2019-11-25, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MCL85
Golvslipning låter förjävligt och kan ta en stund, så om så var fallet måste nån granne reagerat på det.
Om det stämmer med elförbrukningen så måste det nästan vara värme, det är det enda sätt man kan förbruka mycket energi utan att det låter.

Men det kan ju också vara så enkelt att ugnen lämnats på med öppen lucka, eller att man glömt en platta på.

Eller så lagar de normalt sett aldrig mat, men har gjort det denna gången....
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marielo
Alltså, bråttom här, signaturen heter OVERTRAMP, skrev fel. Alltså som lade in länken!!!
Inga problem. Jag lade bara in texten i en kopia. Vill de veta mer så får de höra av sig. Det är lugnt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gastriddare
Vart hittar man länken?

Se på sign Overtramps kommentarer, han lade in länken.
Jag har en skärmavbild annars. Men hur få in den?
Lägger in http:// snart.
Citera
2019-11-25, 20:53
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Och naturligtvis talar han sanning.
Varför skulle han säga att bråket som hörts var mellan dem om hon inte ens var där?
Citera
Medlem
Citat:
Och naturligtvis talar han sanning.
Men han bekräftar grannens observation om bråk...

Edit: tvåa på bollen...
Senast redigerad av Pisseman 2019-11-25 kl. 20:54. Anledning: tvåa på bollen
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartheden
Kan det vara Tungbärgarna, alltså en bärgare med kraftigare doningar inriktad mot lastbilar och bussar?

Ja! Tungbärgarna ja
Citera
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marielo
Se på signaturen OVERTRAMP, hans profil och kommentarer. Han har en länk där.
Annars har jag en skärmavbild men vet inte hur jag ska få in den hit, från datorns arkiv.
Kan lämna http:// - anvisning när jag hittat filen.

Är kommentarerna långa? Annars skriv ut det
Citera
2019-11-25, 20:54
Medlem
Parasolltrolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Jaha du tänkte så. Om familjen själva inte äger båt så känner de säkert någon som har båt men om det är en mindre båt känns det lite vanskligt att ge sig iväg ut på natten denna årstid. Enklare att dumpa i en sjö eller gräva ner i en åker.

Skagerak är det hav som ligger närmast tillhands
Annrs är Byfjorden också tillräckligt djup, till hamnen är det 5 min promenad från Mgm. Fullt av bryggor, pirar och klippavsatser....Det är inte ett stort problem att bli av med kroppen, frgan är vilket av alla alternativ de valt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Varför skulle han säga att bråket som hörts var mellan dem om hon inte ens var där?

Han sa att hon stuckit - vilket hon troligen inte gjorde. Allt han säger skall förutsättas vara lögn. Bråket fanns vittnen till, men inte att hon stack nånstans.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Ratsit och merinfo har bäst uppgifter. mrkoll har allt för ofta felaktiga uppgifter men där får man ibland veta om en person är dömd för något i alla fall...
https://www.merinfo.se/search?ae6=Friarleksv%C3%A4gen%203&ae4=Uddevalla&d =p

Jag vet inte varför det är olika uppgifter så jag gick till folkbokföringsregistret och där finns förutom pappa 2 personer födda 1976 folkbokförda så det är de riktiga uppgifterna.
Citera
2019-11-25, 20:55
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Han sa att hon stuckit - vilket hon troligen inte gjorde. Allt han säger skall förutsättas vara lögn. Bråket fanns vittnen till, men inte att hon stack nånstans.
Nej, att hon var i lägenheten förutsätts inte vara lögn.
Citera
2019-11-25, 20:55
Medlem
gastriddares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RingRing2014
Kan de helt enkelt ha slipat golven där hemma. Hur mycket el drar en golvslipning?

Kanske var det detta projekt som gjorde att pappan till BO inte fick komma in i bostaden.

Grannarna borde ju iofs hört detta såklart.

Smart tänkt med det där om att han inte ville låta pappan komma in, inte tänkt på det tidigare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in