• 1
  • 2
2019-11-25, 13:57
Medlem
https://www.aftonbladet.se/nyheter/k...-och-dodar-oss

Tänkte bara på frågan i rubriken. Frida Boisen tycker att det är så.

Känns för mig väldigt främmande att man hellre skulle vilja ha en son. Vet att det är så i länder där det är viktigt med en son för att de har större förutsättningar att försörja familjen.

Men vad tusan!? I Sverige?

Så vad säger ni? Inte f-n vill man väl hellre ha en son? Eller?

Och tycker vi verkligen i det här landet att män är värda mer? Jag röstar på tvärsom. Vi är mer rädda om kvinnor.
Citera
2019-11-25, 14:00
Medlem
HighwayDelights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pomfritttillkorven

Känns för mig väldigt främmande att man hellre skulle vilja ha en son. Vet att det är så i länder där det är viktigt med en son för att de har större förutsättningar att försörja familjen.

Och tycker vi verkligen i det här landet att män är värda mer? Jag röstar på tvärsom. Vi är mer rädda om kvinnor.

Ska man tro kjoltygen på Familjeliv, är en dotter högst värderat, och hela ens värld rasar om ultraljudet visar "fel" kön. Är något fel i huvudet på dessa människorna.
Tycker att dessa borde göra en skrapning, och begära sterilisering, dessa avarter borde inte få vara föräldrar öht.

Enligt skitartikeln i Aftonhoran, och alla efterblivna feminazis, låter det som att varenda karl mördar, våldtar o håller på. Can´t fix stupid.
Senast redigerad av HighwayDelight 2019-11-25 kl. 14:02.
Citera
2019-11-25, 14:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HighwayDelight
Ska man tro kjoltygen på Familjeliv, är en dotter högst värderat, och hela ens värld rasar om ultraljudet visar "fel" kön. Är något fel i huvudet på dessa människorna.
Tycker att dessa borde göra en skrapning, och begära sterilisering, dessa avarter borde inte få vara föräldrar öht.

Ok, så de säger tvärsom där, det var märkligt Annars brukar det jämt låta som att samhället anser att män är värda mer.
Citera
2019-11-25, 14:05
Medlem
HighwayDelights avatar
Citat:
Ok, så de säger tvärsom där, det var märkligt Annars brukar det jämt låta som att samhället anser att män är värda mer.

Har varit en återkommande debatt genom åren.

Jag försöker å andra sidan att undvika samhällets jävla idioti så långt det går.
Citera
2019-11-25, 14:05
Medlem
kalkryggars avatar
Personligen vill jag hellre ha den dotter.

Kan tänka mig att nu i tider då vi inför Islam i Sverige så blir det jobbigare med en dotter. Jag som pappa måste hålla en viss nivå på min kropp när det gäller styrka och kamp då flickan kräver allt större skydd än förr när vi mest var svenskar.
Citera
2019-11-25, 14:21
Medlem
Anus.Dos.Deminoss avatar
Pojkar gör man, kvinnor får man.

Allt kokar ner till vilket tryck mannen har i bössan och hur alfa han är.
Citera
2019-11-25, 14:34
Medlem
Fler pojkar tar livet av sig, samt dör i olyckor.

Fler flickor får barn, dvs chansen till barnbarn ökar med döttrar. Även lesbiska! Som ger fler barnbarn!
Citera
2019-11-25, 14:36
Medlem
Kön är ju ändå tydligen bara en social konstruktion.
Citera
2019-11-25, 14:41
Medlem
RedXs avatar
Jag tror att nio av tio inte bryr sig särskilt mycket.
Citera
2019-11-25, 14:50
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Citat:

Har hört då och då om snubbar som vill ha en grabb som de kan dribbla fotboll med.
Har också hört tjejer som säger att de hellre får pojkar, för tjejer är så krävande (!).

Varenda tönt snackar ju också att de vill ha ungar av båda könen.
Ungar som ungar säger jag.
Citera
2019-11-25, 15:01
Medlem
Arsenikarsles avatar
Jag har uppfattat det som att det är mer populärt att önska sig en flicka eller iallafall "en av varje", gärna tvillingar.
Har inte hört eller sett nån hoppas på en son på länge iallafall, de flesta har sagt att det inte spelar nån roll men när det funnits preferenser har man velat ha en flicka.

Hade jag velat ha barn hade jag själv velat ha en flicka, jag hade nog oroat mig mer för en pojke faktiskt. De gör så himla mycket onödigt för att spela tuffa och sabbar för sig själva, jag hade oroat mig för om han hade hamnat i nåt gäng eller så.
Av nån anledning har jag den fördomen att en flicka hade varit mer ansvarsfull med sig själv.
Citera
2019-11-25, 15:12
Medlem
Jag ville själv ha en dotter och fick en. Men det hade säkert blivit bra med en son också.

Frida Boisen verkar ha fel att döma av de kommentarer som kommit hittills.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in