Citat:
Ursprungligen postat av
Picasso2
Du har ju helt rätt i det du säger. Dock, i just detta fall är pojkvännen inte det minsta oroad, han öppnar inte dörren för hennes anhöriga. Han skickar inget oroande meddelande på Facebook - bara kopierar in styvmammans (?) efterlysning utan kommentar. Han är tyken mot pappan när han väl öppnar dörren. Att inte ta sig tid att ens ha ett litet oroligt samtal med flickvännens pappa är väldigt märkligt ifall han skulle vara oskyldig. Han bedyrar för sin far att han inte gjort något. Varför skulle han ens bedyra det? Och på vilken fråga då? Normala föräldrar frågar väl inte sina söner "har du dödat din flickvän?", om de sprungit iväg efter ett gräl? I efterhand har mamman (?) sagt att man på sistone sett en oroande svart sida hos pojkvännen som tydligen var skrämmande.
Det är för mycket som inte stämmer. Och då har jag bara skrapat på ytan, jag har verkligen inte den info och eventuella bevis som polisen har. Är han oskyldig så uppför han sig väldigt märkligt. Jag tror han dödat henne, men jag skulle inte kunna bevisa det.
Hans bristande oro och "asocialitet" kan som jag nämnt tidigare, bero tex på att hon hade gjort slut och han var därför ledsen.
Så här kan kanske konversationen med MGM:s pappa ha sett ut:
Pappa: "Vet du var hon är?"
MGM: "Nej... vadå, tror du att jag har gjort något med henne? Jag lovar dig pappa, jag har inte gjort henne något."
Att MGM ställer den frågan och säger så är inte konstigt, eftersom hon vi det laget var anmäld försvunnen och det är vanligt att pojkvännen misstänks vid flickors försvinnanden.
Domstolen, alltså de högre instanserna, kommer nästan garanterat inte lägga någon vikt vid det samtalet iallafall.
Vad mamman (vilken mamma?) har sett i hans beteende vet jag inte, men en förändring i hans beteende kan kanske bero på att deras förhållande var på väg att ta slut.