna extra pengar bygger mest på vad du har för kompetenser annars är det ett vanligt extrajobb du får skaffa. Se om det finns jobb där du kan jobba timmar på helg.
Citera
2019-11-25, 22:53
Medlem
Tror det absolut enklaste är att vara hundvakt, känner flera som gör det och de får relativt lett 2-3k i mnd för att passa hundar då och då.
Citera
2019-11-25, 23:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av VitMan40Plus
Vad innebär det att skriva SEO artiklar?
Man skriver i princip artiklar på lekmannanivå, genom att kunden beställer en artikel om ett ämne. Då är skribentens uppgift att skriva om ämnet och samtidigt länka till diverse källor (nyhetssidor, uppslagsverk med mera). Väldigt kul och jag tjänar i snitt 2000 kronor på det här per månad. Som mest har jag dragit in runt 4k efter skatt, inte helt fel för att sitta vid datorn och softa
Citera
2019-11-25, 23:24
Medlem
Det finns en ganska enkel lösning på detta om ni båda har en fast anställning med ok inkomst.
Citera
2019-11-25, 23:25
Medlem
Eventvärd på konserter och idrottsarrangemang.
Kräver ingen nämnvärd utbildning.
Exempel vid fotbollsmatcher och hockeymatcher så jobbar publikvärdar vid insläppen och på läktarna.
Vid musikkonserter är det samma sak med insläpp, scendike mm.
Citera
2019-11-25, 23:27
Medlem
jorgenstorm99s avatar
Ge röv är det helt uteslutet? Borde minst ge 10x utan problem. Lagligt dessutom.
Citera
2019-11-25, 23:28
Medlem
Fenjal888s avatar
Köpa biljetter till eftertraktade spelningar och sedan sälja borde väl vara rätt enkla pengar? Jag har inte testat själv men ...

Jag köpte 2x biljetter till Rammstein här i Sverige till nästa sommar, 850 kr st, alltså 1700 kr. Jag har sett vissa gå för 4000-5000 kr på andrahandshandeln.
Citera
2019-11-26, 00:02
Medlem
Djurmos avatar
JULTOMTE!!!
Du kan lätt ta 300 för tio minuters jobb, alltså en klapp per unge, vill de ha dig till att läsa alla paket så är det bara att anpassa priset uppåt. Annonsera redan nästa vecka
Citera
2019-11-26, 00:13
Medlem
Fiverr.com kanske du är duktig på någonting.
Typ skriva artiklar som någon tidigare nämnt.
Citera
2019-11-26, 01:28
Medlem
Designa tröjor på Spreadshirt, teezily eller teespring. Ladda upp hur många motiv du vill på tröjorna och annonsera ut dom. En bra design ger ledigt 2-3000 i fickan och det är pengar du skeppar över paypal och sen för över från paypal kontot till banken.
Citera
2019-11-26, 01:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AreYouBack
Jag skall börja med det. Men det betyder att man måste marknadsföra sina produkter. Det kostar mycket pengar till en början.

Det behöver inte kosta en krona att marknadsföra. Jag håvar in cirkus 3000 kronor varje månad och har inte lagt en krona på marknadsföring.
Citera
2019-11-26, 02:06
Medlem
Barrington1975s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zlatanskusinbarn
Oj.
Ska göra en lång historia kort.
Hamnade hos KF då jag och min sambo gjort en urdum investering. Så nu har vi tillsammans 15k efter skatt i månaden.
Skulden är på 600k och KF tar allt över 15k.

Vår hyra ligger på 8400kr (Vi bor i en stad i Östergötland så hyrorna är dyra)
Vi kan inte få billigare lägenhet då hamnar vi i utanförskapsområde och söker vi billigare lägenhet gör de kontroll och då ser de att vi har KF på oss.

Vi har kallhyra vilket gör att vi har en sammanlagd boendekostnad på 10 000 i snitt per månad.
Vi har matkostnad på 2600kr, 1200kr för en bil och försäkring(som min mamma tagit lån på åt oss) och resten går till bränsle för att ta oss till arbetet.

Förstå mig rätt. Vi överlever på 15k men det blir inget extra. Därför ville jag kolla hur man kan tjäna extra 1-2k i månaden utan att KF tar det. Har ni några tips?

Vad vi testat:
°Olika marknadsundersökningar:
(tar enormt mycket tid och man kommer upp i 3-400kr i månaden)
Det är inte relevant längre eftersom det tar otroligt mycket tid och det är inte värt det.

°Pant: också något som tar mycket tid men som inte ger mer än max 300kr i månaden. Det är också väldigt många nysvenskar som plockar så det är svårt att hitta och komma upp i en lagom summa.

Så, har ni några tips på extra inkomst som gärna betalas ut till Paypal, presentkort eller liknande?

Ta ett extrajobb, jag tror inte kfm ser att du tjänar mer pengar innan du deklarerar nästa gång. Börjar du jobba i januari upptäcker de det inte före juni 2021.

Du kan ju även jobba med små projekt/gigg, kfm ser som sagt inte att du tjänar extra pengar innan du deklarerar. Se till att använda pengarna bara, så att du slipper få de utmätta

En annat alternativ kan vara att hämta upp saker från någon ”bortskänkes-grupp” på facebook och sälja dem på blocket. Det tar såklart lite tid men bör ge mer utdelning per timma än att panta burkar, samt att det är mindre förnedrande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in