Citat:
Ursprungligen postat av
zlatanskusinbarn
Oj.
Ska göra en lång historia kort.
Hamnade hos KF då jag och min sambo gjort en urdum investering. Så nu har vi tillsammans 15k efter skatt i månaden.
Skulden är på 600k och KF tar allt över 15k.
Vår hyra ligger på 8400kr (Vi bor i en stad i Östergötland så hyrorna är dyra)
Vi kan inte få billigare lägenhet då hamnar vi i utanförskapsområde och söker vi billigare lägenhet gör de kontroll och då ser de att vi har KF på oss.
Vi har kallhyra vilket gör att vi har en sammanlagd boendekostnad på 10 000 i snitt per månad.
Vi har matkostnad på 2600kr, 1200kr för en bil och försäkring(som min mamma tagit lån på åt oss) och resten går till bränsle för att ta oss till arbetet.
Förstå mig rätt. Vi överlever på 15k men det blir inget extra. Därför ville jag kolla hur man kan tjäna extra 1-2k i månaden utan att KF tar det. Har ni några tips?
Vad vi testat:
°Olika marknadsundersökningar:
(tar enormt mycket tid och man kommer upp i 3-400kr i månaden)
Det är inte relevant längre eftersom det tar otroligt mycket tid och det är inte värt det.
°Pant: också något som tar mycket tid men som inte ger mer än max 300kr i månaden. Det är också väldigt många nysvenskar som plockar så det är svårt att hitta och komma upp i en lagom summa.
Så, har ni några tips på extra inkomst som gärna betalas ut till Paypal, presentkort eller liknande?
Ta ett extrajobb, jag tror inte kfm ser att du tjänar mer pengar innan du deklarerar nästa gång. Börjar du jobba i januari upptäcker de det inte före juni 2021.
Du kan ju även jobba med små projekt/gigg, kfm ser som sagt inte att du tjänar extra pengar innan du deklarerar. Se till att använda pengarna bara, så att du slipper få de utmätta
En annat alternativ kan vara att hämta upp saker från någon ”bortskänkes-grupp” på facebook och sälja dem på blocket. Det tar såklart lite tid men bör ge mer utdelning per timma än att panta burkar, samt att det är mindre förnedrande.