2019-11-25, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mamsar
Kan det vara

https://mrkoll.se/person/Mans-Viggo-Sebastian-von-Arbin-Halleback-339-Uddevalla/DYuquerAdYQasqqksqqkcYfrbTAQmmUxauerAuerAcYfruerA

18 år och enda V*ggo/ W*ggo i Uddevalla i den åldern.

Det finns en till med ett efternamn på B, ingen av dessa har nån givande Facebookprofil tyvärr.
Citera
Medlem
Citat:
Kan det vara

https://mrkoll.se/person/Mans-Viggo-Sebastian-von-Arbin-Halleback-339-Uddevalla/DYuquerAdYQasqqksqqkcYfrbTAQmmUxauerAuerAcYfruerA

18 år och enda V*ggo/ W*ggo i Uddevalla i den åldern.
Börja inte lägga ut andra namn bara för att ett troll slänger ur sig något. Gå inte på det.
Citera
Avslutad
Har man letat norr om Uddevalla. Ovanför Dalaberg? I skogen där det på skyltar står att man inte får vistas pga militärområde?
Senast redigerad av Drommar 2019-11-25 kl. 21:41.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jonny.Boj
Tack för detta, Moderatorn tog bort mitt inlägg när jag ifrågasatte Marielos i lägg om att ett medium har sagt att man skall leta efter något garage med gröna dörrar.
Såhär skrev den personen:

Vad är detta för svammel om ett medium? Släpp det om det nu bara är ett RYKTE.

Jag skrev fel här, den var postad av OVERTRAMP. Ursäkta.
Allt annat är korrekt.
Citera
2019-11-25, 21:40
Medlem
MenVadVetJags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Har du berättat i tråden exakt var du såg den här skåpbilen och tidpunkt, om inte, gör det nu direkt så att alla som läser här kan bilda sig en uppfattning om skåpbilens relevans för fallet.

Förstår hur du menar, men jag ville se om det omnämnts här, för att se om det fanns relevans för polisen.
Jag ser ingen bra mening med att berätta exakt var, då det kan klampa runt nyfiket folk och förstöra bevismaterial.
Även om bilen, vad det verkar, inte omnämnts i tråden, fick jag ändå rådet att informera polis, vilket jag gjort.
Sorry om jag förstörde någons kväll.

Men om du vill veta tid, så var det 16:41, och den enda bil jag såg på 30 minuter.
Citera
2019-11-25, 21:41
Medlem
dryopteriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av monocerotis
Ge er nu!! Det är ett företag som INTE har med detta att göra. Glöm det🙈

sorry! var ironi. trodde det framgick.
Citera
2019-11-25, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drommar
Har man letat norr om Uddevalla? I skogen där det på skyltar står att man inte får vistas pga militärområde?

Japp ganska omfattande sök där

Om någon mer skall leta i Ljungskile så börja vid det vi kallar ”träsket”

funneshultssjön

Ligger i närheten av de andra sjöarna som jag förstår att polis sökt vid.
Citera
2019-11-25, 21:43
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marielo
Har skrivit in länken manuellt här på två ställen men det fungerar inte.
Leder till "error". Bättre gå till sign Overtramps kommentarer på hans profil och hitta originallänken.

Är det denna länk du tänker på?

(FB) Wilma Andersson 17 Uddevalla försvunnen 13/14 nov. 2019. Sammanfattning i trådstart.
Citera
2019-11-25, 21:43
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MenVadVetJag
Förstår hur du menar, men jag ville se om det omnämnts här, för att se om det fanns relevans för polisen.
Jag ser ingen bra mening med att berätta exakt var, då det kan klampa runt nyfiket folk och förstöra bevismaterial.
Även om bilen, vad det verkar, inte omnämnts i tråden, fick jag ändå rådet att informera polis, vilket jag gjort.
Sorry om jag förstörde någons kväll.

Men om du vill veta tid, så var det 16:41, och den enda bil jag såg på 30 minuter.

Det klampar runt folk i snart sagt hela kommunen, du bör åtminstone kunna säga på ett ungefär, Ljungskile, Uddevalla S, V, Ö, N, eller någon mindre by, vid hav, sjö eller något.
Citera
2019-11-25, 21:45
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pisseman
Eller så ville han inte att pappan skulle se blodet i lägenheten, eller glassplitter.

Hmm, en dammsugare drar rätt mycket ström, kör man den länge så skulle den kunna synas rejält. Den låter inte heller tillräckligt för att störa grannarna (om det är en ultra silencer Eller liknande).

Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Nej, en dammsugare drar inte mycket ström och det kommer inte ge något avvikande utslag på elförbrukningen för att du städar länge ....

Citat:
Ursprungligen postat av MCL85
Elvärme drar rätt mycket. Oavsett om den är från direktverkande el eller vattenburen el. Beror ju på vad man har hemma. Är väl inte så vanligt i lägenheter att man har uppvärmningen på elen längre? Så länge man inte själv satt in nåt. Uppvärmning drar en hel del. Eller så kan det ju vara fel på nåt hemma, typ ugnen eller en spisplatta. Eller fel på elmätaren. Annars drar det nog inte iväg så mycket. Är såna svar jag själv fick av Vattenfall när jag hade en dialog med den angående vår förbrukning hemma, då vi undrade vad det var som drog iväg så mycket ibland. Har fortfarande inte fattat riktigt, förutom det med uppvärmningen då förstås. Ibland kan det dra iväg lite ändå utan uppvärmningen och då fattar vi ingenting varifrån det kommer då vanliga apparater vanligtvis inte drar så mycket, såvida det inte är fel på nåt alltså.

Citat:
Ursprungligen postat av Pisseman
Och här har vi nästa orsak till hög elförbrukning. Skurar man med klorin vill man vädra ordentligt, men då blir det kallt. Då är det enkelt att värma lägenheten med spis och ugn.

Om ingen annan svarat ännu så tror jag att vi löste detta i förra "eldiskussionen".

En ångtvättsmaskin......kanske t o m en industriell sådan. "Inlånad" från pappsens jobb; bilverkstad?

Men det är en obekräftad teori.
Citera
2019-11-25, 21:45
Medlem
JustLikeMoneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Hur ser man att skatten är betald på den sidan?

I trafik är inte synonymt med skattad, eller?

Påställd --> I trafik

Avställd --> Ej i trafik

Påställd, Ej betalt skatt --> I trafik med körförbud
Skatten är i Mars och blir den inte betald på förfallodagen så inträder körförbud dagen efter. För att lösa körförbudet måste skatt + ränta betalas.

Vid körförbud så är just det statusen på fordonet.
Citera
2019-11-25, 21:47
Medlem
Citat:
Kan det vara

*****************länk till MRKoll************************

18 år och enda ****namn****** i Uddevalla i den åldern.

-----
Men nu får du väl ändå ge dig! Även om det är Flashback får det väl finnas hejd på att slänga ur sig länk till en kanske random person bara för att någon annan användare påstår att Wilma eventuellt träffat någon med det FÖRNAMNET. Det finns väl dessutom fler platser att bo på i Sverige än Uddevalla?!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in