2019-11-25, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Om ingen annan svarat ännu så tror jag att vi löste detta i förra "eldiskussionen".

En ångtvättsmaskin......kanske t o m en industriell sådan. "Inlånad" från pappsens jobb; bilverkstad?

Men det är en obekräftad teori.
Eller så accepterar man att det är en trådsanning och att det helt enkelt inte finns minsta lilla relevans i någon högre elförbrukning.
Citera
2019-11-25, 21:50
Medlem
Signaturen Herrkaramell (inlägg 62 av honom) är den som postade sign Overtramps länk.
Sidan 6661 var det då men den har flyttats beroende på raderingar och antal kommentarer.
Angående industriområdet där det finns gröna garageportar om man vrider på bilden (först syns bara gröna dörrar).
Senast redigerad av Marielo 2019-11-25 kl. 21:52.
Citera
2019-11-25, 21:50
Medlem
MenVadVetJags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Det klampar runt folk i snart sagt hela kommunen, du bör åtminstone kunna säga på ett ungefär, Ljungskile, Uddevalla S, V, Ö, N, eller någon mindre by, vid hav, sjö eller något.

Ja, det kan jag ju såklart =)
Norra Uddevalla.
Jag kan såklart ha fel också, jag hoppas nästan det, borde kollat och hört av mig tidigare.
Citera
2019-11-25, 21:52
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Den där elmäntaren - är det en snubbe från ortens elverk som verifierat detta i tråden eller hur i all världen kan den upplysningen ha kommit Flashback tillhanda? Trådsanning ang elförbrukningen? Vi vet hur trådsanningar kan löpa som en svart lång orm genom ett helt ärende, bara för att visa sig att det var fullständigt taget ur det blå.

Det var en som kände någon som jobbade på ett elbolag. Som kollade upp MGMs lgh av ren nyfikenhet, adressen och lghnr fanns ju tidigare i tråden Men det kunde inte bekräftas i tråden pga att användaren inte ville outa sin vän som jobbar där.

Men lite konstg sak att trolla om, så jag tror att det är sant.

Troligen en ångtvätts"dammsugare"...från pappsens bilverktad, inlånad. Hyggligt tyst som en vanlig dammsugare, men drar massor av el.....

Användaren rekommenderades att tipsa polisen. Nicket var Missy.....någonting.
Citera
2019-11-25, 21:52
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustLikeMoney
Skatten är i Mars och blir den inte betald på förfallodagen så inträder körförbud dagen efter. För att lösa körförbudet måste skatt + ränta betalas.

Vid körförbud så är just det statusen på fordonet.

Men hur kan du utläsa att bilen skattades i mars månad, det framgår väl bara vad årsskatten är, eller?

Vi behöver ju inte göra det svårare, men det går faktiskt att köpa en oskattad bil, eller?

Kan man utesluta att det var körförbud på bilen på grund av obetald skatt?

Seriöst intresserad
Citera
2019-11-25, 21:54
Medlem
Wotans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustLikeMoney
Skatten är i Mars och blir den inte betald på förfallodagen så inträder körförbud dagen efter. För att lösa körförbudet måste skatt + ränta betalas.

Vid körförbud så är just det statusen på fordonet.

Användningsförbud heter det när skatten inte är betald, då får inte bilen köras under några omständigheter. Körförbud är oftast att besiktningen gått ut, då får man köra kortast väg till besiktningen eller verkstad.
Citera
2019-11-25, 21:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Du har ju helt rätt i det du säger. Dock, i just detta fall är pojkvännen inte det minsta oroad, han öppnar inte dörren för hennes anhöriga. Han skickar inget oroande meddelande på Facebook - bara kopierar in styvmammans (?) efterlysning utan kommentar. Han är tyken mot pappan när han väl öppnar dörren. Att inte ta sig tid att ens ha ett litet oroligt samtal med flickvännens pappa är väldigt märkligt ifall han skulle vara oskyldig. Han bedyrar för sin far att han inte gjort något. Varför skulle han ens bedyra det? Och på vilken fråga då? Normala föräldrar frågar väl inte sina söner "har du dödat din flickvän?", om de sprungit iväg efter ett gräl? I efterhand har mamman (?) sagt att man på sistone sett en oroande svart sida hos pojkvännen som tydligen var skrämmande.

Det är för mycket som inte stämmer. Och då har jag bara skrapat på ytan, jag har verkligen inte den info och eventuella bevis som polisen har. Är han oskyldig så uppför han sig väldigt märkligt. Jag tror han dödat henne, men jag skulle inte kunna bevisa det.

Hans bristande oro och "asocialitet" kan som jag nämnt tidigare, bero tex på att hon hade gjort slut och han var därför ledsen.

Så här kan kanske konversationen med MGM:s pappa ha sett ut:

Pappa: "Vet du var hon är?"
MGM: "Nej... vadå, tror du att jag har gjort något med henne? Jag lovar dig pappa, jag har inte gjort henne något."

Att MGM ställer den frågan och säger så är inte konstigt, eftersom hon vi det laget var anmäld försvunnen och det är vanligt att pojkvännen misstänks vid flickors försvinnanden.
Domstolen, alltså de högre instanserna, kommer nästan garanterat inte lägga någon vikt vid det samtalet iallafall.

Vad mamman (vilken mamma?) har sett i hans beteende vet jag inte, men en förändring i hans beteende kan kanske bero på att deras förhållande var på väg att ta slut.
Citera
2019-11-25, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Är det denna länk du tänker på?

(FB) Wilma Andersson 17 Uddevalla försvunnen 13/14 nov. 2019. Sammanfattning i trådstart.
Ja!
Citera
2019-11-25, 21:57
Medlem
Citat:
Det var en som kände någon som jobbade på ett elbolag. Som kollade upp MGMs lgh av ren nyfikenhet, adressen och lghnr fanns ju tidigare i tråden Men det kunde inte bekräftas i tråden pga att användaren inte ville outa sin vän som jobbar där.

Men lite konstg sak att trolla om, så jag tror att det är sant.

Troligen en ångtvätts"dammsugare"...från pappsens bilverktad, inlånad. Hyggligt tyst som en vanlig dammsugare, men drar massor av el.....

Användaren rekommenderades att tipsa polisen. Nicket var Missy.....någonting.
Ok. Jag har under flera dagar frågat om varifrån detta kommit, och inte fått minsta svar eftersom folk inte visste. En ångtvätt kan i så fall vara rimlig. Men det tar inte bort allt. Det GÅR inte eftersom blod har en tendens att ta sig in i skrymslen. Så förhoppningsvis har man med luminol hittat blodspår om det skulle vara något sådant.
Citera
2019-11-25, 21:58
Medlem
Är det ett medium som uppgifterna ni tjafsar om kommer? Är det bekräftat att det är ett medium och inte någon som visste nåt.
Citera
2019-11-25, 21:59
Medlem
Viggo

https://instagram.com/viggovonarbin?igshid=16gnrrmximmkt
Citera
2019-11-25, 21:59
Medlem
Citat:
Om ingen annan svarat ännu så tror jag att vi löste detta i förra "eldiskussionen".

En ångtvättsmaskin......kanske t o m en industriell sådan. "Inlånad" från pappsens jobb; bilverkstad?

Men det är en obekräftad teori.
Bra tanke, hade missat den.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in