2019-11-26, 00:00
Medlem
Sveppss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Vi kan skippa bilpressen. Men en kropp i bakluckan på en skrotbil bland 350 andra skrotbilar? Lätt att gömma och hopplös att hitta om man kommer undan bilskrotägarens öga. Placera bilen undanskymt så blir den inte upptäckt på ett bra tag.

Ja det kan var möjligt. Hoppas polisen söker där och är det så tror jag inte ägaren är inblandat eller vet om att hon ligger där.

Vi måste försöka tänka som en stressad grabb som just begått mord. Han blandar inte in massa människor för han vet att det ökar risken för att någon ska knäckas eller gola ner honom. Han är spyfärdig, skakig och sönderstressad och vill bli av med allt som möjligen kan påminna honom om vad han har gjort. Det måste gå fort som fan.

Sen är jag intresserad av fimparna som hittades igår. På vilken plats var det?
Citera
2019-11-26, 00:02
Medlem
Jag ska vara ärlig. jag får en mycket dålig känsla av det här försvinnandet och jag tror att vi aldrig kommer att hitta henne.. det här kommer bli ett så kallat cold case, och om 10 år så kommer folk undra vad var det som hände wilma :/

Jag hoppas verkligen inte det men kände bara för att dela med mig av min känsla för det här försvinnande. jag tror polisen ska leta någonstans i vatten har en känsla av att hon har blivit dumpad i vatten med något som har tyngt ner henne och då blir det väldigt väldigt svårt att hitta henne.
Citera
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyMnemonic
Och vilken relevans har detta i så fall? Det du och någon annan här försöker antyda är ju att denne person (om han överhuvudtaget existerar och haft någon kontakt med BO, vilket jag inte kan se några tecken på... det instagram konto som länkades tidigare är mest uppenbart inte samma person som BO) ska ha rymt med BO och de håller sig borta. Du tror på riktigt att familj och nära vänner inte skulle ifrågasätta om personen inte skulle vara anträffbar och enbart svara på sms tex? Det skulle sannolikt vilken rationell person som helst börja misstänka något i så fall, det kan ju vara vem som helst som skriver/svarar då.

Om han dykt upp i utredningen hade polisen redan plockat in honom för förhör, har väl ingen som helst betydelse om hans festpolare vet var han befinner sig just nu eller inte?

Här är några unga personer som ber KRIM fb om hjälp att finna sin kompis

OnT jag har försökt och få fram om denne inte höra av sig personen möjligen kan ha en koppling till W:s försvinnande. Skulle det vara så att två unga personer försvinner samtidigt så blir det en helt annan sak
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MenVadVetJag
Det finns en uppläggningsplats för båtar på söder, och en i norra Uddevalla.
Båda är inhägnade områden.

Jasså, det var märkligt. Att man ska söka där!
Citera
2019-11-26, 00:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 53....so what
Visa då vad som är fel.

Jag har redan påpekat vad som är fel, det finns inga uppgifter någonstans ifrån annat än här att denna person överhuvudtaget har något med detta att göra. Instagram kontot antyder personen bor i Stockholm, den påstådda följaren ser en person med gravsynnedsättning inte är i närheten av ens samma person som BO... det enda de har gemensamt är förnamnet. (Därför tänker jag inte länka eller skriva ut den profilen heller).
Citera
2019-11-26, 00:04
Medlem
monocerotiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MenVadVetJag
Ja, svänger du av kapellevägen mot lindåsvägen och tar höger, så går det en väg mot Ljungskile, brattås, en väg han inte borde känna till.
Om du inte tar höger, utan bara tar av kapellevägen mot lindåsvägen och kör tills den tar slut, så går det en väg mellan lindåsvägen till tureborg, dom säkert visar sig som "äsperöd" på karta.

Hon kan ju vara både här och där, men sannolikheten att han (mgm eller chaufför) känner till dessa områden finner jag osannolikt.

Edit: BRATTERÖD inte Brattås!!!
Lindåsvägen... Precis! Kanske ett skott från höften ja. Vet ju inte vad för intressen MGM har heller och hur känd han är på dessa områden
Citera
2019-11-26, 00:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Om det finns båtar i det område man söker i så måste även båtarna genomsökas i den mån det går för att man skall kunna utesluta att W finns i området.

Polisen har lagen att förhålla sig till så även frivilliga civilister. Man får inte söka igenom någons båt eller hus om det inte finns en befogad misstanke om att det man söker finns där, om det inte handlar om räddningstjänst och man befarar att en människa behöver hjälp, till exempel vid eftersök av levande person.

