2019-11-25, 23:30
Medlem
MenVadVetJags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marielo
Jag vet inte riktigt ... men jag tror deras uppmaning handlar om att hon kan ha lagts i något förråd nära vattnet bara. Är inte så hemma på benämningar kring bärga - bogsera eller vattnets betydelse i Uddevalla.
De kanske gått igenom massor av förråd och detta återstår ...
Jag torrhet blir ett genombrott i utredningen snart.
Det händer saker.

Det finns en uppläggningsplats för båtar på söder, och en i norra Uddevalla.
Båda är inhägnade områden.
Citera
2019-11-25, 23:31
Medlem
Undrar om någon aktiv i tråden egentligen tror att "killen" skulle vara oskyldig?

Eller att han inte är ihopkopplad med hennes försvinnande?

Vad ligger oddsen på att det är en helt okänd gärningsman som slumpmässigt valt henne?

Hur stor/liten chans är det att hans familj/släkt etc skulle ha någon del i det hela?
Citera
2019-11-25, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Undra-om
Det går en liten väg mellan kappele och tureborg, även från bratteröd till kappele, en del hus att passera den vägen... Fortsätter du förbi bratteröd mott vassbo kan du svänga mot stenshult och den vägen komma till äsperöd
Ligger ett par sjöar längs vassbovägen och på satellit ser der rätt öde och skogrikt ut. Inte så mycket bebyggelse intill vägen. Ligger gårdar på stickvägar. Vägen är så pass stor att det inte skulle verka misstänkt med nattrafik där.
Citera
2019-11-25, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marsipananka
Hej, om det är MGM som är GM/vållande, så tror jag att han ville bli av med kroppen ganska omgående. Jag tror en lite större resväska på hjul kan ha använts. Det väcker mindre frågor än en större sopsäck, om man nu skulle möta någon. Någon kan ha hämtat upp resväskan och kört iväg med den. På fredagen jobbade MGM som vanligt, men kan ha inhandlat/skaffat rengöringsmedel o annat, som han tvättade med på fredag, lördag.
Alternativt, kan BO ha hamnat i frysen som en desperat åtgärd. På lördagen kan frysen ha stått på full effekt, det drar en del, och därefter kan man ha delat kroppen i bitar och burit iväg i omgångar. Antar att det inte sprutar blod om det är stenhårt. Därefter kan delarna ha lagts en frys någonstans eller flera frysar?

"Det drar en del"

Hur mycket tror du en frysbox drar i energi i snabbfrysläge?
Citera
2019-11-25, 23:35
Medlem
HRTs avatar
Var den MGM hos olika brukare, eller fast inne i stan.
Han kanske har jobbat lite utanför, haft vetskap om intressanta ställen.
Finns det ingen i MGM bekantskaps krets som känner till intressen, var han brukade vara.
Citera
2019-11-25, 23:36
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 53....so what
Aldrig.... Europaväg med lastbilar och övrig trafik.

Det är också min erfarenhet av Uddevallabron, dygnet runt, dock väldigt dött på julafton från klockan 15, nej uteslut bron tills något konkret talar för den.
Citera
2019-11-25, 23:37
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
MGM sveper in W i ett lakan och om en granne frågar, så sover hon bara, nästa dag blir W försvinnande en riksnyhet, MGM grips och berättar att han bar ner W sovandes insvept i ett lakan, sedan vet han inte var hon tog vägen?

Den där pojkvännen i ditt exempel, dömdes han som skyldig till något, eller han kom undan?

Men det var ju inte den som var frågan

Det vet nog både du och jag, han dömdes. Dom hittade henne nergrävd i en åker, flera månader senare.

Likaså bars ju Ida Fässberg ut, i ett påslakan. Och hennes mördare åkte också senare fast.

Fast i båda fallen bars BO ut från lägenheten i lakan redo påslakan och ”i skydd av mörkret” och utan att någon såg dom. Det var andra omständigheter som gjorde att de åkte fast.
Citera
2019-11-25, 23:37
Medlem
MenVadVetJags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av monocerotis
Möjligt... Går det något motionsspår där i skogarna mellan den vägen Bratteröd /Äsperöd?
Det går en skogsväg mellan kapelle, lindåsvägens slut, till tureborg, även kallat turebronx.
Skulle inte vilja kalla det motionsspår, men det finns en väg där, ja.
Citera
2019-11-25, 23:38
Medlem
monocerotiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HRT
Var den MGM hos olika brukare, eller fast inne i stan.
Han kanske har jobbat lite utanför, haft vetskap om intressanta ställen.
Finns det ingen i MGM bekantskaps krets som känner till intressen, var han brukade vara.
Det pratade vi om igår här i tråden men ingen fick napp hur stort område Söder i Uddevalla har på landsbygden.
Citera
Medlem
Men alltså köper folk verkligen teorin om den såkallade "Wiggo" som helt plötsligt dyker upp?
Varför har detta inte nämnts tidigare?
OM hon nu varit otrogen så skulle polisen garanterat hittat något om detta, SMS, messenger, vad som helst.
Och denna Wiggo påstås vara spårlöst försvunnen i ca. 1 vecka. Har han ingen familj? Vänner? Anhöriga? Ingen som efterlyser honom? Ingen som kontaktar polis?
Alltså nej 🤦‍♀️🤦‍♀️
Citera
Medlem
Pandalina4s avatar
Rätt nära till Gullmarsfjorden oxå. Uddevalla Lysekil med buss 55 min typ, bil 35 tänker ur minnet. Gullmarsfjorden är Sveriges mest utpräglade tröskelfjord med ett genomsnittligt djup på 20–40 meter vid mynningen och ett största uppmätt djup på 118,5 meter. Bredden är 1–3 kilometer.
Citera
2019-11-25, 23:39
Medlem
MenVadVetJags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anonymf
Har det inte gjorts några förhör med MGM’s arbetskollegor? Han bör ju betett sig lite nervöst om han jobbade dagen efter ’försvinnandet’. För han jobbade väl på fredagen?
Försvinnandet var ju inte känt då, men jag hoppas de är förhörda.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in