2019-11-25, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thetruesayer
Alltså nu tycker jag det spårar i tråden!
Detta med skrot och blå skåpbil som diskuterades förut idag, hade INGET att göra med nåt medium!!! Det handlade lm att någon hört ett rykte om att mgm fars bil setts på en skrot i helgen. Inget bekräftat, utan ett RYKTE!! Sen angående den där blå skåpbilen, den hade uppmärksammas av en annan här i tråden när h*n hade vart på ett ställe han inte, vad jag uppfattade det som, förväntade sig stöta på någon. På denna bil skall det ha funnits någon slags text i stil med bogsering.. Han råddes att ringa polis och tipsa om detta!! Så alltså, blanda inte ihop skåpbil med medium o skapa egna sanningar..

Tack för detta, Moderatorn tog bort mitt inlägg när jag ifrågasatte Marielos i lägg om att ett medium har sagt att man skall leta efter något garage med gröna dörrar.
Såhär skrev den personen:
Citat:
Ursprungligen postat av Marielo
Finns en skrot med bogsering som heter Tungbärarna på Björbäcksvägen.
"Larmassistans" står det där också.
Till höger på kartan några hundra meter finns Stureholmsvägen/ industriområde - och just där
finns garage med gröna portar (om man vrider på bilden i en länk här tidigare i tråden, postat av Komment 1 )- ett medium har sagt att man ska leta efter garagedörrar med gröna portar någon skrot.
Vad är detta för svammel om ett medium? Släpp det om det nu bara är ett RYKTE.
Citera
2019-11-25, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MenVadVetJag
Korrekt! Jag gjorde en iakttagelse angående den blå skåpbilen. Den är uppriktig och jag har följt rådet jag fick.
Den blå skåpbilen är sann och riktig i sig, men det betyder inte att den har med Wilmas försvinnande att göra!
Jag ville bara kolla om uppgifter om denna bil kommit fram tidigare i tråden, det var det enda.

Jo men precis. Ville bara förtydliga för Marielo, att det inte hade med uppgifterna om medium att göra. Verkade som att det pratat om medium tolkades ihop med vår diskussion förut. Du gjorde helt rätt som tipsa polis om din observation 👍
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svennovic666
Enligt ryktena på stan så har han varit borta i närmare en vecka.

Men vadå? Vad är det för kille och när och hur ska han ha träffat Wilma? Är detta känt för polisen? Även om det är "rykten". Ska han ha försvunnit typ samtidigt eller strax efter Wilma?
Citera
Medlem
STORVITHAJs avatar
Citat:
Enligt ryktena på stan så har han varit borta i närmare en vecka.
Om du trollar så bör du tänka om, det är inte rätt tråd att förstöra mera i.
Om du inte trollar så får du ge mera info.
Citera
Medlem
monocerotiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jubbero
Rekommenderar att ni ansluter er till Missing People. Klart seriösast och effektiva upplägg på söken.
Och slutar tidigast.
Citera
2019-11-25, 21:30
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MCL85
Men vadå? Vad är det för kille och när och hur ska han ha träffat Wilma? Är detta känt för polisen? Även om det är "rykten". Ska han ha försvunnit typ samtidigt eller strax efter Wilma?
Läser man ungefär i samma tidsspann verkar det som.....
Citera
2019-11-25, 21:31
Medlem
Timeouts avatar
Fick lite info i pm. Tack för förtroendet

I dag har det pågått aktivitet med sök från grusvägen från Ulvesundsvägen österut förbi skolan och österut mot Vassbo under E6an.
Sökare från FIKK har varit vid Kolbengtserödsjön och tydligen även längs havet från Ulvesund upp till Resteröd.

Den som skickade pm är själv dock tveksam om MGM har slängt någon kropp i havet längs den sträckan för på de flesta ställena är det väldigt långgrunt, fast det vet kanske bara lokalt boende.
Hen tror mer på området Vassbo/Kolbengtseröd för där ligger husen betydligt glesare.

Mgm bor i södra Uddevalla, så det mest logiska borde vara att han kör söderut där staden tar slut, kör han norrut så måste han in i centrum där bl a polishuset ligger och det är större risk att bli stoppad, men vem vet hur logiskt en mördare tänker?

FIKK söker tydligen i områdena Ulvesund, Restenäs och Resteröd, både i skogen österut och längs strandlinjen.

Tittar man på en karta så är det ett enormt stort område mellan södra Uddevalla och Ljungskile att söka igenom och det mest logiska är att köra söderut från MGM:s hem om han vill gömma en kropp.
Något måste polisen ha om dom områdena då dom söker så mycket där.
https://www.hitta.se/kartan?&search=g%C3%B6teborgsv%C3%A4gen%2023c%20ud devalla&sst=prv&st=weblist&s=9061524a
Citera
2019-11-25, 21:31
Medlem
Citat:
Mannen W*ggo som W*lma va otrogen med och träffade ofta den senaste perioden innan hon försvann är oxå borta, inte förvunnen alltså men han har inte synts i stan på flera dagar. Någon som vet vart han är!!??
* i

Är väl förståeligt om han vill ligga lågt av rädsla för vedergällning.
Citera
2019-11-25, 21:32
Medlem
Har kurderna haft ihjäl W*ggo också?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MCL85
Vaa? Vilken W*ggo??? Det har jag missat 🤔 Är det också en trådsanning eller varifrån kommer detta?
De flesta av MGM & W vänner känner till detta.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jubbero
Rekommenderar att ni ansluter er till Missing People. Klart seriösast och effektiva upplägg på söken.

Kanon. 👍 Tar med hundarna och frun upp i helgen.
Citera
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MenVadVetJag
Korrekt! Jag gjorde en iakttagelse angående den blå skåpbilen. Den är uppriktig och jag har följt rådet jag fick.
Den blå skåpbilen är sann och riktig i sig, men det betyder inte att den har med Wilmas försvinnande att göra!
Jag ville bara kolla om uppgifter om denna bil kommit fram tidigare i tråden, det var det enda.

Har du berättat i tråden exakt var du såg den här skåpbilen och tidpunkt, om inte, gör det nu direkt så att alla som läser här kan bilda sig en uppfattning om skåpbilens relevans för fallet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in