2019-11-25, 23:49
Medlem
53....so whats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyMnemonic
Om han har kontakt med familj och vänner är han väl inte frånvarande per definition?

Jo, från han vänkrets som inte sett han. DVS. de som inte har kontakt med hans familj.
Citera
2019-11-25, 23:51
Medlem
Jag har funderat på en sak. Kanske dum fråga men jag fiskar inte så därför frågar jag om någon vet bättre.

Kan man hitta ett lik i vattnet genom ekolod som finns i vissa båtar? Man kan ju se stenar, upphöjningar, fiskar osv med det. Varför används inte det?
Citera
2019-11-25, 23:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Poppisen
Ligger ett par sjöar längs vassbovägen och på satellit ser der rätt öde och skogrikt ut. Inte så mycket bebyggelse intill vägen. Ligger gårdar på stickvägar. Vägen är så pass stor att det inte skulle verka misstänkt med nattrafik där.

Visst är det så, men man kan ju även åka mot stenshult, där finns små sjöar, en större sjö Öresjö, men även åka vidare mot trollhättan och Vänersborg...
Såg hundpatruller åka upp mot stenshult via äsperöd i förra veckan...
Citera
2019-11-25, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svepps
Nej nu får ni sit down! För det första har det framkommit att pappan tycker om flickan och för det andra så pratar vi om så sjuka saker här att man undrar hur ni tror vanliga människor fungerar. Det här var inget planerat eller genomtänkt utan allt hände i panik och nej ni får snälla sluta!

Jag tror inte pappan har en aning om var hon är.
Vi kan skippa bilpressen. Men en kropp i bakluckan på en skrotbil bland 350 andra skrotbilar? Lätt att gömma och hopplös att hitta om man kommer undan bilskrotägarens öga. Placera bilen undanskymt så blir den inte upptäckt på ett bra tag.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 53....so what
Jo, från han vänkrets som inte sett han. DVS. de som inte har kontakt med hans familj.

Och vilken relevans har detta i så fall? Det du och någon annan här försöker antyda är ju att denne person (om han överhuvudtaget existerar och haft någon kontakt med BO, vilket jag inte kan se några tecken på... det instagram konto som länkades tidigare är mest uppenbart inte samma person som BO) ska ha rymt med BO och de håller sig borta. Du tror på riktigt att familj och nära vänner inte skulle ifrågasätta om personen inte skulle vara anträffbar och enbart svara på sms tex? Det skulle sannolikt vilken rationell person som helst börja misstänka något i så fall, det kan ju vara vem som helst som skriver/svarar då.

Om han dykt upp i utredningen hade polisen redan plockat in honom för förhör, har väl ingen som helst betydelse om hans festpolare vet var han befinner sig just nu eller inte?
Citera
Medlem
MenVadVetJags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av monocerotis
På min karta ser jag något som skulle kunna vara ett typ löparspår när du kör Bratteröds vägen sen kommer det på vänster sida när skogen börjar
Ja, svänger du av kapellevägen mot lindåsvägen och tar höger, så går det en väg mot Ljungskile, brattås, en väg han inte borde känna till.
Om du inte tar höger, utan bara tar av kapellevägen mot lindåsvägen och kör tills den tar slut, så går det en väg mellan lindåsvägen till tureborg, dom säkert visar sig som "äsperöd" på karta.

Hon kan ju vara både här och där, men sannolikheten att han (mgm eller chaufför) känner till dessa områden finner jag osannolikt.

Edit: BRATTERÖD inte Brattås!!!
Senast redigerad av MenVadVetJag 2019-11-25 kl. 23:54.
Citera
2019-11-25, 23:56
Medlem
53....so whats avatar
Citat:
Och vilken relevans har detta i så fall? Det du och någon annan här försöker antyda är ju att denne person (om han överhuvudtaget existerar och haft någon kontakt med BO, vilket jag inte kan se några tecken på... det instagram konto som länkades tidigare är mest uppenbart inte samma person som BO)

Om han dykt upp i utredningen hade polisen redan plockat in honom för förhör, har väl ingen som helst betydelse om hans festpolare vet var han befinner sig just nu eller inte?

Detta är ju ett nytt spår så polisen kanske inte nåtts av det ännu. Jag tror inte på nåt förrän det visar att det kan ha relavans, därav försöker man fråga så att det uppkommer motstridiga uppgifter eller rena felaktigheter.
Finns inget att debunka ännu.
Citera
2019-11-25, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 53....so what
Detta är ju ett nytt spår så polisen kanske inte nåtts av det ännu. Jag tror inte på nåt förrän det visar att det kan ha relavans, därav försöker man fråga så att det uppkommer motstridiga uppgifter eller rena felaktigheter.
Finns inget att debunka ännu.

Det är ju precis vad det gör, detta är en trådsanning och det är lika mycket att utreda som den påstådda elförbrukningen i samband med försvinnandet. Dvs ingen alls.
Citera
2019-11-25, 23:59
Medlem
lolita-xs avatar
Ingen som vet om MGM + familj har någon form av sommarställe/kolonilott ? Eller om det dykt upp en stor cement klump nånstans ?

Jag hoppas verkligen de hittar henne snart så man även kan fastställa dödsorsak så de inte blir en ”brott mot griftefriden” som i Madelene fallet
Citera
Medlem
Marsipanankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheWolfAmongUs
Dubbelt så mycket som vadå? Har du ens en siffra du tänker på?

Dubbelt så mycket som en nyare frys så klart. En gammal frys drar 1000 kwh per år jämfört med en ny som i snitt drar 400 kwh per år. Det blir i snitt 2,7 kwh per dygn för den gamla och 1, 1 för den nya. Står frysen på full effekt så lär den ju dra betydligt mer.
Citera
Medlem
53....so whats avatar
Citat:
Det är ju precis vad det gör, detta är en trådsanning och det är lika mycket att utreda som den påstådda elförbrukningen i samband med försvinnandet. Dvs ingen alls.

Visa då vad som är fel.
Citera
Medlem
Jag tror inte på el-teorin och allt vad den dragit med sig om moderna pizzaugnar, mikro, varmluftsugnar eller frysboxar. Min elmätare skjuter också i höjden ibland när det är kallt ute då element m.m. justeras automatiskt. Då MGM1s bostad ser ut att vara från 50-talet kan den inte vara särskilt bra isolerad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in