2019-11-25, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Alltså stämmer det han sagt i den delen - enligt dig själv.
Absolut! Han är inte dum på det sättet. Man talar alltid sanning om man vet att det är lätt att kontrollera om det är sanning eller lögn. Men det är nog den enda sanningen han låtit höra i förhören.
Citera
2019-11-25, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pisseman
Om det stämmer med elförbrukningen så måste det nästan vara värme, det är det enda sätt man kan förbruka mycket energi utan att det låter.

Men det kan ju också vara så enkelt att ugnen lämnats på med öppen lucka, eller att man glömt en platta på.

Eller så lagar de normalt sett aldrig mat, men har gjort det denna gången....

Elvärme drar rätt mycket. Oavsett om den är från direktverkande el eller vattenburen el. Beror ju på vad man har hemma. Är väl inte så vanligt i lägenheter att man har uppvärmningen på elen längre? Så länge man inte själv satt in nåt. Uppvärmning drar en hel del. Eller så kan det ju vara fel på nåt hemma, typ ugnen eller en spisplatta. Eller fel på elmätaren. Annars drar det nog inte iväg så mycket. Är såna svar jag själv fick av Vattenfall när jag hade en dialog med den angående vår förbrukning hemma, då vi undrade vad det var som drog iväg så mycket ibland. Har fortfarande inte fattat riktigt, förutom det med uppvärmningen då förstås. Ibland kan det dra iväg lite ändå utan uppvärmningen och då fattar vi ingenting varifrån det kommer då vanliga apparater vanligtvis inte drar så mycket, såvida det inte är fel på nåt alltså.
Citera
2019-11-25, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Om det har varit blod från Wilma på golvet så hjälper det inte vare sig att slipa eller använda klorin.
Det finns alltid små osynliga springor i golv som blodet letar sig ner i och det är kanske därför som dom har brutit upp golvet i lägenheten... om dom nu har gjort det.

Studierektorn som styckmördade sin älskarinna i Örebro för många år sedan hade skurat med mängder av klorin... men teknikerna hitta i alla fall blodrester när dom bröt upp golvet.
Blodet behöver inte vara synligt för blotta ögat men teknikerna har medel så att det syns ändå.

Och här har vi nästa orsak till hög elförbrukning. Skurar man med klorin vill man vädra ordentligt, men då blir det kallt. Då är det enkelt att värma lägenheten med spis och ugn.
Citera
2019-11-25, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RingRing2014
Kan de helt enkelt ha slipat golven där hemma. Hur mycket el drar en golvslipning?

Kanske var det detta projekt som gjorde att pappan till BO inte fick komma in i bostaden.

Grannarna borde ju iofs hört detta såklart.

Det beror ju på slipen. Men om vi pratar om en förbrukning på 30kwh på en dag så lär man ha slipat i många timmar. Det kan man göra dagtid då de flesta jobbar, men den påstådda förbrukningen handlar om lördagen och om det slipats golv så bör någon ha hört det. För att inte tala om hur sjukt jävla dammigt det blir efteråt. Damm som tar tid på sig att lägga sig. Det bör synas isf.
Citera
2019-11-25, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gobigorgohome
Finns en bunker vid rimnershallen i anslutning till dynamitbacken, hoppas dom har tittat i den.
Den är öppen, vet att jag tittade in i den i sommras och det var bra mycket skit som låg i den.

Vadå skräp eller mer "olagliga" prylar?! Skulle man kunna gömma ett lik där eller vad menar du?!
Citera
2019-11-25, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MCL85
Elvärme drar rätt mycket. Oavsett om den är från direktverkande el eller vattenburen el. Beror ju på vad man har hemma. Är väl inte så vanligt i lägenheter att man har uppvärmningen på elen längre? Så länge man inte själv satt in nåt. Uppvärmning drar en hel del. Eller så kan det ju vara fel på nåt hemma, typ ugnen eller en spisplatta. Eller fel på elmätaren. Annars drar det nog inte iväg så mycket. Är såna svar jag själv fick av Vattenfall när jag hade en dialog med den angående vår förbrukning hemma, då vi undrade vad det var som drog iväg så mycket ibland. Har fortfarande inte fattat riktigt, förutom det med uppvärmningen då förstås. Ibland kan det dra iväg lite ändå utan uppvärmningen och då fattar vi ingenting varifrån det kommer då vanliga apparater vanligtvis inte drar så mycket, såvida det inte är fel på nåt alltså.
Den där elmäntaren - är det en snubbe från ortens elverk som verifierat detta i tråden eller hur i all världen kan den upplysningen ha kommit Flashback tillhanda? Trådsanning ang elförbrukningen? Vi vet hur trådsanningar kan löpa som en svart lång orm genom ett helt ärende, bara för att visa sig att det var fullständigt taget ur det blå.
Citera
2019-11-25, 21:04
Medlem
Citat:
Nej, en dammsugare drar inte mycket ström och det kommer inte ge något avvikande utslag på elförbrukningen för att du städar länge ....

En del lite äldre dammsuga kan ju förbruka på 1.8 kw. Men då går den på max.
Citera
2019-11-25, 21:04
Medlem
Citat:
Nej, en dammsugare drar inte mycket ström och det kommer inte ge något avvikande utslag på elförbrukningen för att du städar länge ....

Jodå, jag kunde i min förra lägenhet inte dammsuga om jag hade igång ugn, spis eller diskmaskin. Dammsugaren drog 1000W. Det är mycket i en lägenhet. Mitt hus ligger just nu under 1000W i snitt på dygnet och det är ett helt hus med uppvärmning, matlagning, datorer mm.
Citera
2019-11-25, 21:05
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Den där elmäntaren - är det en snubbe från ortens elverk som verifierat detta i tråden eller hur i all världen kan den upplysningen ha kommit Flashback tillhanda? Trådsanning ang elförbrukningen? Vi vet hur trådsanningar kan löpa som en svart lång orm genom ett helt ärende, bara för att visa sig att det var fullständigt taget ur det blå.
Jag tror på att det är en trådsanning.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drommar
Jag är ledig imorgon. Funderar på om man kunde hjälpa till och leta. Är väl inte så många som kan på veckodagarna så jag kan tänka mig att det behövs folk.
Nån som vet vart man ska åka och anmäla sig?
Fikk utgår från Shell vid blomsterlandet, Missing people på Junogatan 8 vid Ica kvantum.

Sökinsatserna har börjat 10 tidigare dagar. Bara att åka dit och anmäla sig.
Citera
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheWolfAmongUs
En del lite äldre dammsuga kan ju förbruka på 1.8 kw. Men då går den på max.
En dammsugare förbrukar inte så mycket att det blir en märkbar avvikelse på elmätaren.
Citera
2019-11-25, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2

Den som skrev det här i tråden hade en bekant som sett förbrukningen. Kan vara sant, kan vara lögn. Finns inga bevis för oss att det är sant. De enda som kan se förbrukningen är väl de som har tillgång till infon, dvs hyresvärdar som kommer åt elmätaren samt elektriker och de som jobbar på elbolagen. Hur eller varför nån gått in och tittat på MGMs elförbrukning framkommer inte vad jag sett. Vet inte ens om det är tillåtet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in