2019-11-26, 00:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marielo
Tänker på iakttagelsen med den blå skåpbilden igen. Litet konstigt att den vände just där.
Som om "Ingen ide´stanna här om någon annan är här, vi kör tillbaka!"
Det verkar ju som att de hade ett ärende dit.

En mörkblå skåpbil stod mellan mgm:s hus och det andra lägenhetshuset vid 18 tiden idag...
Citera
2019-11-26, 00:16
Medlem
Sveppss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bonaboule
Fimparna har garanterat inget med detta att göra , har han kört ut någon stanna i ren panik för att göra sig av med kroppen ställer han sig inte och kedjerökar . Snabbt ut, göra det han ska och sen dra igen .

Varför var de borta idag?
Citera
2019-11-26, 00:17
Medlem
monocerotiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MenVadVetJag
Så gott som något. Man ska inte utesluta något.
Men jag försöker tänka på vad som är mer eller mindre sannolikt.
Vägarna som du pratar om nu, mellan lindåsvägen och turebog, och bratterödsvägen, är inte vägar folk normalt känner till, om man inte är uppväxt eller boende i området kapelle.
Är man intresserad av skog/natur nära centrum samt har GPS är det möjligt. Nej vi lägger ner den körvägen oddsen i en stressad situation att välja denna rutt är låga
Citera
2019-11-26, 00:17
Moderator
OYs avatar
Citat:
Tänker på iakttagelsen med den blå skåpbilden igen. Litet konstigt att den vände just där.

Skulle jag också gjort om jag i min blå skåpbil med Bogseraktiebolaget stämplat i vindrutan svängde av stora vägen för att pissa.

Likaså hade jag gjort det samma om jag letade efter svamp och bär, hade för avsikt att idka sex i naturen eller sitta ostört och fika eller helt enkelt svängt av på fel ställe.
Citera
2019-11-26, 00:18
Medlem
MenVadVetJags avatar
Citat:
Det var jag som gjorde iakttagelsen, men det kanske var därför du citerade mig.
Jag kan säga som såhär.
Att med tanke på var jag stog med bilen, så ville skåpbilen antingen in på vägen jag var på, men jag var ivägen.
Eller så var det någon som ville veta vem jag var.
De två anledningarna är de enda som jag kan komma på, utöver att någon trott sig ha glömt spisen på och vill vända hem igen. Men det är precis allt annat än en genomfartsled.
Även om man skulle vara boende i området, så skulle man inte köra den vägen till någonting.
Citera
2019-11-26, 00:19
Medlem
Med tanke på all SKOG och allt VATTEN runt Uddevalla och Ljungskile med omnejd, känns det som att detta är som att leta efter en nål i en höstack... Hur stor är egentligen sannolikheten att hitta flickan om hon exempelvis hamnat i vattnet och förts ut mot havet?? Efter 11 dagar kan väl en kropp hamnat en bra bit bort från där den dumpats? Om det är i vatten alltså..
Citera
2019-11-26, 00:19
Medlem
Sveppss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gusselby
Monterad på väggen? Nä nu spårar det ur fullständigt, trodde inte det kunde bli värre. Oj oj oj.

Helt ur spår, ja.

Synd att det inte går att läsa här även om man är aldrig så intresserad.

Nu är tydligen en "Viggo/Wiggo" försvunnen också enligt några nytillkomna här. Villospår alla gånger. "Vi skyller på "Wiggo", ja det gör vi."

Ja vi gör det. Skyller allt på en snubbe som ställt sin telefon på fly mode och kanske inte postat på Snap på hela dagen. Fallet är löst nu kan ni gå och lägga er!
Citera
2019-11-26, 00:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Undra-om
En mörkblå skåpbil stod mellan mgm:s hus och det andra lägenhetshuset vid 18 tiden idag...

Eller snarare minibuss, behöver inte betyda nått, ingen text eller så på den...
Citera
2019-11-26, 00:22
Medlem
Eftersom vi ändå är igång med alternativa spår som inte polisen undersökt ännu.

Det mest sannolika förklaringen måste ju vara att elförbrukningen sköt i höjden när MGM kopplade in sin replika av en stargate som sedan BO gick igenom och därför nu inte kan hittas...

Eller så håller vi oss till etablerad fakta som reflekterats i media hittills och bygger teorier utifrån denna som sansade personer?
Citera
2019-11-26, 00:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svepps
Varför var de borta idag?

Blåst ? Någon duktig människa ville städa ?

Som sagt , har svårt att tro att man ställer sig och kedjeröka på en plats där man försökt göra sig av med en kropp .
Man vill nog fort där ifrån .
Citera
2019-11-26, 00:23
Medlem
monocerotiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MenVadVetJag
Så gott som något. Man ska inte utesluta något.
Men jag försöker tänka på vad som är mer eller mindre sannolikt.
Vägarna som du pratar om nu, mellan lindåsvägen och turebog, och bratterödsvägen, är inte vägar folk normalt känner till, om man inte är uppväxt eller boende i området kapelle.
Slog mig nu... MGM snurrade inte runt där eftersom han arbetade inom hemtjänsten. Har man brukare utanför centrum vet man vilka ställen som är avskilda samt vilka som är dementa/sängliggande som inte reagerar på att det dyker upp en civil bil på natten
Citera
2019-11-26, 00:25
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Undra-om

Nähe?

Jag tror att du är någon på spåret här, gänget har ett antal sådana skåpbilar, mörkt blåa, gråa och lite ljusare blå nyans, tipsa polisen de kan ha tappat bort någon.

Exempel på gängets fordon https://static-cdn.sr.se/sida/images/112/802556ad-aa1f-4691-8fcd-ed651409f806.png?preset=768x432
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in