Flashback bygger pepparkakshus!
2019-11-29, 03:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Loamigad
Det beror på din veckovolym av meddelanden. Jag har för mig att det var 0.12 eurocents som basersättning. Sen har dom en bonusstege beroende på hur mycket du skriver under veckan.
Når du nästa nivå så får du betalt den nya nivån för dina andra meddelanden den veckan.

Ja det kan vara knivigt, en del får du verkligen dra ur dom information, medans dom säger "ja" "nej". Medans vissa skriver hela noveller haha.

Kommer du inte på något att skriva om, så finns en loggbok där allt relevant som sagts ska loggas. Så då kan man alltid ta upp en gammal konversation igen. Fråga om doktorsbesöket dom hade i måndags, om dom kollat upp den konstiga fläcken dom hittade förra månaden..
Ja, detta är sannerligen intressant. Om de frågar, berättar man om sig själv? Ålder, hur man ser ut, vad man gör och bor, fast uppdiktat?
Citera
2019-11-29, 04:45
Medlem
Det har garanterat nämnts eftersom det nästan är det enda säkra kortet där du kan tjäna pengar om du vet vad du pysslar med:

Sätt dig in i börsen, handeln som bedrivs där och börja med att öppna ett gratis ISK hos t ex Avanza. Vissa är värdelösa på aktier - den stora majoriteten. Men du kanske är som jag o har nån jävla autistgrej för just siffror som gör det mycket lättare..

Jag sätter in runt 500 kr att köpa rena aktier för och det dubbla som ligger i säkra fonder. Denna månad har jag tjänat över 67% på aktierna och det ligger ändå en slant där nu kan jag säga. Drar lätt in mer än det du efterfrågar per månad - men vi som har levt längre än 2000-talet vet hur brutala jävla ekonomiska kriser kan svepa över bösen fort som fan.. Skulle inte köpt så mycket aktier om jag var du (om du inte har tid samt kan väldigt mkt om bolagen, branscherna etc).

Vill du vara "feg" kan du sätta in pengarna på en räntefond typ Spiltan Räntefond.. väldigt stabil o inte bunden till annan kommersiell verksamhet. Man brukar spara i den ett år åt gången. Nu i år har folk fått typ 1,55% på sina pengar.. o det e ju lite, men more gain more RISK,.

Fråga här eller PMa om jag kan hjälpa till m nåt.
Citera
2019-11-29, 07:11
Medlem
Haha till alla som föreslår börsen...
Försök sälja av gamla grejer på blocket till en början kanske
Läs in er lite på bonustrading, men då måste ni ha lite startkapital
Citera
2019-11-29, 08:52
Medlem
Loamigads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chillwill
Ja, detta är sannerligen intressant. Om de frågar, berättar man om sig själv? Ålder, hur man ser ut, vad man gör och bor, fast uppdiktat?
Japp allt sånt loggas, och finns det inte loggat, så får du hitta på något passande själv och logga det.
Citera
2019-11-29, 22:00
Medlem
Cykla för Foodora eller något. Gjorde det innan, det är faktiskt ganska kul om vädret är bra och du får motion på köpet.
Citera
2019-11-30, 07:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Skrev du fel eller är jag för trött? Begriper ingenting av detta..
Sent svar. Jag menade att du använder Blocket för köp och sälj.

Exempel, du kan nu köps en beg. Samsung 8 för 1000 på blocket, de säljs även för 3000. Köp i det nedre spannet och sälj det du köpt i det övre spannet.

Bli inte "girig" utan försök ha snurr på det. Försök ett köp/sälj i veckan så har du pengarna snabbt.
Håll dig till kända stora teknikprodukter.
Citera
2019-11-30, 07:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Sent svar. Jag menade att du använder Blocket för köp och sälj.

Exempel, du kan nu köps en beg. Samsung 8 för 1000 på blocket, de säljs även för 3000. Köp i det nedre spannet och sälj det du köpt i det övre spannet.

Bli inte "girig" utan försök ha snurr på det. Försök ett köp/sälj i veckan så har du pengarna snabbt.
Håll dig till kända stora teknikprodukter.

Jaha då förstår jag, du köper och säljer på samma ställe
Citera
2019-11-30, 09:15
Medlem
Jobba-hemifran.se eller vad det är som chatt operatör.

Du chattar med män som vill prata med tjejer(dvs. Du spelar tjej). Kan vara allt om fritidsintressen till kåtbockar.

Men du måste vara rätt bra på att skriva snabbt och snabbtänkt. Vet folk som ligger på mellan 5000-10000 per månad. Du får även utbetalt till ett kort utan skatteverket vetskap.
Citera
2019-12-01, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hailb0p
Jobba-hemifran.se eller vad det är som chatt operatör.

Du chattar med män som vill prata med tjejer(dvs. Du spelar tjej). Kan vara allt om fritidsintressen till kåtbockar.

Men du måste vara rätt bra på att skriva snabbt och snabbtänkt. Vet folk som ligger på mellan 5000-10000 per månad. Du får även utbetalt till ett kort utan skatteverket vetskap.

Kan man få ut pengarna utan att betala skatt?
Citera
2019-12-02, 09:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Registrerad.Medlem
Kan man få ut pengarna utan att betala skatt?
Ja vad jag vet så betalar som ut till payoneer så det är ditt egna ansvar att betala skatt. Payoneer samarbetar ej med Skatteverket.
Citera
2019-12-02, 11:41
Medlem
Etta.Places avatar
Skaffa en inneboende som betalar i handen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in