Det heter bärgningsbil och bogserbåt, om det nu har någon relevans.

Men det var ju bra att du skrev, att det ska finnas relevans för att båtfolket ska uppmanas att söka där.
GM kan ju haft tillgång till inhägnade områden vis bryggor osv .

Nja, ska man leta efter bärgningstjänst så är ju inte bogsertjänst så relevant, men kanske känner dessa två grupper varandra om staden är liten.
Citera
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shookers
Jag har funderat på en sak. Kanske dum fråga men jag fiskar inte så därför frågar jag om någon vet bättre.

Kan man hitta ett lik i vattnet genom ekolod som finns i vissa båtar? Man kan ju se stenar, upphöjningar, fiskar osv med det. Varför används inte det?

Det bör vara möjligt beroende på typ av ekolod och också vem som använder det. Inte så säker på att en fritidsfiskare är bra på att tolka ekot för vad det är om det inte handlar om fisk och sten.

Men visst kan man använda ekolod, tror faktiskt att polisen gör det ibland, och har de inte egen förmåga så är det väl Kustbevakningen som besitter kompetensen som inlånas, någon?
Citera
Avslutad
Det finns frågetecken gällande tiden som förflutit sedan W sågs senast Torsdagen 14 Nov kring Walkesborg.
Vad har W gjort i Walkesborg innan hon befinner sig i lägenheten hos T Torsdagen 14 Nov?.

Nedanstående inlägg måste vara det som ligger till grund för att T är häktad.
I så fall bygger häktningen på till stor del i två delar. Mobilen blev tyst Torsdag 14 Nov. Vittnet, från grannen om att han hör bråk från lägenheten Torsdag kväll 14 Nov.

Jag tror att det är dom två sakerna som ligger till grund för häktningen. Sedan kan man ju under tiden funnit fler saker som stödjer det hela. Inte minst förhör. Man bygger för ett åtal.

Ursprungligen postat av tankar
HÖRDE BRÅK FRÅN MISSTÄNKTS LÄGENHET
Granne: Det var skrik och bråk sedan blev det tyst

En granne hörde bråk från den misstänkte mannens lägenhet i torsdags 14 november, samma kväll som 17-åriga Wilma Andersson försvann.
Grannen berättar att det var upprörda röster som hördes under torsdagskvällen och ljuden kom ifrån den misstänkte mannens lägenhet, menar grannen.
– Det var skrik och bråk. Det lät som om någon slängde något i golvet flera gånger och kastade grejer. Men efter ungefär tjugo minuter blev det helt tyst och jag har inte hört någonting sedan dess.
Grannen är bedrövad över flickans försvinnande. [---]
Publicerat onsdag 20 november kl 14.30
https://sverigesradio.se/sida/grupps...rtikel=7348221
Citera
2019-11-26, 00:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svepps
Ja det kan var möjligt. Hoppas polisen söker där och är det så tror jag inte ägaren är inblandat eller vet om att hon ligger där.

Vi måste försöka tänka som en stressad grabb som just begått mord. Han blandar inte in massa människor för han vet att det ökar risken för att någon ska knäckas eller gola ner honom. Han är spyfärdig, skakig och sönderstressad och vill bli av med allt som möjligen kan påminna honom om vad han har gjort. Det måste gå fort som fan.

Sen är jag intresserad av fimparna som hittades igår. På vilken plats var det?

Fimparna har garanterat inget med detta att göra , har han kört ut någon stanna i ren panik för att göra sig av med kroppen ställer han sig inte och kedjerökar . Snabbt ut, göra det han ska och sen dra igen .
Citera
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Är det någon som vet från vilken klan/stam/tribe MGMs familj tillhör/kommer ifrån?

Eller område i Irak/Kurdistan?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Här är några unga personer som ber KRIM fb om hjälp att finna sin kompis

OnT jag har försökt och få fram om denne inte höra av sig personen möjligen kan ha en koppling till W:s försvinnande. Skulle det vara så att två unga personer försvinner samtidigt så blir det en helt annan sak

Det finns ingen koppling att få fram, det påstods och länkades till en instagram profil tidigare man påstod var BO (som var följare till denne).
Öppna den profilen om du inte genast ser på profilfotot att det är olika personer så är nästa tips att lokalisera samma profils snapchatkonto som har en mycket större version av exakt samma bild framgår det inte tydligt då att det är en annan person än BO så är det synsam och flaskbottnar som gäller.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in