2019-11-25, 15:15
Medlem
Hemi57s avatar
Det viktigaste för oss var att få barn som har turen att få vara friska.
Snopp eller snippa..who cares..
Citera
2019-11-25, 15:17
Medlem
Jag själv har en dotter och det är jag glad för! Vill inte ha en son hatar deras typiska intressen ! Jsg är en kvinna
Citera
2019-11-25, 15:25
Medlem
Hemi57s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fuckthew0rld
Jag själv har en dotter och det är jag glad för! Vill inte ha en son hatar deras typiska intressen ! Jsg är en kvinna
..hm..och hur hade du reagerat om det blivit en son..?
Citera
2019-11-25, 15:30
Bannlyst
Jag har både en tös och grabbar. De är alla lika älskade och önskade. Dock märker jag att min dotter gärna kommer till mig om det är nått och ber lite extra med "snälla pappa" rösten.
Citera
2019-11-25, 15:43
Medlem
Gift44s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pomfritttillkorven
https://www.aftonbladet.se/nyheter/k...-och-dodar-oss

Tänkte bara på frågan i rubriken. Frida Boisen tycker att det är så.

Känns för mig väldigt främmande att man hellre skulle vilja ha en son. Vet att det är så i länder där det är viktigt med en son för att de har större förutsättningar att försörja familjen.

Men vad tusan!? I Sverige?

Så vad säger ni? Inte f-n vill man väl hellre ha en son? Eller?

Och tycker vi verkligen i det här landet att män är värda mer? Jag röstar på tvärsom. Vi är mer rädda om kvinnor.
Själv var det viktigt att få en son för mig eftersom jag ville att släktnamnet skulle leva vidare. Nu har jag två söner och en dotter varav två själva har barn så jag skulle gärna få en dotter till. Fast då skulle jag vara 72 när hon är arton och hennes äldsta bror 37 år äldre än henne. Så det kanske skulle kännas lite konstigt....
Citera
2019-11-25, 15:47
Medlem
Fillesnors avatar
Man vill ha båda sorter.

Har man två killar vill man ha en tjej eller två som nästa barn vise versa.

Det är bra för barnen också.
Citera
2019-11-25, 15:50
Medlem
Mongoprofetens avatar
Citat:
https://www.aftonbladet.se/nyheter/k...-och-dodar-oss

Tänkte bara på frågan i rubriken. Frida Boisen tycker att det är så.

Känns för mig väldigt främmande att man hellre skulle vilja ha en son. Vet att det är så i länder där det är viktigt med en son för att de har större förutsättningar att försörja familjen.

Men vad tusan!? I Sverige?

Så vad säger ni? Inte f-n vill man väl hellre ha en son? Eller?

Och tycker vi verkligen i det här landet att män är värda mer? Jag röstar på tvärsom. Vi är mer rädda om kvinnor.

En son löper mindre risk att bli våldtagen i Sverige. Framförallt med tanke på vilka vildar man släpper in i landet.
Senast redigerad av Mongoprofeten 2019-11-25 kl. 15:52.
Citera
2019-11-25, 16:28
Medlem
Utifrån mina amatörmässiga observationer i min jobb- och bekantskapskrets förefaller flickor vara mer populära än pojkar, i alla fall som första barn. Gissningsvis pga att man tror att flickor är lättare att ta hand om och uppfostra än pojkar.
Citera
2019-11-25, 16:37
Medlem
Nu har jag inga barn, men skulle jag ha skaffat hade jag helst velat ha en flicka. Varför? För att jag själv är flicka. Jag vet hur flickor fungerar. Pojkar vet jag ingenting om (har inga bröder).
Tror det är vanligt att man vill ha det kön man själv är (en mini-me om man så vill) för att man tänker att man förstår någon av samma kön bättre.
Citera
2019-11-25, 20:00
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:
Frida Boisen verkar ha fel att döma av de kommentarer som kommit hittills.

De som inte håller med är väl ändå mer benägna att göra en kommentar. Blir lite missvisande att utgå från dessa.
Citera
2019-11-25, 20:47
Medlem
Naturligtvis är det bättre att få en dotter.Finns inga fördelar med att få en son :

1. Sämre betyg.

2. Mindre chans att fortplanta.

3. Dyrare att föda upp äter mer.

4. Lättare hamna i bråk.

5. Större chans dö i självmord ,droger och olyckor.

6. Nedvärderad dagligen i media , blir värre och värre, kvinnorna håller på att ta över media.

Så de som är smarta skaffar flickor.
Citera
2019-11-25, 21:15
Medlem
Unisertits avatar
Män är de enda som producerar något av värde förutom själva barnafödandet. Så att vilja ha en dotter är som att önska sig mellanmjölk.

Men om man är ointelligent till att börja med förstår jag varför man föredrar en dotter då den korkade sonens chanser skulle vara relativt låga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in